AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #1 Skrevet 28. mars 2013 Jeg er på studentboliger på Lillehammer. Jeg vil gjerne bo på et sted med et bra studentmiljø. Standard er ikke så viktig siden prisene er nokså billige ift. andre steder i Norge. Hvilket syntes du er best? Vargstad Holteskogen Smestad Smestadmoen Storhove Anonym poster: fe3823a575ec2640c96fedc57da798e4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #2 Skrevet 31. mars 2013 Kommer ann på. Jeg bodde på Smestad, greit hvis man vil ha det billig, ligger midt mellom sentrum og skolen, nær matvarebutikk, men det var lav standard når jeg bodde der og mange som delte kjøkken - kjøkkenet kunne være ganske ekkelt. Hvis de har pusset opp, så er det jo en annen sak. Vargstad er litt nyere og veldig godt studentmiljø der, ellers er det like ved Smedstad, så beliggenhet ganske lik. Storhove ligger rett ved skolen så fint om man har tenkt å være mye der, men mye mer upraktisk i forhold til butikker og sentrum. Holteskogen kjenner jeg ikke til. Anonym poster: 14f21a0251233ca5f58dbda08a634f11
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 Kommer ann på. Jeg bodde på Smestad, greit hvis man vil ha det billig, ligger midt mellom sentrum og skolen, nær matvarebutikk, men det var lav standard når jeg bodde der og mange som delte kjøkken - kjøkkenet kunne være ganske ekkelt. Hvis de har pusset opp, så er det jo en annen sak. Vargstad er litt nyere og veldig godt studentmiljø der, ellers er det like ved Smedstad, så beliggenhet ganske lik. Storhove ligger rett ved skolen så fint om man har tenkt å være mye der, men mye mer upraktisk i forhold til butikker og sentrum. Holteskogen kjenner jeg ikke til. Anonym poster: 14f21a0251233ca5f58dbda08a634f11 Smestad så ikke så bra ut. Jeg har ihvertfall søkt på en bolig der ettersom den var ganske billig. Når søkte du på bolig som førsteårsstudent? Var det enkelt for deg eller måte du vente i lang tid for å få bolig? Jeg har allerede søkt. Anonym poster: fe3823a575ec2640c96fedc57da798e4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 Jeg tror jeg søkte i mai eller deromkring, fikk plass på Smestad uten problemer Hvis de ikke har pusset opp siden jeg bodde der (2006/2007) er det litt institusjonsfølelse der, lange ganger, kjipe linoleomsgulv og kjedelige møbler Men det går jo fint an å gjøre hyblene mer personlige, og hvis man er litt strenge med å skape et godt miljø og gode vaskerutiner på kjøkkenet kan det absolutt bli veldig koselig og sosialt! Det var veldig herlig å ha egen gang og bad ihvertfall. De jeg delte kjøkken med var i grunn bare veldig hyggelige og vi hadde fint miljø, men når jeg etter et år på skole der hadde blitt kjent med noen i klassen så var det veldig herlig å heller flytte inn med noen venninner i en mer koselig leilighet. Lillehammer er uansett en konge studentby, hadde noen av mine beste år der! Anonym poster: 14f21a0251233ca5f58dbda08a634f11
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Jeg tror jeg søkte i mai eller deromkring, fikk plass på Smestad uten problemer Hvis de ikke har pusset opp siden jeg bodde der (2006/2007) er det litt institusjonsfølelse der, lange ganger, kjipe linoleomsgulv og kjedelige møbler Men det går jo fint an å gjøre hyblene mer personlige, og hvis man er litt strenge med å skape et godt miljø og gode vaskerutiner på kjøkkenet kan det absolutt bli veldig koselig og sosialt! Det var veldig herlig å ha egen gang og bad ihvertfall. De jeg delte kjøkken med var i grunn bare veldig hyggelige og vi hadde fint miljø, men når jeg etter et år på skole der hadde blitt kjent med noen i klassen så var det veldig herlig å heller flytte inn med noen venninner i en mer koselig leilighet. Lillehammer er uansett en konge studentby, hadde noen av mine beste år der! Anonym poster: 14f21a0251233ca5f58dbda08a634f11 Så bra å vite Jeg har lest om hvordan studentmiljøet ved HiL ble kåret til Norges beste. Gleder meg veldig! Antall søkere har økt de siste årene og dermed tror jeg ikke at jeg vil ha det like lett å få bolig. Får håpe at de prioriterer førstegangssøkere Ut ifra bildene ser det ut som de fleste rommene er nyoppusset (jeg forvekslet visst Smestad med et annet studenthjem). Jeg så et bilde av gangen så jeg forstår at du mener det gir en institusjons følelse Jeg vil helst ha et eget bad, men min prioritet er å skaffe et sted å bo så hvis jeg ender opp uten et bad, kan jeg overleve. Jeg er en veldig ordens person så jeg kommer helt klart til å være den personen som rydder opp etter alle andre. Kan ikke tåle lukten av skittne tallerkner..... Anonym poster: fe3823a575ec2640c96fedc57da798e4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 Mitt eget! Mang en ung og lysten studine har vært innom døren her en sen torsdagskveld Jada, det stemmer det, ta det som en advarsel, det er mange griser her i by`n... Anonym poster: b68b2fc0726c47a67bdf5e67024dac33
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #7 Skrevet 1. april 2013 Smestad ble pusset opp i fjor sommer. Selv har jeg bodd på Smestadmoen, og var veldig fornøyd med det, selv om det var litt dyrt. Anonym poster: 093888f5c2525076e809c7119301c18b
Gjest Naria Skrevet 2. april 2013 #8 Skrevet 2. april 2013 Jeg bodde på Smestadmoen og hadde en liten hybel med eget kjøkken og bad. Var veldig fornøyd med å bo der. Den gangen jeg flyttet inn var det helt nytt, men antar at det fremdeles er veldig fint der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå