Gjest Ivar Skrevet 28. mars 2004 #1 Del Skrevet 28. mars 2004 - De som har mest må yte litt mer. Mens de som har minst, må få mer. Da tenker jeg på mange grupper. De som sliter med psykiske problemer og narkomane for eksempel. Jeg tenker på bistand også, sier KrF-leder og helseminister Dagfinn Høybåten. Og sender ut forslag om økt sykdomsskatt; egenbetaling for hjemmesykepleie. - Jeg mener at den enkelte skal betale skatt etter evne og få hjelp etter behov. Og ingen skal betale mer skatt ene og alene fordi vedkommende er syk Men i regjeringens forslag til nytt skattesystrem foreslår regjeringen f.eks. at en med lønn på kr. 800.000 skal får en skattelettelse på 31.600, mens den som tjener rundt kr. 70.000 skal få en skatteøkning på 1145 kroner. "De som har mest må yte litt mer"........ Se http://home.online.no/~ivajoha/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2004 #2 Del Skrevet 28. mars 2004 Intet nytt under solen der.. Vi må være snille med de som tjener mest, sånn at de ikke flytter og tar med seg pengene sine utenlands.Og de trygdede skal selvsagt bare være takknemlige for at de får noe i det hele tatt. At Krf adopterer marxistiske utrykk av typen "yte etter evne, få etter behov" betyr veldig veldig lite fra et parti som tross alt sitter i regjering med Høyre. Vil benytte anledningen til å sitere Anne-Kath Hærland: "Statsminister Bondevik har en forbløffende god holdning til å ikke ha ryggrad" Informativ og interessant hjemmeside, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 3. april 2004 #3 Del Skrevet 3. april 2004 Men folk i Norge synes jo dette er helt greit (at rikfolk skal ha mer, og de lavtlønte mindre). De stemmer jo på disse partiene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå