Gå til innhold

Fortvila nå, ikke vet hva jeg gjør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg vil ikke lage dette om til en klagetråd på stebarn, det er ikke det som er meningen altså, men jeg lurer på om dere kan hjelpe meg å tenke ut av boksen.

Jeg har 2 stebarn, to vakre jenter på 14, 16 som jeg har kjent mer eller mindre siden de var små, mor har jeg et godt forhold til, vi samarbeider vanligvis veldig bra. Men denne påsken har det skjært seg. Min mann jobber i et yrke som gjør at han kan bli utkalt på jobb når som helst. Jeg er selv sykmeldt pga sykdommen ME.

Denne påsken var det vi som fikk ha jentene, de er vanligvis hos oss alle oddetall, men da mor er rektor på skolen og mannen min sin jobb ikke gir han fri i de feriene utenom sommerferien i 4 uker. Vi bor alle langt unna familiene til noen av oss.( snakker om 200 mil)

Vel mor reiser avgårde på ferie og alt er såre vel, så får min man utkalling, jeg tenkte at det var ikke noe problem fordi det har vært lite problemer med ungene og meg, de godtar meg på samme måte som de godtar mors mann.

Men i dag begynte helvete, Jeg våknet til et hus med full guffe på musikken, og kjøkkenet fløt, jeg spør pent om de kan rydde opp etter seg, de ber meg om å dra til helvete, jeg begynner å rydde og håper at de skal ta til " vettet" fornuften, men det var som å tro på påskeharen. De har i dag dratt venner inn hele tiden, jeg har ikke noe problem med dette,og trekker meg litt vekk, slik at de får ha huset litt for seg selv, vel etter ca 45 min hyler røykvarselen, de satt bare der, og koste seg, de var mat som hadde kokt over, , det ligger mat over hele kjøkken gulvet. Jeg blir kjempesint, og ber vennene om å dra, og sender jentene på rommet, og har satt igang med å rydde, jeg kommer så virkelig til å måtte betale for dette igjen i form at jeg ender i sengeliggende tilstand, jeg sender en epost til mannen min, men han er i et sted uten tilgang til nettet tenker jeg, Lammelåret jeg skulle ha i morgen,( har invitert gjester slik vi alltid gjør) har bikkja fått av disse elskverdige ungdommene.,

Jeg kontakter mor til barna, vel, hun er jo i Dubai på ferie, når hun snakker med de lover de bot og bedring, men jeg oppdager at deres bot og bedring er å lage mer F********* skap.

Hva hadde dere gjort? Jeg kan ikke reise bort, jeg er husbunden i forbindelse med sykdommen.

Jeg kontaktet i dag min manns sjef og sjekket om han mannen min kunne komme hjem, pga sykdom hos meg,. men de klarer tidligst å komme seg hjem på søndag.

Hva kan man gjøre?

Jeg har tatt fra de mobiltelefon, ipad, pc, ja alt av dupperditter og tekniske ting de har.

Anonym poster: 47a624b6b0736a71e7ee00b5bad620d4

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det du gjør er helt riktig. Hadde jeg vært deg hadde jeg dratt de inn på kjøkkenet å forlangt at de ryddet opp etter seg. Å de hadde rett å slett fått husarrest.

Du bør ta opp dette med både mannen din og barnas mor å be om at de setter de på plass med deg til stede.

Dette er virkelig ikke en akseptabel oppførsel.

Barna bør forklare seg hvorfor de oppfører seg sånn mot deg og be deg om unnskyldning.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gjort akkuratt det samme om det var meg. Men å skrive epost til min manns sjef? Nei, det var litt drøyt.

Anonym poster: 7a3fc57273563f9435162b3df25dde23

• Liker 1
Skrevet

Er dette virkelig sant, eller?

I så fall må du sette deg i respekt med en gang. Det er jo tydelig at de gir fullstendig blaffen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Holy shit.....høres ut som hjelp, det er påske med the griswalds.

Anonym poster: 9deb574aeacf19bc5a4f5a1da1cd237d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

sett deg i respekt ja

Anonym poster: 151e49aeb2012f6ec98a5683d6e13507

AnonymBruker
Skrevet

Når de har roet seg, går det an å sette seg ned og prate litt med dem? Si at du hadde håpet at dere kunne få en koselig påske sammen, dere tre, at du hadde sett fram til det. Og at du blir lei dei når de holder på slik, og lurer på hvorfor. Kan de ikke bare prate med deg hvis det er noe de vil si deg? I stedet for å ta det ut på en så barnslig måte...

Kanskje ville de egentlig vært med mor til Dubai, og har fått det for seg at det er din/deres feil at de ikke blir med, eller noe annet sprøtt...

Tipper det er en grunn til at de oppfører seg slik akkurat nå. Men jeg ville også vært streng altså. Men gitt dem en sjanse til å forklare seg. Lykke til.

Anonym poster: a4b6962e47f2e145d46f187d6dda48db

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gjort akkuratt det samme om det var meg. Men å skrive epost til min manns sjef? Nei, det var litt drøyt.

Anonym poster: 7a3fc57273563f9435162b3df25dde23

Grunnen til at jeg skrev er at sjefen er hjemme i Norge og jeg skrev bare en forespørsel til han om han kunne hjelpe meg å få mannen min hjem, pga sykdom hos meg. Ikke noe mer enn det.

Ja det er sant dette , ikke noe troll. Jeg har i dag forsøkt å snakke med de men ingen respons, så jeg har fremdeles alle tingene deres. De får ikke gå ut av døra, eller noe før vi har snakket sammen, så får vi se. Jeg har ikke så mye energi til å holde på sånn med de. Dessverre.

Gjest Gjest
Skrevet

Veldig merkelig at barn som du har hatt et normalt, greit forhold til i alle år plutselig oppfører seg sånn. Vet ikke helt om jeg tror på dette her, gitt.

Og at det er så vanskelig å få kontakt med mannen din har jeg også vondt for å tro. Min mann jobber også vekk, men det er likevel mulig med telefonkontakt, sms osv.

Skrevet

Hei.

Jeg vil ikke lage dette om til en klagetråd på stebarn, det er ikke det som er meningen altså, men jeg lurer på om dere kan hjelpe meg å tenke ut av boksen.

Jeg har 2 stebarn, to vakre jenter på 14, 16 som jeg har kjent mer eller mindre siden de var små, mor har jeg et godt forhold til, vi samarbeider vanligvis veldig bra. Men denne påsken har det skjært seg. Min mann jobber i et yrke som gjør at han kan bli utkalt på jobb når som helst. Jeg er selv sykmeldt pga sykdommen ME.

Denne påsken var det vi som fikk ha jentene, de er vanligvis hos oss alle oddetall, men da mor er rektor på skolen og mannen min sin jobb ikke gir han fri i de feriene utenom sommerferien i 4 uker. Vi bor alle langt unna familiene til noen av oss.( snakker om 200 mil)

Vel mor reiser avgårde på ferie og alt er såre vel, så får min man utkalling, jeg tenkte at det var ikke noe problem fordi det har vært lite problemer med ungene og meg, de godtar meg på samme måte som de godtar mors mann.

Men i dag begynte helvete, Jeg våknet til et hus med full guffe på musikken, og kjøkkenet fløt, jeg spør pent om de kan rydde opp etter seg, de ber meg om å dra til helvete, jeg begynner å rydde og håper at de skal ta til " vettet" fornuften, men det var som å tro på påskeharen. De har i dag dratt venner inn hele tiden, jeg har ikke noe problem med dette,og trekker meg litt vekk, slik at de får ha huset litt for seg selv, vel etter ca 45 min hyler røykvarselen, de satt bare der, og koste seg, de var mat som hadde kokt over, , det ligger mat over hele kjøkken gulvet. Jeg blir kjempesint, og ber vennene om å dra, og sender jentene på rommet, og har satt igang med å rydde, jeg kommer så virkelig til å måtte betale for dette igjen i form at jeg ender i sengeliggende tilstand, jeg sender en epost til mannen min, men han er i et sted uten tilgang til nettet tenker jeg, Lammelåret jeg skulle ha i morgen,( har invitert gjester slik vi alltid gjør) har bikkja fått av disse elskverdige ungdommene.,

Jeg kontakter mor til barna, vel, hun er jo i Dubai på ferie, når hun snakker med de lover de bot og bedring, men jeg oppdager at deres bot og bedring er å lage mer F********* skap.

Hva hadde dere gjort? Jeg kan ikke reise bort, jeg er husbunden i forbindelse med sykdommen.

Jeg kontaktet i dag min manns sjef og sjekket om han mannen min kunne komme hjem, pga sykdom hos meg,. men de klarer tidligst å komme seg hjem på søndag.

Hva kan man gjøre?

Jeg har tatt fra de mobiltelefon, ipad, pc, ja alt av dupperditter og tekniske ting de har.

Unnskyld meg, skal du ringe mannen din sin sjef??? For å høre om han kan få fri. Svært upassende. Dette høres ut som typiske fjortisser.

Skrevet

Grunnen til at jeg skrev er at sjefen er hjemme i Norge og jeg skrev bare en forespørsel til han om han kunne hjelpe meg å få mannen min hjem, pga sykdom hos meg. Ikke noe mer enn det.

Ja det er sant dette , ikke noe troll. Jeg har i dag forsøkt å snakke med de men ingen respons, så jeg har fremdeles alle tingene deres. De får ikke gå ut av døra, eller noe før vi har snakket sammen, så får vi se. Jeg har ikke så mye energi til å holde på sånn med de. Dessverre.

:-O syntes dette er svært upassende. Hadde jeg vært skjefen til mannen din hadde jeg tenkt at det var noe i veien med deg. Du har ingenting med hans arbeidsforhold å gjøre å mannen din kan vel spørre selv.

• Liker 1
Skrevet

Veldig merkelig at barn som du har hatt et normalt, greit forhold til i alle år plutselig oppfører seg sånn. Vet ikke helt om jeg tror på dette her, gitt.

Og at det er så vanskelig å få kontakt med mannen din har jeg også vondt for å tro. Min mann jobber også vekk, men det er likevel mulig med telefonkontakt, sms osv.

Ikke når dem jobber offshore.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke når dem jobber offshore.

Vel, det gjør min mann også, var derfor jeg kommenterte det.

Skrevet

Vel, det gjør min mann også, var derfor jeg kommenterte det.

Spørs vel hvordan man jobber offshore da? Tviler at de har tlf ute på dekk? :pasha:

AnonymBruker
Skrevet

Altså, hvorfor i alle dager gadd DU å rydde? Ikke engang treåringene mine slipper unna å rydde etter seg og spesielt ikke rot de har stelt i stand selv ved å gjøre ugang.. De får klar beskjed om at slik oppførsel er uakseptabelt og så må de hjelpe til med å rydde opp!

Ellers må jeg si du høres så unvikende og konfliktsky ut at jeg ikke er så veldig overrasket over at de tester hvor langt de kan tøye strikken... Virker ikke som du har vært mye alene med dem og vært nødt til å inneha en oppdragerrolle alene over lengre tid.

Anonym poster: 1be8850638b440524b8b5531fc2cfa61

• Liker 1
Skrevet

Hjelpes! Jeg hadde, hvis jeg var i din situasjon, gått og lagt meg. Men før jeg gjorde det hadde jeg forklart ungene at om så og så lenge kommer det gjester. De er invitert på lammestek. Så enten får dere selv ringe og forklare hvorfor det ikke blir middag ellers får dere sørge for at det blir middag ( for egne penger) og at huset er i stand til å ta i mot gjester. Og at inntil huset er ryddet og ødelagte ting erstattet så blir det ikke telefon / Internett/ tv/ iPad eller påfyll i kjøleskap. Så hadde jeg som sagt gått og lagt meg. Når siden far og mor til barna er hjemme igjen hadde jeg innkalt til familiemøte. Hadde jeg ikke møtt respekt der hadde enhver innsats i forhold til å være alene med barna når mor og far var på ferie vært uaktuelt.

• Liker 3
Skrevet

Ikke la deg påvirke av alle de sure kjerringene her, de værer svakhet og går etter strupen.

Og kanskje gjør disse tenåringene det og ?

Om du føler du trenger det så ring noen som kan komme å støtte deg, så tar du kampen i et langsommere tempo etterhvert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg har en mann som jobber utenrikstjeneste han er et eller annet sted i utlandet, og nei han har ikke telefonforbindelse, som sagt eneste grunnen til at jeg skrev til hans sjef er fordi dette er noe vi har fått beskjed om kan gjøres.

Jeg fant ut grunnen, de ville vært med moren sin til Dubai.

Skrevet

jeg har en mann som jobber utenrikstjeneste han er et eller annet sted i utlandet, og nei han har ikke telefonforbindelse, som sagt eneste grunnen til at jeg skrev til hans sjef er fordi dette er noe vi har fått beskjed om kan gjøres.

Jeg fant ut grunnen, de ville vært med moren sin til Dubai.

Og siden de ikke fikk det, lar de det gå ut over DEG?

Herregud...Det der hadde jeg ikke ryddet opp. Hadde gjort det koselig i et rom, oppholdt meg der så kunne ungene levd i sin egen svinesti

Skrevet

Hvordan går det, TS?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...