Gå til innhold

Påskeegg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag har lille snupp på 4 vært på skattejakt etter påskeegget.

Hun var selvsagt storfornøyd, fikk et mellomstort egg med hva jeg syntes er mer en nok godteri. (Sjokolade, vingummi, haribo, sjokoladehare, moam ++)

Så ser jeg venninner gir til sine barn de største eggene, men gaver, blader og i tillegg et ekstra egg med masse godteri.

Er det bare jeg som er kjip, eller er det dem som gir i overkant masse?

Anonym poster: 12d684510459ba21bf6998ce4d6ef49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har lille snupp på 4 vært på skattejakt etter påskeegget.

Hun var selvsagt storfornøyd, fikk et mellomstort egg med hva jeg syntes er mer en nok godteri. (Sjokolade, vingummi, haribo, sjokoladehare, moam ++)

Så ser jeg venninner gir til sine barn de største eggene, men gaver, blader og i tillegg et ekstra egg med masse godteri.

Er det bare jeg som er kjip, eller er det dem som gir i overkant masse?

Anonym poster: 12d684510459ba21bf6998ce4d6ef49d

Du er ikke kjip, de andre er bortskjemt. Og datteren din ble jo også fornøyd :)

Anonym poster: a3d47b9d624cb2eb09e67e2593f93e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja, fornøyd ble hun. Syns barn får mer en nok godteri som det er allerede, og dette egget som jeg ga holder sikkert ut hele helgen :fnise: Det eneste som er kjipt er at den ene venninna mi som har ei datter på samme alder som datteren min, påpekte dette da jeg handla ("at dette var jo veldig lite, og ikke så spennende") Har ikke lyst at datteren hennes skal komme å fortelle snuppa om alt hun har fått. (som hun har en tendens til å gjøre)

Sikkert ikke så big deal, men likevel....

Anonym poster: 12d684510459ba21bf6998ce4d6ef49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal være en konkurranse hvor man for all del ikke må være den som gir minst, så vil det jo bare eskalere. Da ser du snart sånn ut på shoppingturen før påske:

GermanEggs.jpg

Anonym poster: a3d47b9d624cb2eb09e67e2593f93e6e

Anonym poster: a3d47b9d624cb2eb09e67e2593f93e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større,mer,finere,flere,bedre,dyrere etc osv. Det er slik det har blitt - uansett hva det gjelder.

Det er jo vår egen feil - voksne som har falt for kjøpepresset i tida som gikk og sånn går no dagan...

Og ungene blir fora opp med den mentaliteten. Motbydelig.

"Er det alt som er? Det er jo verdens minste julestrømpe?" Det var sjokolade,drops og tyggis. Hun var 20! Det var liksom ikke så viktig at hele stua bugnet av enda mer julesnop som stod framme til alles forlystelse.

Synes du har en sunn holdning jeg, TS :) Du er overhodet ikke kjip - og skattejakt etter egget er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vår på tre gir vi den minste str. med påskeegg. Og når h*n fremdeles er så "liten" så får han kun halve egget med godteri/rosiner. Så er det leker oppi resten av det.

Anonym poster: 5b300cdb71199e68586a9faaf2b9533e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta vår har ikke fått egg i år. Hun er bare 2. Neste år skal hun få, men hun får ikke mye snop i det! Hva andre kommer å sier til henne ("fikk du ikke mer?!") bryr meg fint lite. Hun må lære seg å leve med slike kommentarer uansett. Dessuten gir ikke jeg henne masse snop bare fordi at "alle andre" får masse snop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...