Gå til innhold

Ryggrad/ryggsmerter... "pulserende".

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får av og til vondt/sterkt ubehag i ryggen. Det er som regel konsentrert nær ryggrad og fra midt på ryggen ned til korsrygg. Smerten/ubehaget kan kanskje beskrives som pulserende, det kommer i bølger: det kan være vondt, roe seg ned i eit par sekunder før det kommer igjen, og sånn fortsetter det - noen ganger i opp mot 5 minutter. Eg føler for å holde pusten når det skjer, i håp om lindring, men det hjelper jo ikkje. Det hjelper ikkje å skifte stilling, det hjelper ikkje å reise seg/sette seg (skjer vel egentlig som regel når eg sitter eller halvveis ligger ned, ikkje nødvendigvis mens eg setter meg eller legger meg ned). Det skjer ikkje kjempeofte, men litt innimellom. Veldig ubehagelig. Noen som har vært borti noe lignende?

Anonym poster: 3d55fe318d3230c1325bdcd9f11331a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Høres ut som om du er sliten i ryggen.

Skjer det ofte når du har vært på jobb eller gått mye på harde gulv eller asfalt i løpet av dagen?

Jeg blir ofte sånn om jeg har hatt en travel dag på jobb. Betonggulv med fliser på er ikke veldig godt for ryggen selv med dempesåler.

I såfall vil trening gjøre susen. Styrketrening av core-muskulatur (rygg, mage og sidemuskler) og stabilitetstrening.

Endret av Minya
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du er sliten i ryggen.

Skjer det ofte når du har vært på jobb eller gått mye på harde gulv eller asfalt i løpet av dagen?

Jeg blir ofte sånn om jeg har hatt en travel dag på jobb. Betonggulv med fliser på er ikke veldig godt for ryggen selv med dempesåler.

I såfall vil trening gjøre susen. Styrketrening av core-muskulatur (rygg, mage og sidemuskler) og stabilitetstrening.

Føler meg ikkje sliten i ryggen ellers, det er bare disse smertene som kommer innimellom.

Eg jobber ikkje for tiden pga sykdom og går sjeldent på hardt underlag over lenger tid.

Takk for tips om trening, men akkurat nå er det dessverre uaktuelt (pga sykdom).

TS.

Anonym poster: b35156755c26ed86e01aeb1983e6fd4f

Skrevet

Føler meg ikkje sliten i ryggen ellers, det er bare disse smertene som kommer innimellom.

Eg jobber ikkje for tiden pga sykdom og går sjeldent på hardt underlag over lenger tid.

Takk for tips om trening, men akkurat nå er det dessverre uaktuelt (pga sykdom).

TS.

Anonym poster: b35156755c26ed86e01aeb1983e6fd4f

Nei, nettopp. Det er derfor jeg sier sliten i ryggen, som at ryggen blir sliten av en eller annen aktivitet eller noe du gjør feil, som feks løfte feil, ha på feil sko når du går ute, eller sitter stille alt for mye i en stilling som ikke er bra for ryggen. Sistnevnte er sannsynligvis problemet siden du er syk.

Som sagt, jeg også får sånn innimellom når jeg har hatt en veldig travel dag på jobben. Enkelte ganger er det et helvete å bøye seg for å få av skoa når jeg kommer hjem. De verste dagene kan det hjelpe med en varm dusj eller et godt varmt bad, men trening for å forebygge er det beste.

Selv om du er syk kan du gjøre enkle øvelser hjemme. Søk på ryggøvelser på google for å finne både bilder og videoer om det du kan gjøre med minst mulig anstrengelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...