Gå til innhold

når er spermen "god" nok


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest oss_2

hei hei, jeg har et ganske enkelt spørsmål. Er spermen like god hver dag? det sies at den er god etter to tre dager??? håper det er noen som kan svare meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror Revetispa misforsto spørsmålet litt? Det sies at det er mest gunstig å ha sex annenhver dag rundt eggløsning dersom man ønsker å bli gravid. Mannens sæd kan få dårligere kvalitet (eller den inneholder ikke nok svømmere) dersom man har sex hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har lenge blitt hevdet at sædkvaliteten går ned hvis en har sex ofte, men nyere forskning har tilbakevist denne teorien.

Jeg kan ikke komme med noen linker nå fordi jeg har glemt hvor jeg har sett dette, men jeg husker at i høst var det mye oppe i ulike fora at sædkvaliteten ikke ble forringet ved hyppig sex.

Derfor kan dere ha så mye/lite sex som dere vil uten å bry dere om at sædkvaliteten blir dårligere av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tror Revetispa misforsto spørsmålet litt? Det sies at det er mest gunstig å ha sex annenhver dag rundt eggløsning dersom man ønsker å bli gravid. Mannens sæd kan få dårligere kvalitet (eller den inneholder ikke nok svømmere) dersom man har sex hver dag.

Det er ikke sikkert jeg misforsto....

oss_2 skal nemlig ikke bli gravide på standardmåten om jeg ikke tar feil.

Det lønner seg nok med to døgns opphold mellom utløsningene for å oppnå optimal sædkvalitet.

Sørg for å avtale med den blivende far at han er klar på kort varsel når den av dere som skal bære fram barnet har eggløsning, så går det nok bra. Kanskje ikke første andre eller tredje gang, men slik er det jo for heterofile foreldre også. -Dere har en lenger vei fram en de fleste.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...