Nita Skrevet 28. mars 2013 #1 Skrevet 28. mars 2013 Jeg trenger noen innspill om hvordan jeg skal få en reise så billig som mulig. Familien min, sønn m/kone og barn, foreldrene mine og broren min m/kone skal alle 3 uker til Platanias på Kreta andre uken i juni 2013. Jeg vil gjerne delta på denne reisen, men som singel med dårlig økonomi, må jeg finne den beste måten for å få reisen så billig som mulig. Jeg har for så vidt ingen andre preferanser enn at det skal være spesifisert og at jeg ikke deler med fremmede. Spørsmålene mine blir da som følger, burde jeg "sitte på gjerdet" til de siste dagene før ferietidspunkt? eller kanskje bruke et nettreiseselskap(som jeg kanskje ikke vet om) for å finne den billigste reisen? Eventuelt andre innspill mottas også med takk. Ps Å finne noen bekjente å dele leilighet med er ikke aktuelt av flere grunner
Silfen Skrevet 28. mars 2013 #2 Skrevet 28. mars 2013 Du kan også undersøke reise utenom charter. Var i Spania i fjor sommer, med rutefly og privat leie. Mye billigere.
Nita Skrevet 28. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2013 (endret) Jeg vet at det er en mulighet, men problemet er tips om nettsteder for å finne slike billige flybilletter og hotell... Og om jeg burde bestille nå eller 2-3 uker før eller 2 dager før.... ønske innspill fra folk med erfaringer på området Endret 28. mars 2013 av Nita
Silfen Skrevet 28. mars 2013 #4 Skrevet 28. mars 2013 Det finnes nettsteder som viser gjennomsnittlig pris gjennom året. Jeg vet ikke navnet på alle, men når jeg driver og googler etter reiser, så dukker det opp flere og flere linker jo mer jeg googler, både kjente og ukjente.
Molly85 Skrevet 29. mars 2013 #5 Skrevet 29. mars 2013 (endret) Lowcostholidays.no Expedia.no Endret 29. mars 2013 av Molly85
caroprins Skrevet 29. mars 2013 #6 Skrevet 29. mars 2013 På den tiden du skal dra er det ofte gode tilbud da det er før feriesesongen. Det jeg hadde gjort var å melde meg på nyhetsbrevene/ fredagstilbudet til Star tour, Ving og Apollo. Da vil du hver torsdag få mail om kommende ukes tilbud og du har god til til å se gjennom dem. Disse må bestilles på fredagen mellom et bestemt klokkeslett. Jeg har ofte sett tilbud til der du ville dra og da snakker jeg om fra 1000 til 2000 kr. For en uke på ok hotel med fly tur/ retur. Dette er priser beregnet på 2 stk på samme rom da så om du ikke har et familiemedlem eller venninne å campe sammen med så blir det dobbel pris. Noen ganger selges det også kun fly til gjerne under 1000 lappen og da kan du sjekke hotel på hotels.com, booking.com eller tilsvarende. Også på disse kan du abonnere på nyhetsbrev og da får du ofte mail med 50 prosent tilbud rundt forbi. Så det går ann å følge med på dette også. Så kan du om du har betalingsevne og kontroll på deg selv søke om feriekort fra ett av reiseselskapene og da kan du betale tilbake litt etter litt i løpet av en viss periode. Men dette vil jeg ikke anbefale uten at du f.eks får feriepenger måneden etter eller liknende slik at du vet at du kan betale tilbake uten at det går nevneverdig utover økonomien. Men i første omgang så ville jeg meldt meg på nyhetsbrevene og tatt det derfra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå