AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #1 Skrevet 29. mars 2013 Jeg har fått sms av venninne som spør to/tre ganger hvordan jeg har det. For jeg svarer ikke på akkurat det, det er noe man bare spør alle om, hvordan går det, hvordan har du det? Så jeg ble nødt til å svare, da jeg ikke har det så godt, så svarer jeg at jeg har det bra. Hva er dette maset om at alle skal spørre om hvordan en har det? Jeg er lei av å brette ut hvor kjipt jeg har det og svarer da at jeg har det bra, for det er akkurat som om alle går på det, at man har det bra... Anonym poster: 54234adb827d7a08e10a9c738eab39cb
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #2 Skrevet 29. mars 2013 Det fleste vil uansett ikke ha noe annet svar for da blir det for vanskelig for de... Anonym poster: 06deda91be8fc304bbe68d084fbab1a6 1
Gjest Coolaid Skrevet 30. mars 2013 #3 Skrevet 30. mars 2013 Jepp, man treffer bekjente på gaten e.l... og de spør "hallaien, kjekt å se deg, hvordan går det ?".... de vil jo egentlig ikke ha et svar som er noe annet enn "det går fint,,".... Det er bare til å si "ja"..... hvordan du egentlig har det kan du dele med de som du er fortrolig med, de spør også gjerne med en tanke om at de virkelig vil vite hvordan du har det.
2shy Skrevet 30. mars 2013 #4 Skrevet 30. mars 2013 Det å spørre noen om hvordan det går, er ren høflighet. Og man svarer gjerne at det går bra tilbake, med mindre det er noen man kjenner veldig godt og det er naturlig å være mer åpen.
PepsiMax Skrevet 30. mars 2013 #5 Skrevet 30. mars 2013 Samme har jeg lurt på. Hvorfor er det så mange som spør da de uansett ikke vil høre sannheten? Det bare forventes at man skal si at det går bra... Skjønner at det handler om høflighet, men finn noe annet å si da. Likevel syns jeg det er bedre da folk spør "Hvordan går det?" eller "Hvordan har du det?" i fht "Går det bra?"
Snakkis Skrevet 30. mars 2013 #6 Skrevet 30. mars 2013 Det er vanlig å spørre om fordi det er høffelig. Ikke fordi de ønsker sannheten.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2013 #7 Skrevet 30. mars 2013 Heh, jeg svarer dønn ærlig, om enn noe moderert i enkelte tilfeller. Jeg nekter å lyve for at en fremmed eller en bekjent skal føle seg bedre.
Snakkis Skrevet 30. mars 2013 #8 Skrevet 30. mars 2013 Heh, jeg svarer dønn ærlig, om enn noe moderert i enkelte tilfeller. Jeg nekter å lyve for at en fremmed eller en bekjent skal føle seg bedre. Litt merkelig da. Vil du dele personlige ting med fremmede og bekjente???
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #9 Skrevet 30. mars 2013 Det er fordi hun vil at jeg skal brette ut livet mitt, hun maser. Og det er fordi jeg har gått på det før og jeg blir helt ødelagt den dagen jeg har snakket om ting, viktig at jeg ikke vil snakke om hvordan jeg har det. Anonym poster: 54234adb827d7a08e10a9c738eab39cb
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2013 #10 Skrevet 30. mars 2013 Litt merkelig da. Vil du dele personlige ting med fremmede og bekjente??? Tja, "det går ikke spesielt bra" eller "det kunne vært bedre" pleier stoppe folk fra å spørre mer. Men det plager meg ikke spesielt om jeg får flere spørsmål heller.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2013 #11 Skrevet 30. mars 2013 Det er fordi hun vil at jeg skal brette ut livet mitt, hun maser. Og det er fordi jeg har gått på det før og jeg blir helt ødelagt den dagen jeg har snakket om ting, viktig at jeg ikke vil snakke om hvordan jeg har det. Anonym poster: 54234adb827d7a08e10a9c738eab39cb "Spør du for å hjelpe meg, eller pga at du er nysgjerrig? Om det er førnevnte, takk. Men det fungerer ikke, jeg blir bare verre av å skulle snakke om det og fokusere på det" og så skift tema, raskt. Spør hvor hun kjøpte den nye toppen, om hun har sett den og den filmen, hva som helst som distraherer.
Snakkis Skrevet 30. mars 2013 #12 Skrevet 30. mars 2013 "Spør du for å hjelpe meg, eller pga at du er nysgjerrig? Om det er førnevnte, takk. Men det fungerer ikke, jeg blir bare verre av å skulle snakke om det og fokusere på det" og så skift tema, raskt. Spør hvor hun kjøpte den nye toppen, om hun har sett den og den filmen, hva som helst som distraherer. Jeg har også en slik vennine. Vi har kjent hverandre siden vi var 6 år. Hun har altid vært sjalu på meg for grunner jeg ikke kan svare for. Så hun godter seg hvis noe går nedover med meg. Det er bare de mennesker som lever på andre sin ulykke. Mest sannsynlig for de ikke har det noe godt med seg selv. Ikke del privat informasjon med slike mennesker.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #13 Skrevet 30. mars 2013 Jeg snakker alltid sant, men har ikke lyst til å snakke om hvor kjipt jeg har det innimellom. Så det vrenger seg inni meg når jeg sier jeg har det bra. Når det ikke er sanheten der og da. Anonym poster: 54234adb827d7a08e10a9c738eab39cb
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2013 #14 Skrevet 30. mars 2013 Jeg snakker alltid sant, men har ikke lyst til å snakke om hvor kjipt jeg har det innimellom. Så det vrenger seg inni meg når jeg sier jeg har det bra. Når det ikke er sanheten der og da. Anonym poster: 54234adb827d7a08e10a9c738eab39cb "Kunne vært bedre, la oss finne et hyggeligere tema " og stå på ditt. De har ikke rett på full oppdatering av hva som skjer, med mindre det direkte påvirker de selv.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2013 #15 Skrevet 30. mars 2013 Jeg har også en slik vennine. Vi har kjent hverandre siden vi var 6 år. Hun har altid vært sjalu på meg for grunner jeg ikke kan svare for. Så hun godter seg hvis noe går nedover med meg. Det er bare de mennesker som lever på andre sin ulykke. Mest sannsynlig for de ikke har det noe godt med seg selv. Ikke del privat informasjon med slike mennesker. Mange er faktisk velmenende, men forferdelig naive. De ønsker kunne spørre, gi utrykk for at de bryr seg, og leve i en lykkelig illusjon. Det er mye hvorfor jeg faktisk svarer ærlig. Jeg kan ikke fordra at folk er mer hjelpsomme enn de kan følge opp, så jeg kan like gjerne gi de en vekker.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2013 #16 Skrevet 30. mars 2013 Jeg er så lei av det "hvordan har du det?" Jeg skjønner jo at det er ren høflighet. Men herregud da! Hvor ble det av gode gamle "hei" - "hallo"? var ikke det høflig nok siden det måtte forsvinne? synes hei er nok jeg. Er man venner og møtes ofte, så er det ikke vits å spørre om hvordan har du det. Da faller alt bare naturlig. Er det lenge siden du møtte denne personen er det bedre å si "lenge siden sist" så kommer det naturlig. En den forbanna "hvordan har du det". jeg svarer bevist NEI til "har du det bra?" fordi jeg er så lei av at "jada, jeg har det bra" for de forventer ikke "nei" så da får de et annet syn på saken. Høflighet i mine øyne er nok å si hei og smile. Lurer på hva det neste plagsomme blir...
Gjest JesusElskerAlle Skrevet 2. oktober 2015 #17 Skrevet 2. oktober 2015 Det er vanlig å spørre om fordi det er høffelig. Ikke fordi de ønsker sannheten. Beklager for å dra opp en gammel tråd, men jeg synes faktisk ikke det er så høflig å spør om. Det er ikke gøy å si at alt er bra om det ikke er det
Gjest JesusElskerAlle Skrevet 2. oktober 2015 #18 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg har fått sms av venninne som spør to/tre ganger hvordan jeg har det. For jeg svarer ikke på akkurat det, det er noe man bare spør alle om, hvordan går det, hvordan har du det? Så jeg ble nødt til å svare, da jeg ikke har det så godt, så svarer jeg at jeg har det bra. Hva er dette maset om at alle skal spørre om hvordan en har det? Jeg er lei av å brette ut hvor kjipt jeg har det og svarer da at jeg har det bra, for det er akkurat som om alle går på det, at man har det bra...Anonym poster: 54234adb827d7a08e10a9c738eab39cb Helt enig!
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 2. oktober 2015 #19 Skrevet 2. oktober 2015 (endret) .. Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest JesusElskerAlle Skrevet 2. oktober 2015 #20 Skrevet 2. oktober 2015 Blir noen ganger litt irritert når folk spør hvordan det går. Føler ikke jeg kan si at det går forferdelig om det gjør det liksom
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå