blåfugl1 Skrevet 29. mars 2013 Forfatter #21 Skrevet 29. mars 2013 Jo men det er milevis av forskjell å gå fra vegetar-måltider (som er svært vanlig i mange kulturer og ha vært det i mange år) og å gå over til den unaturlige formen for diett vegan livsstil faktisk innebærer. Jeg tror at grunnen til at badabing over her blir provosert er fordi at selv om noe av det du sier er ganske rett så fremstiller du vegetar/vegan "dietten" som noe negativt. Jeg mener at så lenge du sparer livet på uskyldige dyr så er det nok. Da klarer man å endre kostholdet sitt og og finne erstatninger.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #22 Skrevet 29. mars 2013 Unnskyld meg, men "definIsjon". (Det er slikt vi lærer i humaniora ). Anonym poster: a527b9d7127c86e722b85e2dafa367eb 1
Mynona Skrevet 29. mars 2013 #23 Skrevet 29. mars 2013 Det er bra TS ikke er hele menneskeheten da Guybrush! La TS ta de valgene for sitt liv som hun selv ønsker uten at du skal peke nese på hvor teit hun er. (nei, jeg er ikke veganer, vegetarianer eller superfoodspiser) 1
Guybrush Skrevet 29. mars 2013 #24 Skrevet 29. mars 2013 Jeg tror at grunnen til at badabing over her blir provosert er fordi at selv om noe av det du sier er ganske rett så fremstiller du vegetar/vegan "dietten" som noe negativt. Jeg mener at så lenge du sparer livet på uskyldige dyr så er det nok. Da klarer man å endre kostholdet sitt og og finne erstatninger. Spørsmålet mitt er da hvorfor hun blir så provosert. Min personlige erfaring er at vegetarianere og veganere oppfører seg som religiøse og snakker som om det er et høyere kall som er årsaken til hvorfor de endrer sine matvaner. nedlatende bemerkninger og små hint hvor man antyder å være bedre enn alle andre er særdeles lite sjarmerende (jeg snakker fremdeles generelt og ikke om noen i denne tråden nå). Jeg skrev kun at man må ta sine forhåndsregler siden det er unaturlig, dernest skrev jeg at vi alle bør være glade våre forgjengere spiste kjøtt siden dette er årsaken til at vi har utviklet oss dit vi er idag. Men siden du virker å tro at du sparer livet til dyr ved å spise slik du her illustrerer er jeg litt nysgjerrig. Hva ville skjedd om alle dyr ble sluppet ut i det fri og ingen høsting (jakt/melking/fisking) forekom? Har du tenkt noe på det? Vet du hva overpopulasjon, harepest osv er? Unnskyld meg, men "definIsjon". (Det er slikt vi lærer i humaniora ). Anonym poster: a527b9d7127c86e722b85e2dafa367eb Jepp, ethvert argument blir ugyldig hvis man staver litt feil 1
Guybrush Skrevet 29. mars 2013 #25 Skrevet 29. mars 2013 Det er bra TS ikke er hele menneskeheten da Guybrush! La TS ta de valgene for sitt liv som hun selv ønsker uten at du skal peke nese på hvor teit hun er. Unnskyld kan du vise til hvor jeg sier at TS er teit? Eller er det din egen mening? 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #26 Skrevet 29. mars 2013 Unnskyld meg, men "definIsjon". (Det er slikt vi lærer i humaniora ). Anonym poster: a527b9d7127c86e722b85e2dafa367eb Slikt lærer man på barne- og ungdomsskolen Anonym poster: 8f44a804e173e93bcee75d06db981908
Mynona Skrevet 29. mars 2013 #27 Skrevet 29. mars 2013 Unnskyld kan du vise til hvor jeg sier at TS er teit? Eller er det din egen mening? Du skriver det ikke direkte, men måten du "prater til" TS på er svært nedlatende. Menneskeheten hadde jo vært kuer om alle gjorde som henne må vite.. Du fremstiller deg selv som bedre enn TS. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #28 Skrevet 29. mars 2013 TS: Meg må du legge ut Youtube-klipp til, men du er altså så full av deg selv i måten du forsøksvis argumenterer på at du ikke ser hersketeknikkene dine engang. Og alvorlig talt, når man nedlatende belærer folk om definisjoner, og bruker ordet et titalls ganger i ett innlegg, så må man faktisk tåle å bli rettet på i en uhøytidelig tone - det er jo temmelig pinlig, faktisk. Anonym poster: a527b9d7127c86e722b85e2dafa367eb 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #29 Skrevet 29. mars 2013 ... dvs bruker ordet et titalls ganger i samme innlegg uten å stave det riktig. I humaniora stryker vi folk på eksamen pga denslags. Anonym poster: a527b9d7127c86e722b85e2dafa367eb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå