Gå til innhold

Tomt for p-piller i påsken

Fremhevede innlegg

Gjest Maiken
Skrevet

Er i en litt krise situasjon!

Oppdaget nå i kveld at jeg tok siste p-pille på brettet mitt. Går på mercilon, har derfor 28 tabletter og har tatt siste tablett med "sukkertablett" i dag.

Har ikke flere brett og får heller ikke hentet nytt før apoteket åpner på lørdag.

Det er ikke noen annen måte å få tak i p-piller på i helligdagene? eller hvordan går det om jeg nå tar to-tre dager før jeg får begynt på nytt brett?

¨Noen som vet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i bruksanvisningen hva du må gjøre om du har pause med p-pillene. Du må nok belage deg på en periode med kondomer om du ikke får tak i nye p-piller tidsnok.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har mulighet kan du reise til Sverige, der er det åpent, det er billigere og du får brukt den norske resepten din :)

Skrevet

Om du har ei vennine som bruker samme merke eller Microgynon, kan du jo spørre om hun har noen til overs du kan låne? :)

Skrevet

Unnskyld, unnskyld!

IKKE MICROGYNON. Forvekslet Mercilon med erstatningen for Microgynon.

Du kan byttelåne fra merker med tilsvarende hormonsammensetning.

• Liker 1
Skrevet

Nå kommer det an på hvor du bor, men de fleste større byer har vaktapotek som er døgnåpne. Oslo sitt vaktapotek ligger på Jernbanetorget der alle bussene stopper.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor trur alle Oslo-folk at ALLE nordmenn bor i Oslo? Kanskje TS gjør det, men de fleste her i landet bor ikke i Oslo så sannsynligheten for det er ikke stor. Men er det et åpent apotek der du bor så dra dit. Jeg bor i en stor by og det er ingen apotek her som er åpne før på lørdag, som jeg vet, men kanskje sykehusapoteket.

Bruk kondom fremover. Begynn på et nytt brett når du har fått tak i pillene og bruk kondomer i 2-3 uker etter du begynte på det nye brettet. Men les bruksanvisningen fordi jeg bruker et annet merke.

Anonym poster: 71c7d3c5d3ebd8b4ddab21e8be080b02

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo, og er heller ikke Oslo-folk.

Jeg har derimot bodd i Oslo og kunne derfor kommentere på nøyaktig hvor vaktapoteket i Oslo ligger.

Vaktapoteket i henholdsvis Haugesund og Drammen, ligger derimot ved sine respektive sykehus.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo, og er heller ikke Oslo-folk.

Jeg har derimot bodd i Oslo og kunne derfor kommentere på nøyaktig hvor vaktapoteket i Oslo ligger.

Vaktapoteket i henholdsvis Haugesund og Drammen, ligger derimot ved sine respektive sykehus.

Det er ikke bare du som har nevnt Oslo i denne tråden, første svaret er en link til Oslo :) Jeg har og bodd i Oslo, men hadde aldri nevnt hva som finnes i Oslo siden det kanskje ikke er relevant, det blir som å nevne hva som finnes i Alta eller Moss.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du TS? Kanskje noen som bor der du bor kan hjelpe deg :)

Gjest oreokaka
Skrevet

De aller fleste stedene har som oftest et vaktåpent apotek som er oppe et par timer for tiden :)

(Og for å svare over, mercilon har ingenting som tilsvarer).

Gjest Maiken
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg regner med at jeg bare får vente til lørdag.

jeg var bare usikker på hvordan det fungerte når jeg ikke får tatt p-piller på noen dager. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...