Gå til innhold

være grei? eller ei?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen har fått ny baby. Fra før av har de 2 barn på 4 og 6 år som er rimelig aktive. De viser tydelig at de ikke vil inkludere oss eller bli kjent med oss som naboer eller venner.

Nå ser jeg de sliter med de nye rutinene. Babyen får tydeligvis ikke fred og moren sover ikke om natten. Faren er plutselig halvdesperat og sliter med å være ute med de to eldste barna og prøver å få de selv til å leke alene. Det vil de ikke.

Igår sto den eldste gråtene på min dør og spurte om mitt barn var hjemme. Siden min er på påskeferie så måtte jeg be han om å gå hjem igjen.

Jeg lurer på hva som skjer når mitt barn er tilbake igjen...

skal jeg være grei og hjelpe? eller skal jeg være like "vennlig" som de har vært.

Anonym poster: 2c64bd5ebebe3e8d7afffb19560a8e4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke problemstillingen din... Er du sur fordi naboene ikke vil være venner med deg og du vil ikke la ditt barn leke med deres? Og hva hadde du tenkt du skulle kunne hjelpe med?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke akkurat det.

Jeg lurer på om jeg skal gidde å være barnevakt for dem, nå som de sliter med et nytt medlem i familien, når de vanligvis ikke er så imøtekommende. De sender eldste ungen på døra mi!

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei ikke akkurat det.

Jeg lurer på om jeg skal gidde å være barnevakt for dem, nå som de sliter med et nytt medlem i familien, når de vanligvis ikke er så imøtekommende. De sender eldste ungen på døra mi!

Det er ikke ditt ansvar å ta vare på naboens barn. Jeg kjenner til en del tilfeller der folk gjør nettopp dette, sier til barna sine at de bare kan gå til andre, fordi de selv vil ha fred. De har ingen avtaler om noe som helst, men regner kynisk med at ingen voksne har hjerte til ikke å slippe inn et barn.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal være grei, mot barnet så det har noen å leke med. Kan hende foreldrene følger etter......

Anonym poster: 40089f5c5e13d2d325bed12dc29e157e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...