Gå til innhold

Hvorfor er utroskap lovlig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er verst? Være utro eller å ta en tyggis i butikken?

Det bør være åpenbart for alle. Så hvorfor er det det siste som er ulovlig?

Anonym poster: 4fa28321a190b5136e8eed5fe29fd973

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Én ting er at utroskap er vanskelig å definere. I motsetning til å stjele en pakke tyggis. Hva er utroskap? Alle vil ha et ulikt syn på det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er svikt og tillitsbrudd. Man sviker den andre på det groveste. Man lyver og går bak ryggen.

Anonym poster: a999c4ca6d7bbce8637620be86137c60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man har sex med en annen enn kjæresten.

Skrevet

Fordi vi ikke vil at staten skal styre alt vi gjør rundt om i de private hjem. Og hvem mener du skulle håndheve en slik lov?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er man utro fordi man ikke lenger har følelser for sin kjæreste og får følelser for en annen, skal man da fengsles "in the name of love"? Eller skal man få piskeslag som kvinner i Midt-Østen får når mannen har vært utro med de?

Jeg forsvarer ikke utroskap og mener at man skal absolutt gjøre det slutt før man involverer seg med en annen, men å fengsle noen eller gi de bot for utroskap blir veldig vanskelig. Hvor skal grensen gå? For bare å få følelser for en annen? For å åpne seg for en annen? Eller bare for å ha sex med en annen?

Anonym poster: fcc0e9e6d5c08fe8e9308fd3c87a4235

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Utro folk er, uansett foranledning, drittfolk som jeg skyr som pesten.

Det er likevel helt innlysende for meg at det ikke skal være straffbart. Vanskelig å definere og umulig å håndheve.

Anonym poster: 8dba69ee58fa8f4d7a5d1ed9e517dd79

• Liker 1
Gjest nobilian
Skrevet

Hva er verst? Være utro eller å ta en tyggis i butikken?

Det bør være åpenbart for alle. Så hvorfor er det det siste som er ulovlig?

Det er verst å ta en tyggis i butikken.

Om man skal straffe utroskap, må man vel straffe løgn og annet svik også?

Straffbart å lyve om en nabo eller å svikte tilliten til en venn..joda, ser behovet for mer penger til staten..

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Har du nettopp vært utsatt for utroskap fra din partner, TS ?

Om du har det så kan jeg forstå tanken du tenker her, men utroskap starter med en tanke.

Hvem vil leve i et samfunn hvor hvert enkelt menneskes tanker og handlinger til enhver tid er overvåket med hensikt å avdekke og straffe tanken ?

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utroskap starter ikke med en tanke, men med mangel på tanke. Hadde man tenkt så hadde man visst at det ikke var lurt.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Utroskap starter ikke med en tanke, men med mangel på tanke. Hadde man tenkt så hadde man visst at det ikke var lurt.

Hvorvidt det er en tanke, eller fraværet av en, vil være avhengig av hva du legger i begrepet tanke.

Om du setter likehetstegn mellom 'tanke' og tanken på at 'dette skal/må/bør jeg ikke gjøre' så er den en ting.

Om en tanke også er å' la seg rive med' så er det fremdeles en tanke.

Skal så, slik du definerer det, fraværet av tanke være straffart ?

I det tilfellet vil fremdeles min tese om tankeovervåkning være tilstede.

Er tankepolitet er farbar vie å gå for å forhindre og straffe en definert 'forbrytelse' før handlingen har funnet sted ? Og kan tanken eller fraværet av tanken defineres som en straffbar forbrytelse ?

Endret av Lille-pus
Skrevet

Fordi det er fritt frem for ethvert par å definere hva som er utroskap og ikke.

Noen mener for eksempel at kyssing er utroskap, mens samleie ikke er det. For dem ligger det mer følelser bak et kyss enn et knull.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi da kan vi vel strengt tatt vinke farvel til alt som heter selvbestemmelsesrett. For meg vil det å straffe utroskap være det samme som om staten/domstolen "eier" oss rent fysisk.

Anonym poster: fe12c7e38f32f2e73cbd34ffba84a06e

AnonymBruker
Skrevet

Når man har sex med en annen enn kjæresten.

Ikke kyss og klining?

Anonym poster: a7967e6079101aa1b00594e2398e1ae1

Skrevet

Hvorfor skal utroskap være ulovlig? :vetikke: Dette er en sak mellom 2 personer og det blir litt vanskelig å definere utroskap uten at noen føler seg fornærmet. Hva med de så kalte åpne relasjoner hvor partene kan fritt ha sex med andre? Hva med kyssing, klem, tanker om andre?

Å gjøre utroskap ulovlig vil bare gjøre det enda verre for de som allerede sliter med partnere som er veldig sjalu.

AnonymBruker
Skrevet

Den utro parten burde få en bot som skulle dekke utleggene staten har hatt til sykepenger og psykologtimer for å rette opp skaden på sjelen de er ansvarlige for.

Anonym poster: 8726385c6e26e6c068b11136d94dac4a

Skrevet

Det finnes land som straffer utroskap. Vær glad du ikke bor der....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært helt greit for meg, de som har sex med en annen når de eg gift, kunne blitt anmeldt og fått bot. HELT ok, faktisk. Hvis man ikke ville dette, måtte man skrive under på en slags kontrakt når man gifter seg som viser at paret ikke vil inngå i regelen, eller la være å gifte seg. Da er det definert: utroskapsregelen rammer de som har sex utenfor ekteskapet. Dersom du absolutt ikke vil ha regelen hengende over deg må bare du å partneren skrive under på et ekstra papir når dere gifter dere :) ..men jeg hadde blitt litt skeptisk på min kommende ektemann om han insisterte på det! ;)

Anonym poster: 093e61413d1d290a62412b44de5e4407

Anonym poster: 093e61413d1d290a62412b44de5e4407

Skrevet

Én ting er at utroskap er vanskelig å definere. I motsetning til å stjele en pakke tyggis. Hva er utroskap? Alle vil ha et ulikt syn på det.

Jeg er enig der. Noen par har åpne forhold, og har sex med andre. Om det ble et forbud mot utroskap, måtte det jo vært en måte å dokumentere at sånne par får unntak.

Noen mennesker ser det som utroskap bare kjæresten snakker med folk av motsatt kjønn, mens for andre går grensa om kjæresten har sex med noen andre. Man må isåfall lage en individuell kontrakt for hvert par :fnise: Og det blir jo litt vanskelig :P

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes land som straffer utroskap. Vær glad du ikke bor der....

Jeg så på noe sånn Top 20 countdown greier. En fyr hadde blitt avslørt i utroskap, politiet og den sinte kona fant ham hos elskerinna. Han måtte gå walk of shame ned til politistasjonen, og underveis ble han kastet ting på og kona hans gikk hele tiden og slo ham. Og hos politiet ventet sin straff. I det landet var det vanlig å føre de til politistasjonen til fots, det var en del av straffen.

Anonym poster: eddaa882daad39058bf588ecc8cffa56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...