Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 Hei. I går "glemte" jeg pillen min. Jeg tok den rundt 10 timer for sent, så glemte den egentlig ikke, da "grensen" er 12 timer. Likevel har jeg et spørsmål. Jeg har i det siste hoppet over mensen. Pillen jeg glemte i går var den andre pillen på brettet, altså uke 1. Men jeg hoppet over mensen før dette, det vil si at eg ikke hadde noen pillefri uke før jeg begynte på dette nye brettet (der jeg tok en pille 10 timer for sent). Dette vil da egetlig bli uke 4, ikke uke 1. Hvis det gir mening for noen? Spørsmålet mitt er da - for det første, er 10 timer for sent noe å tenke på? Synes det er skummelt nære 12-timers-merket. Og; er det uansett noe "stress" at jeg glemte denne pillen? Leste litt rundt på nettet, der sto det at siden jeg ikke har hatt en pillefri uke, gjør det ikke så mye om man glemmer piller denne uken - fordi man egentlig skulle vært pillefri uansett, og man har jo like stor beskyttelse den uken man er pillefri. Grunnen til at eg igjen spør her er fordi jeg kun fant gamle svar, kanskje noen har noen ny informasjon. Jeg tok pillen så snart jeg husket i går, altså 10 timer for sent. Hva nå? Bør jeg bruke kondom de neste 7 dager, bør jeg hoppe over mensen igjen neste mnd? Er ikke sikker på om jeg skal gå utifra uke 1 eller uke 3 i pakkningsvedlegget. Setter pris på svar!
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #2 Skrevet 30. mars 2013 Sålenge du er innenfor 12 timer så går det bra. Anonym poster: e78c52b41154f7d2373dc0dba5f0464a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå