AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 Hei. Jeg har reflux i familien, og har de siste månedene slitt med diverse plager. Jeg hadde først utrolig vondt i magen og brystet. Disse plagene forsvant når jeg tok nexium. I ettertid kan jeg få dirring/kramper i brystet, spesielt på min venstre side. Jeg opplever også at mat "sitter fast", og kommer opp igjen, men det mest fortvilende, er en kostant slimfølelse, og litt tungt for å puste. Varierer i grad. Virker spesielt tett i venstre side av halsen, og blir også tett i neseboret på den siden. Har også hatt forstørring av lymfekjertlene på halsen, varierende grad. Fikk beskjed om å se det ann av legen, tok blodprøver (ikke fått noe tilbakemelding på disse, så håper og tror ikke at det er noe farlig) vært sånn i 3 måneder nå. Anonym poster: a1bf56accca058b43671bf6afd4bffdf
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #2 Skrevet 30. mars 2013 Føler også at jeg må kremte hele tiden. Anonym poster: a1bf56accca058b43671bf6afd4bffdf
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #4 Skrevet 30. mars 2013 Ja, flere i familien har slitt med svekket lukkemuskel i magesekken, så vidt jeg forsto, heter det reflux? Anonym poster: a1bf56accca058b43671bf6afd4bffdf
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #5 Skrevet 30. mars 2013 Reflux hvor? I spiserøret? Om det har et annet navn, beklager keg det, men trodde det het reflux. Men er som sagt i alle fall dette med lukkemuskelen jeg tenker på, og om de symptomene jeg har nevn her, er symptomer på reflux/svakhet i lukkemuskel, eller annet i halsen (spiserørsbrokk etc). Anonym poster: a1bf56accca058b43671bf6afd4bffdf
Sulosi Skrevet 30. mars 2013 #6 Skrevet 30. mars 2013 Jeg måtte bare spørre for å være sikker. Reflux kan man ha flere steder i kroppen så ordet alene definerer ikke hvor du har reflux men kun at noe går tilbake. Har du forsøkt nyco-pulver? Bruker å hjelpe mot sure oppstøt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #7 Skrevet 30. mars 2013 Jeg måtte bare spørre for å være sikker. Reflux kan man ha flere steder i kroppen så ordet alene definerer ikke hvor du har reflux men kun at noe går tilbake. Har du forsøkt nyco-pulver? Bruker å hjelpe mot sure oppstøt. Takk for svar. Nei, har ikke prøvd det, men prøve noen andre tabletter som hjelper på det, og sliter ikke like mye med sure oppstøt da. Men sliter fremdeles med denne ekkle følelsen i halsen, kjennes ut som slim/tung pust. Kan dette være en etterfølger av at lukkemuskelen evt ikke fungerer riktig? Kjennes liksom tett ut.. Anonym poster: a1bf56accca058b43671bf6afd4bffdf
Sulosi Skrevet 31. mars 2013 #8 Skrevet 31. mars 2013 Det kan jo være så mye og så lite. Jeg ville kontaktet legen igjen og bedt han se på helheten. Bekymringer kan jo også gi slimfølelse. Jeg fikk en gang tabletter mot slim og de virket jo ikke da iom vi senere fant ut at det var angst 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #9 Skrevet 31. mars 2013 Det kan jo være så mye og så lite. Jeg ville kontaktet legen igjen og bedt han se på helheten. Bekymringer kan jo også gi slimfølelse. Jeg fikk en gang tabletter mot slim og de virket jo ikke da iom vi senere fant ut at det var angst Takk for svar igjen. Vært inne på tanken om angst, fordi dette har bekymret meg veldig. Men jeg bekymret meg jo ikke før dette med magen, og deretter halsen oppsto. og kan man bekymre på seg større lymfekjertler? Men takk igjen, skal snakke med legen igjen om det ikke avtar. Anonym poster: a1bf56accca058b43671bf6afd4bffdf
Cammomille Skrevet 1. april 2013 #10 Skrevet 1. april 2013 Prøv å kutte ut melk og sjokoladeprodukter en periode. Jeg hadde det sånn som deg en periode, men etter jeg sluttet å drikke melk (det skulle vist være sååååå bra for sure oppstøt) og sluttet med sjokolade, er det helt borte! Ikke sikkert det hjelper deg, men det gjorde det for meg :-)
Missy1 Skrevet 1. april 2013 #11 Skrevet 1. april 2013 Jeg vet ikke hvordan det føles, men sønnen min har gastroøsofageal refluks. Det blir værre når man ligger slik jeg har forstått det ettersom magesyren da lettere kommer opp. Legen syntes ikke noe om å ta måling på han for han er liten og det er vanskelig å få han til å samarbeide så han ble utredet ved å begynne på nexium for å se om det hjalp på plagene. Nexium gjør så det dannes mindre magesyre og demper dermed plagene. Men det er ikke en medisin som hjelper på dagen, man må gå på det en uke eller to for å merke bedring. Vi merket bedring etter litt over 2uker. Ville snakket med legen og bedt om henvisning til sykehuset. De fører en slange ned i magen og foretar en Ph-måling. Ellers kan det jo også hende at legen vil gi deg resept på f.eks nexium for å se om det fjerner plagene. Jeg er ingen lege så kan ikke si om du har det eller ikke, men mistenker du det så ta kontakt med legen, bedre det enn å gå med plagene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå