Gå til innhold

Alhambra og Granada

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Alhambra i juni, og har veldig lyst til å høre med andre som har vært i alhambra/Granada. Ting jeg lurer på er: hvor langt er det å gå opp til alhambra fra Granada? Hadde dere med bilen inn i byen eller er det bilforbud (og hva gjorde dere med bilen i såfall?). Er Granada en by det er verdt å ta en natt i? osv. Håper på svar fra noen som har vært der før! :)

Anonym poster: c865da57392e470eab81fbf9e622c81c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan absolutt anbefale Granada og Alhambra.

Granada er ikke bilfri. Vi parkerte bilen i et pakreringshus nær hotellet. Det kosta litt da...

Opp til Alhambra går det buss. Hør med hotellet deres hvor den går fra.

Jeg elsker Granada. Når man bestiller øl får man med tapas. Hvis du skal på shopping anbefaler jeg El corte ingles og det jeg vil si er hovedgata. Da vi var der var hele gata dekt med solseil for å gi skygge.

Skrevet

Vi var på "bryllupsweekend" i Granada :rodmer: Kan ikke si vi fikk sett så mye som vi egentlig ville der, haha. Men det var også mye pga. varmen. Den intese varmen! Det var i Juli, og vi hadde få dager med mindre enn 40 grader. Men utrolig flott by er det! Katedralen i byen fikk vi iallefall med oss, og den var helt breathtaking. Vi kjørte opp dit (bor et par timer lenger sør) men brukte ikke bilen i det hele tatt mens vi var der. Kan jo nevne at planen også var å se Alhambra, Generalife gardens og Albayzin (hvorav kun sistnevnte vi rakk). Beste tapasen vi spiste var i Calle Navas, men husker ingen spesielle navn.

Godt det ikke er så langt unna. Kjenner vi må opp dit igjen om ikke så lenge!

Shoppingen var så som så. Ikke noe vi prioriterte uansett. El Corte Ingles er overpriced og ikke et sted jeg anbefaler Nordmenn å handle når de er i Spania, med mindre man er på utkikk etter litt designer ting, men da synes jeg like godt man kan gå i de ordentlige butikkene. Ikke finn på å handle mat der iallefall. Da betaler du nok omtrent Norske priser ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...