AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #1 Skrevet 26. mars 2013 Har litt angst for at jeg ble bitt av en hund igår. Er i tyrkia på ferie og igår ble det i overkant litt mye alkohol så jeg husker ikke så mye av veien hjem. Når jeg våkna mintes jeg at en hund som bor i resepsjonen hadde bitt meg, men jeg er usikker på om det var drøm eller om det skjedde. har sjekka hele kroppen min for noen bitt eller sår og finner bare noen rift på håndleddet mitt, men det kan også være fra et fall f.eks. har litt mye angst for rabbies nå, har hørt det er 100% dødelig. burde jeg puste letta ut eller kontakte legen min når jeg reiser hjem på søndag? Anonym poster: 5ed26bcd29915bd0bf246de83f3d1490
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #2 Skrevet 26. mars 2013 Har litt angst for at jeg ble bitt av en hund igår. Er i tyrkia på ferie og igår ble det i overkant litt mye alkohol så jeg husker ikke så mye av veien hjem. Når jeg våkna mintes jeg at en hund som bor i resepsjonen hadde bitt meg, men jeg er usikker på om det var drøm eller om det skjedde. har sjekka hele kroppen min for noen bitt eller sår og finner bare noen rift på håndleddet mitt, men det kan også være fra et fall f.eks. har litt mye angst for rabbies nå, har hørt det er 100% dødelig. burde jeg puste letta ut eller kontakte legen min når jeg reiser hjem på søndag? Anonym poster: 5ed26bcd29915bd0bf246de83f3d1490 Puste lettet ut etter å ha ramlet hjem mot hotell i Tyrkia, så full at du ikke husker om du har falt eller blitt bitt av et dyr? Hvis du virkelig tror det kan være fare for at du har blitt bitt av en hund, bør såret egentlig tilses av lege i løpet av få timer etter at skaden har skjedd, og du bør få stivkrampesprøyte. Rabies: det går an å gi rabiesvaksine dersom det er risiko for rabies, og denne vaksinen skal gis første gang i løpet av timer etter bittet. I tillegg kan det fort bli sårinfeksjoner av overflatiske bitt, og det kan behandles med antibiotika, eventuelt bruker man antibiotika som forebyggende medisin. Anonym poster: b845a1c82d25443a26a2691e42bbfc62 1 1
Rucula Skrevet 26. mars 2013 #3 Skrevet 26. mars 2013 Hadde du blitt bitt hadde du sett spor etter tenna?? Jeg ble bitt for noen mnd siden og jeg har tydelige arr fremdeles.
WubWub Skrevet 26. mars 2013 #4 Skrevet 26. mars 2013 Puste lettet ut etter å ha ramlet hjem mot hotell i Tyrkia, så full at du ikke husker om du har falt eller blitt bitt av et dyr? Hvis du virkelig tror det kan være fare for at du har blitt bitt av en hund, bør såret egentlig tilses av lege i løpet av få timer etter at skaden har skjedd, og du bør få stivkrampesprøyte. Rabies: det går an å gi rabiesvaksine dersom det er risiko for rabies, og denne vaksinen skal gis første gang i løpet av timer etter bittet. I tillegg kan det fort bli sårinfeksjoner av overflatiske bitt, og det kan behandles med antibiotika, eventuelt bruker man antibiotika som forebyggende medisin. Anonym poster: b845a1c82d25443a26a2691e42bbfc62 puste letta ut over at dumskapen min ikke tar livet av meg mente jeg. den biten med å komme ramlendes inn på hotellet skulle jeg vært foruten, å bli for full en gang har de fleste opplevd. spesielt i varme strøk hvor alkoholen er billig. jeg er nok nesten helt sikker på at den bet meg, viste skrammen på håndleddet mitt til reisefølge og de sa også at det kunne være et bitt eller et fall men at jeg ikke skulle bekymre meg. det er ikke noe sår å vise til en lege , er bare en liten skramme, ser ut som det er litt skrapt opp bare. hunden virker gammel men frisk, ligger å sover stort sett hele tiden. men med rabbies så pleier de vel å bli hyperaktive?
