Gå til innhold

Jeg er så lei parkeringsbransjen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en gyldig billett. Som snudde seg etter at jeg lukket døra slik at man kunne se at jeg hadde billett, men kunne ikke se at den var gyldig. Jeg var borte i 15 minutter og hadde betalt for 30. Da jeg kom tilbake var det lappen der. 500 NOK i bot. Hva, faen?

Jeg ringte for å forklare at jeg hadde gyldig billett, men det var å snakke for døve ører. Jeg måtte betale uansett.

Det var de dyreste 15 min parkering i mitt liv. Det må da være mulig å fjerne boten når man kan bevise at man faktisk hadde gyldig billett? Jeg er ikke overrasket at alle hater denne bransjen. Det er jo bare drittsekker som er ute etter pengene som bransjen består av.

Blir det noen gang endring på det?

Anonym poster: d9ddb7f53ce4a9681611c65a33722cab

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Man kan ikke ta bort boten når den allerede er skrevet ut.

Du kan derimot sende inn kopi av kvitteringen og sende inn sammen med et brev hvor du klager på boten.

Det er dessverre uansett kun din feil. Du må passe på at lappen ligger synlig og har den snudd seg så er den jo ikke lengre synlig

• Liker 2
Skrevet

Eneste tipset jeg kan gi deg er å ta en titt i frontruta før du går, for å sjekke at billetten ligger på plass, eventuelt kjøpe en sånn klips til å feste billetten. Men for all del, det går ann å sende inn skriftlig klage der du legger ved billetten, så ser de jo på tidspunktet at du betalte.

De på telefonen kan uansett ikke si ja eller nei.

Er helt enig med deg, er også drittlei parkeringsvaktene, men tror ikke det blir noen endring dessverre :(

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Det er ditt ansvar at lappen ligger synlig i vinduet. Hvordan skal de ellers kunne sjekke? Har du noen forslag? Den lappen kunne jo vært gammel...

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det er ditt ansvar at lappen ligger synlig i vinduet. Hvordan skal de ellers kunne sjekke? Har du noen forslag? Den lappen kunne jo vært gammel...

Hun skjønner at lappen er uleselig, men hun har jo bevis på at hun hadde billett i det aktuelle tidsrommet. Jeg ville betalt boten, og sendt inn klage. Er hun heldig så får hun tilbake pengene :)

Endret av langbein86
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker ALLTID frontruten før jeg går, alle vet jo at lappen kan snu seg ved et pittelite vindkast.

Anonym poster: 547afd0b2f91b15e29dfd12318c40e79

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg sjekker ALLTID frontruten før jeg går, alle vet jo at lappen kan snu seg ved et pittelite vindkast.

Anonym poster: 547afd0b2f91b15e29dfd12318c40e79

Eller så kjøper du en liten klype til å sette på vinduet (på typ Biltema eller clas ohlson) som du enkelt kan feste lappen i.

Men jeg sjekker fortsatt at den er synlig nok da :fnise:

Gjest Funky Punk
Skrevet (endret)

*dobbelpost*

Endret av Funky Punk
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper ikke å klage. Selv om man har gyldig billett, så betaler man bot. I andre bransjer får man pengene tilbake hvis man kan bevise at man hadde gyldig billett eller har betalt det som skulle betales, men ikke i denne bransjen. Jeg håper at noen rydder snarest.

Skrevet

hva er ditt forslag til løsning uten parkeringsvakter da ts?

store områder, som parkeringsplasser gjerne er, må få inn penger, ellers er det tapsprosjekt for eieren.

den parkerende har 2 ting å gjøre;

1) hente lapp

2) ha lappen synlig i vinduet.

ta ansvar for det du skal gjøre, så slipper du parkeringsbot.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det må være mulig å få pengene tilbake når man kan bevise at man hadde en gyldig billett for det aktuelle tidsrommet. Ellers er det ingen vits i å kjøpe billett, siden man betaler bot uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Det må være mulig å få pengene tilbake når man kan bevise at man hadde en gyldig billett for det aktuelle tidsrommet. Ellers er det ingen vits i å kjøpe billett, siden man betaler bot uansett.

P-bøter, det eneste tilfelle der man må bevise sin uskyld. Har man fått bot så hjelper ikke det at man kan bevise sin uskyld heller.

Anonym poster: 357813e3b221fe627d7096e2edac4cb3

Skrevet

jeg har fått "sletta" bota etter en klage, hvor jeg glemte å legge fram parkeringsbeviset en tidlig morgen.

såklart min feil, men jeg klaget likevel og fikk medhold.

så det skader jo ikke å prøve!

Skrevet

men man er jo skyldig!

man sørget ikke for at lappen var synlig!

det hjelper ikke å betale hvis ikke vaktene ser lappen.

da kan du betale og putte lappen i lomma også skylde på vakta etterpå da...

hvor vanskelig er det å sjekke at lappen synes egentlig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

men man er jo skyldig!

man sørget ikke for at lappen var synlig!

det hjelper ikke å betale hvis ikke vaktene ser lappen.

da kan du betale og putte lappen i lomma også skylde på vakta etterpå da...

hvor vanskelig er det å sjekke at lappen synes egentlig?

Akkurat dette skulle jeg skrive :)

Anonym poster: fbb73063ae6f4487472158b8bfa83801

Skrevet

Jeg har fått ettergitt bot pga lappen ikke var synlig. Men man må oftest betale uansett, og får pengene igjen dersom man får medhold.

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Noe å vurdere, kanskje? :P

post-50230-0-07018800-1364470653_thumb.j

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Står en god artikkel om dem i A-magasinet denne uka! :)

Anonym poster: b8d751dba6e14b513dbe80ddd0325793

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...