Gå til innhold

Mensen under graviditet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg har hatt ubeskyttet sex nå i hele påsken. Han har passet på å ikke komme i meg osv, men jeg skjønner at det var et dumt valg å utelukke prevensjonsmidler. Ihvertfall sist jeg hadde ubeskyttet sex var igår og jeg fikk mensen idag. Jeg vet at man ikke har mensen under graviditet, men jeg lurer på om kanskje kroppen ikke når å reagere? For jeg skulle få mensen idag og det gjorde jeg også, men kan jeg fortsatt være gravid?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

da er det nok ganske lite sannsynlig for graviditet.

Det er verre med meg, jeg venter fortsatt på perioden, har gått to uker over tiden :gravid: ??!! :icon_lol:

Anonym poster: f15340321e26555724fd99daf96ffffe

Skrevet

da er det nok ganske lite sannsynlig for graviditet.

Det er verre med meg, jeg venter fortsatt på perioden, har gått to uker over tiden :gravid: ??!! :icon_lol:

Anonym poster: f15340321e26555724fd99daf96ffffe

Takk for svar :) Nå ble jeg plutselig litt lettet. Håper det ordner seg da!

Skrevet

Nei, du er ikke gravis :) Du har eggløsning to uker før mensen starter, og det er kun under eggløsningen du kan bli gravid. Egget lever forholdsvis kort tid før det går til grunne, mens sædcellene kan potensielt overleve inni deg i flere dager. Dvs om du har sex noen dager før og maks en dag eller to etter eggløsning så kan du bli gravid. Om du har fast syklus er det mulig å regne seg frem til hvilken dag sjangsen er størst for å bli gravid, men det er allikevel et risikoprosjekt om du ikke vil bli gravid i tilfelle syklusen tuller med deg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...