Gå til innhold

Nok en småfortvilet stemor :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et bonusbarn. Hn er helskjønn og vi har det egentlig veldig fint sammen. Problemet er det at hn føler så stor konkurranse om faren. Jeg vil tro at dette er nokså vanlig?

Jeg har bodd med min samboer rundt ett år og barnet har derfor sett mye til meg og vi kjenner hverandre godt. Når sambo og barn er alene sammen har de det topp og det samme har barn og jeg når vi er alene. Problemet er når vi er alle tre (noe vi ofte er ettersom at vi er samboere). Hn blir da ekstremt frekk og det virker som om hn aldri finner "roen" Må alltid vite hvor både jeg og sambo befinner oss, Sambo og jeg kan omtrent ikke si noe til hverandre uten at hn begynner å skrike, alle tre kan aldri sitte samtidig i sofaen (og vi har bare en stue, så det er liksom der vi oppholder oss) osv.

Skal legge til at vi aldri har kost/kysset og vært veldig på hverandre mens hn har vært her. Og at hn er 6 år (snart 7).

Har noen her noen erfaringer/råd å komme med? Jeg føler vi har prøvd det meste, men sjalusien blir bare verre og verre.

Føler litt at hn bare synes det var stas med meg i starten, men ila det siste halvåret så har hn skjønt at jeg faktisk kommer til å være her for godt - og dermed har jeg blitt en større trussel.

Hadde det vært sånn helt i begynnelsen, hadde jeg nok bare tenkt at det går over med tiden, men siden det bare blir verre og verre er jeg redd for hvilken vei dette vil gå.

Må bare påpeke at dette ikke er et "Å, jeg hater å være stemor" innlegg. Jeg er utrolig glad i barnet og utrolig glad i mannen - derfor dette er så sårt.

Prøvd å prate litt med sambo om dette, men han svarer bare "hn er et barn, det går over"

Har han rett? Har noen andre her noen erfaringer å komme med? Hvor lenge varte sjalusien? Gikk den noen gang bort? Hva gjorde dere for å forebygge dette?

God påske til dere alle!

Anonym poster: 8bab621c9dc81bae6154d0dd03795ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm..kan faren snakke med jenta? Ala jeg vil ikke at du roper når vi prater selv om jeg forstår at du blir irritert når vi prater.Nå skal jeg og line prate om dette og så kan vi prate sammen etterpå. Sett ord på følelsene hennes, godta dem men ikke la henne komme seg unna med ufin oppførsel. Det tror jeg at jeg hadde gjort.

Anonym poster: 4ce652a38d3041b11d5f25aed388e2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig han ikke føler seg elsket? At han må konkurrere? Unger som ikke føler omsorg, trygghet ogkjærlighet kan bli urolige og ekstra rampete. Overøs med ros, glede og nærhet. Si fine ting til han, og gjør morsomme ting sammen.

Anonym poster: 4e82fac8eaa0475caadb49c6d5cac3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Slutt å lek perfekt familie og perfekt stemor.

barn trenger 2 år for å bli trygg på en ny familiesituasjon.

Du bør gi barnet mulighet til alenetid med far og det hver gang han har samvær.

ikke stress.

Når barn er frekk vil dei ofte gjøre det for å prøve ut grenser:,sier du det samme når dere er sammen som når dere er alene etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...