AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #1 Skrevet 28. mars 2013 Hvor strenge er norwegian på håndbagasje, du som har reist med dem? Det står på nettsiden at målene ikke kan overskride 55-40-23. Saken er at bagen er "fluffy" og romslig, men kan presses sammen til å bli 23 cm høy. Hva syns dere? Anonym poster: 724ebd50e70623b0bfe214981748e0a4
Berentsens Skrevet 28. mars 2013 #2 Skrevet 28. mars 2013 Har til tider hatt en del håndbagasje som er større enn det som står på nettsiden deres. Har aldri opplevd at det har vært et problem.
Anglofil Skrevet 28. mars 2013 #3 Skrevet 28. mars 2013 Aldri opplevd det som et problem. De er ikke spesielt rigide, og har aldri opplevd at de har sjekket håndbagasje. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #4 Skrevet 28. mars 2013 Har hendt at jeg har hatt med handbagasje som går utenfor målene + taxfree pose, ingen har noen gang sagt noe. Har sett folk som reiser med medium store bager som GARANTERT bryter målene, men de har ikke sagt noe på dt heller. Opplever Norwegian som temmelig avslappa på det, for å si det mildt. Anonym poster: b85961e9314d3ade3aaeaaa5e8ccfe6a
Kraula Skrevet 30. mars 2013 #5 Skrevet 30. mars 2013 Norwegian er ikke så strenge på det, kan være vanskeligere med andre selskap. Merka det med Delta og KLM når jeg var i USA, da var de veldig strenge på størrelse og vekt, særlig på håndbagasjen!
Madison_00 Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Aldri opplevd noe problem med verken størrelse eller vekt med Norwegian. Håndbagasje verken veier eller måler jeg, og innsjekket baggasje er ofte både 2 og 4 kg over vektgrensen. Ingen problemer. Jeg har reist med Norwegian i gjennomsnitt 8-9 ggr i året de siste 4 årene. ALDRI et problem. Elsker Norwegian
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #7 Skrevet 3. april 2013 Forrige gang jeg reiste med en bag og skulle betale for bagasjen på flyplassen (hadde ikke rukket å bestille bagasje på nett) fikk jeg faktisk beskjed om å heller ta den med som håndbagasje. Det var en stor, tung bag som jeg ikke engang vurderte å snike med som håndbagasje, og flyet var fullt, så de er ikke akkurat strenge nei! Anonym poster: a4dc32caa95e0113f5ea412c7414074e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Hei. dytter denne her litt jeg. Er norwegian fortsatt ikke strenge? Skal ta med meg sovepose og liggeunderlag som håndbagasje, og det blir noen cm større enn de lovlige målene.... men håper det går greit :s det spørst vel veldig på hvem jeg møter i skranken? Anonymous poster hash: 21dd9...bb8
Alina X Skrevet 4. juli 2013 #9 Skrevet 4. juli 2013 Hei.dytter denne her litt jeg.Er norwegian fortsatt ikke strenge?Skal ta med meg sovepose og liggeunderlag som håndbagasje, og det blir noen cm større enn de lovlige målene.... men håper det går greit :s det spørst vel veldig på hvem jeg møter i skranken? Anonymous poster hash: 21dd9...bb8 Problemet kan oppstå når " alle" skal ha med litt ekstra,så om det er et fullt fly er de nok strengere på det,slik at alle skal kunne ha plass,men sovepose og liggeunderlag tar ikke all verdens plass.Ha håndbagg. I hylla og resten under stolsetet foran. Det "verste" som skjer er at de sender det ned til baggasjerommet:-)
ladyluna Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Har hendt at jeg har hatt med handbagasje som går utenfor målene + taxfree pose, ingen har noen gang sagt noe. Anonym poster: b85961e9314d3ade3aaeaaa5e8ccfe6a Hater når folk gjør dette! En ting er at man har en koffert som er en cm større enn målene flyselskapene oppgir. Men når én person nærmest fyller en hel håndbagasjehylle med sin alt for store bag, sine 4 julegaver, taxfree pose, håndveske og boblejakke, mens jeg blir sittende med min håndbagasje, som er innenfor målene, mellom beina blir jeg pissed! 4
Gjest Seajewel Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 Hater når folk gjør dette! En ting er at man har en koffert som er en cm større enn målene flyselskapene oppgir. Men når én person nærmest fyller en hel håndbagasjehylle med sin alt for store bag, sine 4 julegaver, taxfree pose, håndveske og boblejakke, mens jeg blir sittende med min håndbagasje, som er innenfor målene, mellom beina blir jeg pissed! Hvorfor henge deg så oppi det andre tar med? Så lenge det de har tatt med er godkjent, er det jo ikke så mye som går utover deg. Har sett paraplytriller til barn blitt tatt med også, og tenker at det er flott at småbarnsforeldre får lov til å ta med sånt inn på flyplassen,da det gjør turen for de mye lettere. Tungt å bære et sovende barn på x antall kg.
ladyluna Skrevet 8. juli 2013 #12 Skrevet 8. juli 2013 Hvorfor henge deg så oppi det andre tar med? Så lenge det de har tatt med er godkjent, er det jo ikke så mye som går utover deg. Har sett paraplytriller til barn blitt tatt med også, og tenker at det er flott at småbarnsforeldre får lov til å ta med sånt inn på flyplassen,da det gjør turen for de mye lettere. Tungt å bære et sovende barn på x antall kg. Hvem har sagt noe om at det er godkjent? Det blir sjelden kontrollert om håndbagasjen folk har med er innenfor flyselskapets rammer eller ikke. Og jeg skriver jo at dette irriterer meg nettopp fordi det går utover meg, ettersom det ikke er plass til min bagasje i hyllene! Dessuten snakket jeg ikke om praktiske ting som en paraplytrille. Det kan jeg ha en viss forståelse for. Det jeg snakket om var folk som ikke gidder å sjekke inn bagasjen sin selv om den tydelig er alt for stor, og folk som handler så mye på flyplassen at de har tre ganger så mye håndbagasje når de går på flyet, som de hadde da de kom inn på flyplassen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå