AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #1 Skrevet 29. mars 2013 Når jeg etter hvert møter en ny, bør jeg si at mitt forrige forhold tok slutt fordi han var utro og ødela alt? Jeg har så lyst til å være klinkende klar på det fra første stund, at utroskap ikke er noe jeg aksepterer, og at det er umulig for meg å tilgi. Bare for å sette standarden tidlig. Så er jeg redd for at det kan virke negativt for en ny mann? "er hun ikke så bra ettersom han var utro" Anonym poster: dec713b8d727aa9184b9c8769cd7676a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #2 Skrevet 29. mars 2013 Jeg er mann, kan si hva jeg tenker om det. Ville ikke sagt det slik det virker som du tenker, altså "være klinkende klar på det fra første stund". Jeg tror nemlig det er en selvfølge for de fleste, sånn i utgangspunktet, og de som først er utro er veldig klare over at det ikke er akseptabelt. At man er eksklusive er utgangspunktet i alle forhold, det er heller de som vil ha åpne forhold som må avtale det. Skjønner du har et behov for å gjøre det ekstra klart og tydelig, men det vil neppe gjøre noe med mulighetene for at han er utro. Jeg ville riktignok overhodet ikke tenkt at "hun ikke er så bra fordi han var utro mot henne". Det tror jeg så godt som ingen menn ville tenkt. Jeg tror bare mange hadde tenkt det var en merkelig ting å si, som om det ikke var en selvfølge. Nå viser det seg at det ikke er noe alle overholder, men selv utro folk er tross alt klare over at det ikke egentlig er greit. Spekulere i årsakene til at eksen var utro, derimot, gjør neppe noen mann. Det er bare en faktaopplysning, ikke noe jeg (vi?) går dypere inn i enn det. Anonym poster: 698884815158c59d02afa4407a00989f 2
Tibbie Skrevet 29. mars 2013 #3 Skrevet 29. mars 2013 Du kan nevne det om det kommer opp/blir relevant å nevne det, men ikke kom frem med det helt uten vidre
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #4 Skrevet 29. mars 2013 Jeg er mann, kan si hva jeg tenker om det. Ville ikke sagt det slik det virker som du tenker, altså "være klinkende klar på det fra første stund". Jeg tror nemlig det er en selvfølge for de fleste, sånn i utgangspunktet, og de som først er utro er veldig klare over at det ikke er akseptabelt. At man er eksklusive er utgangspunktet i alle forhold, det er heller de som vil ha åpne forhold som må avtale det. Skjønner du har et behov for å gjøre det ekstra klart og tydelig, men det vil neppe gjøre noe med mulighetene for at han er utro. Jeg ville riktignok overhodet ikke tenkt at "hun ikke er så bra fordi han var utro mot henne". Det tror jeg så godt som ingen menn ville tenkt. Jeg tror bare mange hadde tenkt det var en merkelig ting å si, som om det ikke var en selvfølge. Nå viser det seg at det ikke er noe alle overholder, men selv utro folk er tross alt klare over at det ikke egentlig er greit. Spekulere i årsakene til at eksen var utro, derimot, gjør neppe noen mann. Det er bare en faktaopplysning, ikke noe jeg (vi?) går dypere inn i enn det. Anonym poster: 698884815158c59d02afa4407a00989f Jeg hadde kanskje håpet at hvis jeg fikk han til å forstå hvor mye eksen ødela meg med å være utro, så ville han tenke seg om en ekstra gang selv... liksom være ærlig med seg selv om han er en person som virkelig er til å stole på, eller om han bare liker å tro at han er sånn... og at han da kan avslutte forholdet hvis han ikke er det. Det er ihvertfall det som har kommet frem med de som har vært utro mot meg: De har sagt at de lurte seg selv med at de var av den trofaste typen man kunne stole på, fordi de så gjerne ville ha meg og trodde de kunne være sånn... og når de ser hvordan det ødelegger meg så blir de sjokkert, fordi de hadde ikke forestilt seg at det skulle ødelegge noen så mye. Og da har jo skaden allerede skjedd. Noen av dem tror seriøst det bare er for en jente å kalle dem drittsekk, hate dem og finne seg noe bedre. De skjønner ikke omfanget av det de gjør. Så selv om alle vet det er feil, virker det likevel som om mange tror det går an å gjøre den feilen og at det alltids kan prøve å be om unnskyldning eller skjule det. Så jeg vil bare forsikre meg om at han forstår at det vil ødelegge meg, og at jeg er såpass god til å få sannheten ut av folk at det vil være en dårlig ide å dekke over. (Jeg har blitt forsøkt lurt av de frekkeste mest utspekulerte som har bedratt alle de har vært sammen med, og jeg har vært den første som har avslørt dem.) Anonym poster: dec713b8d727aa9184b9c8769cd7676a 1
Steinar40 Skrevet 29. mars 2013 #5 Skrevet 29. mars 2013 Jeg tror at det kanskje heller kan være lurt å prate litt rundt temaet på et generelt grunnlag. Når man skal bli kjent med et nytt menneske så er det mye man trenger å prate om. Mange ulike emner. Og utroskap (troskap) er ett av de viktigste. På den måten kan man danne seg et bilde av hvilken innstilling og verdier personen har.
Gjest Katten. Skrevet 29. mars 2013 #6 Skrevet 29. mars 2013 De fleste vet klinkende klart at utroskap er en major no-no. Det som muligens er viktigere, er å prate om hva utroskap er for din del, da definisjonen varierer.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #7 Skrevet 29. mars 2013 Jeg tror at det kanskje heller kan være lurt å prate litt rundt temaet på et generelt grunnlag. Når man skal bli kjent med et nytt menneske så er det mye man trenger å prate om. Mange ulike emner. Og utroskap (troskap) er ett av de viktigste. På den måten kan man danne seg et bilde av hvilken innstilling og verdier personen har. Men alle de kronisk utroe jeg har møtt har sagt alt det riktige om utroskap. Vi har hatt samme verdier i teorien, bare ikke i praksis. Anonym poster: dec713b8d727aa9184b9c8769cd7676a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #8 Skrevet 29. mars 2013 De fleste vet klinkende klart at utroskap er en major no-no. Det som muligens er viktigere, er å prate om hva utroskap er for din del, da definisjonen varierer. Ja, de vet AT det er det, men ikke alle vet hvorfor, altså omfanget av konsekvensene. Derfor tenkte jeg det kunne være smart å gi et lite innblikk i det, og at det ikke er så enkelt som at jeg bare kan tenke "drittsekk, dra til helvete" og så finne meg noe bedre. Det hadde ikke utgjort noen forskjell om jeg hadde definert det ned til kyss/flørt-stadie for de som har bedratt meg, fordi det alltid har vært langt, langt verre enn det. (Sex, gjerne flere ganger, og løgn.) Anonym poster: dec713b8d727aa9184b9c8769cd7676a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #9 Skrevet 29. mars 2013 Men alle de kronisk utroe jeg har møtt har sagt alt det riktige om utroskap. Vi har hatt samme verdier i teorien, bare ikke i praksis. Anonym poster: dec713b8d727aa9184b9c8769cd7676a Og nettopp derfor, fordi de som har dolket deg i ryggen har hatt samme verdier som deg i teorien, er det lite å hente på å si fra på forhånd. Fordi de vet. Ingen vil si noe annet enn "Selvsagt kommer jeg aldri til å svikte deg sånn" når du tar det opp, og ingen tenker nøyere over eventuell utroskap av det heller. Jeg tror du skal ta deres forklaringer i ettertid med en klype salt, da forsøker de bare desperat å ro. Det høres nok i deres hoder ut som de er snille og forståelsesfulle (og makser sjansene for at du ikke slår opp) når de sier at de ikke hadde forestilt seg hvor ille det var for deg, at det er out of character for dem etc. Det er kynisme, ikke at de faktisk ikke skjønte at det var ille. For som sagt: Når de dolker deg i ryggen på den måten, har de ikke veid ønsket om å ligge med denne dama og mengden skade det påfører deg mot hverandre. De har ikke stått og tenkt "Har lyst til å være utro, men dama blir så lei seg...", deretter vurdert det nøye og landet på at de skal være utro. De har bare hoppet i det. (Og du har gjort rett i å stikke.) Anonym poster: 698884815158c59d02afa4407a00989f 1
Steinar40 Skrevet 29. mars 2013 #10 Skrevet 29. mars 2013 Men alle de kronisk utroe jeg har møtt har sagt alt det riktige om utroskap. Vi har hatt samme verdier i teorien, bare ikke i praksis. Anonym poster: dec713b8d727aa9184b9c8769cd7676a Hva er det for slags typer du har valgt? Flørtepuser som du har truffet ute på byen i fylla? Isåfall bør du nok heller begynne å se litt på dette, tenker jeg.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. mars 2013 #11 Skrevet 29. mars 2013 Da det ble slutt med xen, skjønte jeg hvorfor den kjæresten hans før meg var utro. Så om noen hadde sagt til meg at det ble slutt på grunn av utroskap, hadde jeg vært slem nok til å tenke "Hva er galt med deg?", men jeg hadde ikke sagt det. Hadde heller ikke lagt så mye vekt på det.
kristian82 Skrevet 29. mars 2013 #12 Skrevet 29. mars 2013 Når jeg etter hvert møter en ny, bør jeg si at mitt forrige forhold tok slutt fordi han var utro og ødela alt? Jeg har så lyst til å være klinkende klar på det fra første stund, at utroskap ikke er noe jeg aksepterer, og at det er umulig for meg å tilgi. Bare for å sette standarden tidlig. Så er jeg redd for at det kan virke negativt for en ny mann? "er hun ikke så bra ettersom han var utro" Anonym poster: dec713b8d727aa9184b9c8769cd7676a Er vel helt greit å nevne det når det føles naturlig. Om han mannen tenker at siden en kar var utro mot deg så er du ikke noe å samle på, så må det være flott om du får silt han vekk før du innleder et forhold med en sånn idiot.
kristian82 Skrevet 29. mars 2013 #13 Skrevet 29. mars 2013 Men alle de kronisk utroe jeg har møtt har sagt alt det riktige om utroskap. Vi har hatt samme verdier i teorien, bare ikke i praksis. Anonym poster: dec713b8d727aa9184b9c8769cd7676a Handler om å kunne lese typer og plassere folk også - ikke naivt og ukritsk svelge alt tullball en person lirer av seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå