AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 Vi har ferie i fellesferien i juli og vil gjerne vite deres beste reisemål? Hvor er det vakreste stedet du har vært? Hva anbefaler dere? Vi liker utflukter og oppdagelse, men også luksus og solbading Elsker Thailand f.eks, men har kun vært i Ao Nang.. Vært mye i Spania..Kanariøyene.. Tyrkia er uaktuelt (ingen av oss liker å feriere der. Har vært der en gang) Egypt er også uaktuelt, da vi har litt samme syn som Tyrkia. Anonym poster: ecd057267fc8bf5b3f891af021c888f9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #2 Skrevet 30. mars 2013 Italia! Kombiner noen dager i Roma med en uke eller to på enten Sicilia eller Sardinia. Anonym poster: 2895c9e4abed265d4e134602b6a6df98 1
caroprins Skrevet 30. mars 2013 #3 Skrevet 30. mars 2013 Det vakreste stedet jeg har vært var på en strand i Mexico men sommeren er ikke helt sesongen for det landet da det er regntid der da. Med kriteriene utflukter, oppdagelse, luksus og solbading så tenkte jeg med en gang på et cruise i middelhavet og da helst med et av Royal Caribbien sine skip. Det beste av de som jeg har vært på som går her oppe er Indipendence of the seas. Det går fra Southhampton og skipet i seg selv er en flott opplevelse. Det gir dere luksus og solbading. Blir dere med på utfluktene når skipet legger til kai så får dere massevis av nye opplevelser. Av andre skip så tror jeg Explorer of the seas også går i middelhavet denne sommeren. Det som er spesiellt for akkurat disse skipene og også voyager of the seas,er at de har en lang handlegate midt i skipet og her er det fine parader og sammenkomster i løpet av turen. De har også foruten den fine teatersalen isbaner men fine isshow. Et cruise er en kjempefin form for ferie. Skal selv snart ut på mitt fjerde.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #4 Skrevet 30. mars 2013 Det vakreste stedet jeg har vært var på en strand i Mexico men sommeren er ikke helt sesongen for det landet da det er regntid der da. Med kriteriene utflukter, oppdagelse, luksus og solbading så tenkte jeg med en gang på et cruise i middelhavet og da helst med et av Royal Caribbien sine skip. Det beste av de som jeg har vært på som går her oppe er Indipendence of the seas. Det går fra Southhampton og skipet i seg selv er en flott opplevelse. Det gir dere luksus og solbading. Blir dere med på utfluktene når skipet legger til kai så får dere massevis av nye opplevelser. Av andre skip så tror jeg Explorer of the seas også går i middelhavet denne sommeren. Det som er spesiellt for akkurat disse skipene og også voyager of the seas,er at de har en lang handlegate midt i skipet og her er det fine parader og sammenkomster i løpet av turen. De har også foruten den fine teatersalen isbaner men fine isshow. Et cruise er en kjempefin form for ferie. Skal selv snart ut på mitt fjerde. Royal caribbien ble for dyrt ser jeg da, jeg må langt over 20.000 og det er uten flyreise. Vi kan kun reise i fellesferien.. Ser på denne siden : https://wondercruises.com/no/ Hvilket skip/tur vil du anbefale`? Har du evt. link til en annen side? Vil finne beste cruise! Vi har tenkt masse på cruise faktisk, så ditt innlegg var midt i blinken, og tror faktisk vi vil gå for det. Gjelder bare å finne den beste turen! Den siden jeg linker til, har jo fly inkl. fra Oslo også... Anonym poster: ecd057267fc8bf5b3f891af021c888f9
Anglofil Skrevet 30. mars 2013 #5 Skrevet 30. mars 2013 RCCL har jo turer fra 11-12000 kr og oppover. For oss var vel den flotteste reisen med Oasis of the Seas fra RCCL. Var innom Haiti, Mexico og Jamaica. Det mest eksotiske var vel en "øde" strand på Haiti. Utrolig vakkert! Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #6 Skrevet 30. mars 2013 RCCL har jo turer fra 11-12000 kr og oppover. For oss var vel den flotteste reisen med Oasis of the Seas fra RCCL. Var innom Haiti, Mexico og Jamaica. Det mest eksotiske var vel en "øde" strand på Haiti. Utrolig vakkert! Mvh Yvonne Har du link da? 11.000 pr pers eller for to? Vil helst slippe å reise så langt med fly for avgang med båten.. Går vel ikke til de plassene du skreiv fra Europa? Anonym poster: ecd057267fc8bf5b3f891af021c888f9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #7 Skrevet 30. mars 2013 Gi gjerne en direkte link til det dere anbefaler Anonym poster: ecd057267fc8bf5b3f891af021c888f9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #8 Skrevet 30. mars 2013 Hva med dette f.eks: http://wondercruises.com/AddCruise/Details.aspx?epslanguage=no Er det en bra reise? Anonym poster: ecd057267fc8bf5b3f891af021c888f9
Anglofil Skrevet 30. mars 2013 #9 Skrevet 30. mars 2013 Har du link da? 11.000 pr pers eller for to? Vil helst slippe å reise så langt med fly for avgang med båten.. Går vel ikke til de plassene du skreiv fra Europa? Anonym poster: ecd057267fc8bf5b3f891af021c888f9 For to, ja. Det er vanskelig med link, fordi de kommer an på tid og sted, man må selv gå inn på rccl.com eller rccl.no. Grunnen til at jeg vet det er fordi jeg for det første så det da vi bestilte vårt cruise, og jeg har tittet på ulike middelhavscruise i den senere tid hvor man finner slike priser. Det kommer helt an på hvilken lugar man velger, dato man velger og cruiset man reiser med. Bestiller man tidlig får man også de billigste billettene. De har faktisk atlanterhavscruise som går over til Amerika og den veien, men da snakker vi om en månedsreise osv. Men, du kan velge avreisehavn på nettsidene deres, og da kan man jo velge en avreisehavn som ikke er så langt unna, de har hatt avreisehavner i England, Danmark, Norge, Sverige osv. Med andre ord bruker man lite på flyreisene og kan konsentrere seg mer om cruiset. F.eks her har du et søk som gir deg avreise fra København. Priser fra 3310 kr. Her har du et søk som gir deg avreise fra Stockholm. Priser fra 7690 kr. Begge priser for to voksne. Du velger bare avreisehavn i søkemotoren du får opp, så får du opp forskjellige valg. Cruise trenger ikke å være dyrt. Og jeg hadde glatt valgt RCCL over andre cruiseselskap, men det er bare en person preferanse jeg har. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #10 Skrevet 30. mars 2013 For to, ja. Det er vanskelig med link, fordi de kommer an på tid og sted, man må selv gå inn på rccl.com eller rccl.no. Grunnen til at jeg vet det er fordi jeg for det første så det da vi bestilte vårt cruise, og jeg har tittet på ulike middelhavscruise i den senere tid hvor man finner slike priser. Det kommer helt an på hvilken lugar man velger, dato man velger og cruiset man reiser med. Bestiller man tidlig får man også de billigste billettene. De har faktisk atlanterhavscruise som går over til Amerika og den veien, men da snakker vi om en månedsreise osv. Men, du kan velge avreisehavn på nettsidene deres, og da kan man jo velge en avreisehavn som ikke er så langt unna, de har hatt avreisehavner i England, Danmark, Norge, Sverige osv. Med andre ord bruker man lite på flyreisene og kan konsentrere seg mer om cruiset. F.eks her har du et søk som gir deg avreise fra København. Priser fra 3310 kr. Her har du et søk som gir deg avreise fra Stockholm. Priser fra 7690 kr. Begge priser for to voksne. Du velger bare avreisehavn i søkemotoren du får opp, så får du opp forskjellige valg. Cruise trenger ikke å være dyrt. Og jeg hadde glatt valgt RCCL over andre cruiseselskap, men det er bare en person preferanse jeg har. Mvh Yvonne Takk for svar Sett litt på de litt mer eksotiske reisene som Italia og hellas.. De du linket til er for det meste skandinavia, og det ønsker vi ikke. Skal søke meg litt frem. Vet du om den jeg linket til her,http://wondercruises.com/AddCruise/Details.aspx?epslanguage=nokan være en fin reise? Anonym poster: ecd057267fc8bf5b3f891af021c888f9
Anglofil Skrevet 30. mars 2013 #11 Skrevet 30. mars 2013 (endret) Takk for svar Sett litt på de litt mer eksotiske reisene som Italia og hellas.. De du linket til er for det meste skandinavia, og det ønsker vi ikke. Skal søke meg litt frem. Vet du om den jeg linket til her,http://wondercruises...?epslanguage=nokan være en fin reise? Anonym poster: ecd057267fc8bf5b3f891af021c888f9 Det var bare et eksempel for å vise deg hvordan du går frem. Men hvis du trykker på avreisehavn eller hvor du ønsker å reise til kan du velge f.eks Spania eller Hellas. F.eks her har du cruise fra Italia. Fra 5600 kr for to stykker i 7 netter. Nei, jeg vet ingenting om cruiset du har linket til. Mvh Yvonne Endret 30. mars 2013 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #12 Skrevet 30. mars 2013 Anbefaler dere all mat inkludert? Så det var det, på den jeg linket ti...Mens på royal caribbien siden, var det ikke inkludert. Synes det var ganske billig med all mat inkl på linken..Er det fordi dette skipet ikke er så bra? Anonym poster: ecd057267fc8bf5b3f891af021c888f9
Anglofil Skrevet 30. mars 2013 #13 Skrevet 30. mars 2013 (endret) Hvor får du det fra, Royal Caribbean har alltid mat inkludert. Eneste er at man ikke har drikke inkludert, men da er det ikke verre å kjøpe en drikkepakke slik at man slipper å tenke på det. Skipene er jo helt fantastiske, men det er plass til mange. Jeg kunne aldri valgt andre skip enn fra Royal Caribbean igjen. Mvh Yvonne Endret 30. mars 2013 av Yvonne
MissStiles Skrevet 30. mars 2013 #14 Skrevet 30. mars 2013 Italia! Kombiner noen dager i Roma med en uke eller to på enten Sicilia eller Sardinia. Anonym poster: 2895c9e4abed265d4e134602b6a6df98 Ikke for å kapre tråden din, TS, men vi kan også kun ha ferie i juli. Er ikke Roma litt varmt i juli og litt MYE mennesker?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #15 Skrevet 30. mars 2013 Ikke for å kapre tråden din, TS, men vi kan også kun ha ferie i juli. Er ikke Roma litt varmt i juli og litt MYE mennesker? Joda, det er varmt. Liker du ikke varme byer er det klart at du burde unngå Roma midt på sommeren Mye mennesker er det nesten alltid der uansett. Jeg nevnte Roma fordi i mine øyne er det utenkelig å dra til Italia uten å dra innom Roma! Anonym poster: 2895c9e4abed265d4e134602b6a6df98
MissStiles Skrevet 30. mars 2013 #16 Skrevet 30. mars 2013 Joda, det er varmt. Liker du ikke varme byer er det klart at du burde unngå Roma midt på sommeren Mye mennesker er det nesten alltid der uansett. Jeg nevnte Roma fordi i mine øyne er det utenkelig å dra til Italia uten å dra innom Roma! Anonym poster: 2895c9e4abed265d4e134602b6a6df98 Helt enig at man burde ta turen til Roma om man skal til Italia. Det står øverst på liste over storbyer jeg vil besøke.
caroprins Skrevet 31. mars 2013 #17 Skrevet 31. mars 2013 http://www.apollo.no/reiser/europa/spania/cruise/cruise-fra-barcelona-med-liberty-of-the-seas-sommer-2013 Se her. Her reiser du med Apollo og da ligger prisen på en uke fra Barcelona med Liberty of the seas i vestlige middelhav på fra rundt 12000 pr pers i juli. Og det er med fly tur retur inkludert. Dette gjelder en innvendig lugar og går man på budsjett så er vel det bra nok. Har man rå så er balkonglugaren fin da men man tilbringer ikke så mye tid på lugaren så jeg hadde glatt reist på innvendig lugar om det var det det sto på. Som andre sier her så er all maten på Rccl inkludert. Det eneste man betaler utenom er alkohol, mineralvann og kaffe utenom frokosten. Da er kaffe inkludert. Det er også vann og juise og te( til frokost og lunsj). Liberty of the seas hører med i samme klasse som de andre skipene jeg snakket om tidligere og er et flott skip med masse opplevelser. Det finnes et par spesialrestauranter som man kan besøke ved å betale en liten sum( ca 20 dollar pr pers) men da det ellers er så mye gratis mat ombord så har jeg aldri hatt behov for dete. Eneste kan være å besøke hamburgershappa oppe på dekk 15 eller 17 eller noe slikt. Der koster det 5 dollar og da kan man spise hamburgere, pommes frites og noen nydelige milkshake. Dessuten får man danseoppvisning av servitørene. Både frokost og lunsj får man i den store buffeten i windjammer kafe og her mangler man ikke noe. Middag får man i den nydelige restauranten. Her får man tildelt spisetid( vil anbefale siste bordsetting) og et fast bord som man har hele uken. De sette nordmennene sammen. Hver kveld er det nye meny med mange alternativer å velge mellom fra hver rett og også en fast meny om man ønsker det. Man har sin egen servitør ved sitt bord hele turen . Du kan spise så mange retter du vil altså har du lyst på 4 desserter så får du det. I løpet av uken opptrer servitørene her også med sang og dans. Da er det skikkelig stemmning. Alle show er også gratis og det er mye bra underholdning ombord. For uten det så er det massevis av aktiviteter som foregår ombord på dagtid. Så mye at man rekker ikke alt. Det er flott treningsstudio og spa også. Vel som du kanskje skjønner så er jeg hekta på denne ferieformen og den første turen tok også vi via Apollo fra Barcelona. Da blir man hentet på flyplassen og fraktet med buss til terminalen. Veldig greit.
caroprins Skrevet 31. mars 2013 #18 Skrevet 31. mars 2013 Ikke for å kapre tråden din, TS, men vi kan også kun ha ferie i juli. Er ikke Roma litt varmt i juli og litt MYE mennesker? Hehe. Jeg har vært i Roma i Juli med 40 grader og MYE mennesker. Vandret i Colloseum, Peterskirken, Sixtine kapell og spasert gatelangs og bare studert folkelivet. På toppen så skulle president Obama komme til Roma den dagen så der var mye sikkerhetsfolk og veisperringer. Vel middelhavsområdet om sommeren er varmt( det er vel noe av grunnen til at vi nordmenn reiser dit) men jeg hadde nok ikke brukt mer enn noen få dager i en by som Roma på den tiden og så heller dratt andre steder der man hadde mer tilgang til sol og sjø.
caroprins Skrevet 31. mars 2013 #19 Skrevet 31. mars 2013 (endret) Royal caribbien ble for dyrt ser jeg da, jeg må langt over 20.000 og det er uten flyreise. Vi kan kun reise i fellesferien.. Ser på denne siden : https://wondercruises.com/no/ Hvilket skip/tur vil du anbefale`? Har du evt. link til en annen side? Vil finne beste cruise! Vi har tenkt masse på cruise faktisk, så ditt innlegg var midt i blinken, og tror faktisk vi vil gå for det. Gjelder bare å finne den beste turen! Den siden jeg linker til, har jo fly inkl. fra Oslo også... Anonym poster: ecd057267fc8bf5b3f891af021c888f9 Også på denne linken har du flere alternativer på Rccl sine skip og som du ser ligger prisene på 10 -12 tusen for en uke. Alle disse skipene er bra så det som gjeder er i grunnen å finne ut hvilken rute dere ønsker. Se også innlegg lenger nede på siden med tilbud fra Apollo. Endret 31. mars 2013 av caroprins
Safiye Skrevet 31. mars 2013 #20 Skrevet 31. mars 2013 Ikke for å kapre tråden din, TS, men vi kan også kun ha ferie i juli. Er ikke Roma litt varmt i juli og litt MYE mennesker? Vi dro til Roma i Juli/August sesongen, og fy så mange mennesker det var. Heten var grei selv om det var over 35 grader, men det er nesten ikke til å holde ut når det er så mange mennesker der. Vi stod i kø utenfor Peterskirken i 3 timer før vi kom inn, og dette i 40 grader uten noe skygge el. Men for all del, fra til Roma det er en fantastisk by. Planlegger en tur dit i sommer, dog litt tidligere i ferien.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå