Gå til innhold

Hvordan senke kravene til meg selv?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger desperat hjelp og tips til hvordan jeg kan senke kravene til meg selv. Kravene jeg har til meg selv er altfor høye og de ødelegger MYE for meg i hverdagen.

Sliter i tillegg med mye alt eller ingenting tanker. Dermed blir jo ting aldri bra nok, og verden raser gang på gang fordi jeg ikke klarer å leve opp til kravene jeg selv har satt.

Et par eksempler fra i dag er at jeg var på trening i dag, men klarte bare 2/3 av det jeg pleier. Det føltes greit der og da, ettersom jeg hangler litt og lå i hele går, men det irriterer meg veldig nå. Hadde jeg klart mer hadde jeg forbrent mer. Da er vi inne på neste tema. Jeg prøver å slanke meg og maks inntak hver dag skal i mitt hode være 1800 kcal, pluss det jeg evt forbrenner ved trening. Hvis jeg får i meg mindre enn dette er jeg fornøyd, men hvis jeg går litt over, feks bare 200 kcal mer, så raser det i hodet mitt og jeg føler meg TOTALT mislykka.

Jeg har en sånn merkelig sultfølelse om dagen. Jeg spiser så jeg får vondt i magen, likevel føler jeg at jeg ikke er mett, har lyst på mer!! Har dermed spist 2600 kcal pr dag de to siste dagene. Føler meg så svak og viljeløs. Mest lyst å gråte av hele greia.

Jeg ser jo selv at disse kravene må senkes for at jeg skal få det bedre, jeg bare skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det?

Anonym poster: 121e2c73504c9f9f27cdaf15582e6d2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få hjelp av en personlig trener/ernæringsfysiolog/ bli fulgt opp hos fastlegen din. Skriv trenignsdagbok og se gjerne En ny start på tvnorge. Finn ut om du kjeder deg/er ensom/trøstespiser, og gjør noe med det evt. grunnleggende problemet før du setter deg urealistiske mål som er dømt til å mislykkes.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener, men selv om eksemplene mine kanskje tilsier det så er ikke maten/ treningen mitt hovedproblem. Det jeg trenger tips/ råd rundt er hvordan jeg kan senke kravene til meg selv slik at de kan bli mer realistiske?

Jeg trenger hjelp til å skjønne hva som er "bra nok" og en måte slik at det holder for meg og å være "bra nok" istedet for "best".

AnonymBruker
Skrevet

Henter frem igjen denne og håper at noen har noen gode tips og komme med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...