AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 Jeg ønsker å finne ut hva jeg er allergisk mot og lurer på hvordan en slik test fungerer? Tester man for alt? Da mener jeg pollen, dyr, mat, støv osv. eller tilpasses den etter hvilke symptomer man har? Er en slik test 100% til å stole på - altså kan jeg være allergisk selv om den ikke gir noe utslag? Mistenker at jeg er allergisk mot pollen og noen typer matvarer i allefall. Er det sant at jeg ikke bør gå på allergimedisiner mot pollenallergi når jeg skal ta testen? (Jeg gjør ikke det) Anonym poster: cb3136f71c2c434560ecce8ceeb94c16
Safiye Skrevet 30. mars 2013 #2 Skrevet 30. mars 2013 Du tar bare en helt vanlig blodprøve hvor de tester deg for det meste som er. Jeg hadde misstanke om gress, men det viste seg at jeg er allergisk mot dyr og støv - så ja, de tester deg for det meste. Jg er dog litt usikker på om en slik test er 100% riktig, da jeg ofte kjenner reaksjoner mot pollen selv om jeg tydeligvis ikke skal være allergisk mot det.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #3 Skrevet 30. mars 2013 Du kan ikke gå på allergimedisiner når du tar testen nei. Bør vel slutte på de 1-2 uker før. De er ikke 100% sikre for man kan ikke teste for alt, det er for dyrt. De tester for det vanligste om du ikke tror du reagerer på noe spesielt. Jeg fikk svar at du reagerer på noe, men vi vet ikke hva. Siden det ikke hadde slått ut på det vanlige. Anonym poster: 31b20214ca6c549daa264f5229521f7b
Djungelvrål Skrevet 30. mars 2013 #4 Skrevet 30. mars 2013 De fungerer ikke, jeg fikk utslag på bjørk og muligens eggehvite. Jeg er allergisk mot gress, katt og hundehår og har intoleranse for en del frukt.,
Gjest Daenerys Skrevet 30. mars 2013 #5 Skrevet 30. mars 2013 Det er en generell test. Er du i tvil når det gjelder matgrupper, bør du be om tester spesifikt for disse (laktosebelastning, gluten osv).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå