Gå til innhold

halv søster


Gjest milena

Anbefalte innlegg

Gjest milena

Jeg er gift med en mann som har en datter på 7 år fra en annen dama, hun kommer på besøk, problemet er at hun er snill med vår datter (4 år) men bare for 5 min, etter det, hun sier ting som: du er liten, du er dum, osv. Jeg gruer meg vår gang hun kommer på besøk. Jeg snakket med mannen min on dette, men vi er ikke enige om hva er normalt og hva er det ikke. Er det lurt å ta en prat med mammen til jente? det gjør vont å høre at noen sier sånne ting til dattera mi. help!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Dette er noe far må ta tak i. Det er ikke lurt å bringe jentas mor inn i det hele. Om far ikke ser problemet så få ham med på familiekontoret om du må snakke med noen andre.. ikke jentas mor nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Far bør ta en prat med datteren sin(på en fin måte,uten å kjefte) om at det ikke er ok å si slike ting til andre,og at andre kan bli lei seg osv når man sier slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv søster faktisk...

Anonym poster: 0c216d0256ea0315de265acacc7dfc97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe far må ta tak i. Det er ikke lurt å bringe jentas mor inn i det hele. Om far ikke ser problemet så få ham med på familiekontoret om du må snakke med noen andre.. ikke jentas mor nei.

Helt klart.

Barn prøver å markere seg ovenfor hverandre. Du får tåle litt du som mor også.

De er søsken og søsken bryner seg på hverandre.

Man får selvsagt jobbe med holdninger og korrigere språkbruk.Men de er søsken fra hver sine hjem...du får tåle dette på samme måte som alle andre med to eller fler barn samme hjem må takle og tåle.

Anonym poster: 0af8b3e40e500c288ef29d753c315e91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke unormalt at søsken sier sånn til hverandre .. Synes ikke det valt noe urovekkende i det hele tatt.

Anonym poster: 50c8e608020d46459392cf01659d0d3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg er gift med en mann som har en datter på 7 år fra en annen dama, hun kommer på besøk, problemet er at hun er snill med vår datter (4 år) men bare for 5 min, etter det, hun sier ting som: du er liten, du er dum, osv. Jeg gruer meg vår gang hun kommer på besøk. Jeg snakket med mannen min on dette, men vi er ikke enige om hva er normalt og hva er det ikke. Er det lurt å ta en prat med mammen til jente? det gjør vont å høre at noen sier sånne ting til dattera mi. help!!!

Herregud? Hvilken planet er du fra? Skjønenr ikke du "stesøsteren" er sjalu? Å bare kalle henne for stesøster. Jeg har biologisk sett 2 halvsøsken og vi eller våre har aldri omtalt hverandre som det. Alle blir skikkelig provosert når folk utenifra kaller oss for det. Du burde ikke omtale det som det. Er du som skaper skille mellom dem da. Jeg antar at denne eldste jenten er sjalu for en grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke unormalt at søsken sier sånn til hverandre .. Synes ikke det valt noe urovekkende i det hele tatt.

Anonym poster: 50c8e608020d46459392cf01659d0d3a

Dette ble jeg trist av å lese. Det er da absolutt ikke normalt å si sånne ting?

Anonym poster: d6df6f159610121c3c026c77228f130e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jeg trist av å lese. Det er da absolutt ikke normalt å si sånne ting?

Anonym poster: d6df6f159610121c3c026c77228f130e

Det er vel ikke noen som krangler og sloss mer enn søsken vel?

Var langt verre ting som ble sagt og gjort mellom meg og mine søsken i oppveksten. Allikevel er vi gode venner nå.

Anonym poster: 50c8e608020d46459392cf01659d0d3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at søsken krangler, sier stygge ord til hverandre, t.o.m slåss. Har en "hel"bror (liker ikke betegnelsene hel og halv-søsken, søsken er søsken) som er tre år yngre enn meg. Vi sloss så fillene føyk da vi var små, sa stygge ting til hverandre, var uenige o.l. Likevel ble vi gode venner da vi var voksne (var venner da vi var barn og altså).

Du får bare lære deg å takle at søsken er uenige og hvordan en søskenflokk fungerer. Snakk med mannen din og bli enige om hvordan dere skal takle det, kjør like regler for begge ungene.

Jeg håper dessuten virkelig at du ikke bruker ordet "besøk" så mannens eldste datter hører. Hun er ikke på besøk hos dere, det er faktisk hennes hjem også. Hvis hun oppfatter at du gruer deg til hun kommer, at du ser på henne som en gjest som er på besøk, og at du favoriserer din egen unge, så kan det faktisk føre til mere søskensjalusi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet halvsøster er vel ganske så avlegs nå i 2013.

Det virker som om du har en negativ holdning til ditt barns søster, og det synes jeg du burde plukke av deg med en gang, for det skinner garantert igjennom. Ikke si at hun bare er på besøk, for det er hennes hjem også. Hun bor to steder, og det er ikke alltid like enkelt det heller. Prøv å være litt smidig og litt forståelsesfull, og vær en grei bonusmamma. Søsken krangler, og sier stygge ting til hverandre innimellom, slik er livet. Det er ikke barnets mor som skal kontaktes ift hvordan hun oppfører seg mot søsteren sin, det er mannen du bor med, som er far til begge barna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng dere nå ikke opp i betegnelsene! Klarer dere virkelig ikke se at TS ikke er norsk? Ha da LITT forståelse for at alle begrep ikke er helt på plass hos mennesker som ikke har norsk som førstespråk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe bra svar til hva ts skal gjøre, men tenkte bare at jeg kunne fortelle dere at jeg har 8 halv søsken og vi har alle vokst opp som søsken. Likevel har vi alltid oppklart den store barneflokken med å fortelle hvem som er halv og hel søsken. Ingen av oss har noen gang tenkt at det er negativt å være halv søsken. Det er jo bare sånn det er. En spade er jo en spade.

Sånn er/var det hjemme hos oss i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...