Rucula Skrevet 26. mars 2013 #5 Skrevet 26. mars 2013 puste letta ut over at dumskapen min ikke tar livet av meg mente jeg. den biten med å komme ramlendes inn på hotellet skulle jeg vært foruten, å bli for full en gang har de fleste opplevd. spesielt i varme strøk hvor alkoholen er billig. jeg er nok nesten helt sikker på at den bet meg, viste skrammen på håndleddet mitt til reisefølge og de sa også at det kunne være et bitt eller et fall men at jeg ikke skulle bekymre meg. det er ikke noe sår å vise til en lege , er bare en liten skramme, ser ut som det er litt skrapt opp bare. hunden virker gammel men frisk, ligger å sover stort sett hele tiden. men med rabbies så pleier de vel å bli hyperaktive? Du hadde sett det om det var et hundebitt... jeg tror du skal roe deg ned og glemme hele greia... Fylleangst??
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #6 Skrevet 26. mars 2013 Hadde du blitt bitt hadde du sett spor etter tenna?? Jeg ble bitt for noen mnd siden og jeg har tydelige arr fremdeles. det er bare små rift så det er litt vankslig å se, vis det var et bitt så bet han hvertfall svakt Anonym poster: 5ed26bcd29915bd0bf246de83f3d1490
Sugerøret Skrevet 26. mars 2013 #7 Skrevet 26. mars 2013 stivkrampesprøyte er noe som du burde ha fått. Tvilsomt at denne hunden har rabies utifra hva du beskriver.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #8 Skrevet 26. mars 2013 Du hadde sett det om det var et hundebitt... jeg tror du skal roe deg ned og glemme hele greia... Fylleangst?? fylleangst til de grader ja, ser for meg en tidlig og smertefull død. har googla rundt og det kan være livsfarlig å bli bitt i utlandet Anonym poster: 5ed26bcd29915bd0bf246de83f3d1490
Rucula Skrevet 26. mars 2013 #9 Skrevet 26. mars 2013 fylleangst til de grader ja, ser for meg en tidlig og smertefull død. har googla rundt og det kan være livsfarlig å bli bitt i utlandet Anonym poster: 5ed26bcd29915bd0bf246de83f3d1490 hehe...du kan nok slappe helt av
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #10 Skrevet 26. mars 2013 hehe...du kan nok slappe helt av takker for det :D godt å høre. god trøst for en redd sjel :D Anonym poster: 5ed26bcd29915bd0bf246de83f3d1490
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #11 Skrevet 26. mars 2013 Hvis hunden er gammel og ligger for det meste å sover, hvordan klarte du evt å tirre han på deg sånn at han beit? Hvis hunden har bitt da? Ramlet du på hunden da du ramlet inn i resepsjonen Neida, men er det ingen som var i resepsjonen da du kom tilbake til hotellet som kan huske hva som skjedde? Anonym poster: 6607a93a3e9a8a967eb0a809824b0cc6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #12 Skrevet 26. mars 2013 Hvis hunden er gammel og ligger for det meste å sover, hvordan klarte du evt å tirre han på deg sånn at han beit? Hvis hunden har bitt da? Ramlet du på hunden da du ramlet inn i resepsjonen Neida, men er det ingen som var i resepsjonen da du kom tilbake til hotellet som kan huske hva som skjedde? Anonym poster: 6607a93a3e9a8a967eb0a809824b0cc6 tipper jeg var dum nok til å klappe den mens den lå å sov stakkaren ble sikkert redd om det var tilfelle så tenker ikke noe vondt om den. my fault ble litt for mange jack daniels dessverre , alt virket okay mens jeg satt og drakk men når jeg reiste meg opp gikk jeg rett i bakken så måtte 2 folk hjelpe meg til hotellet som ikke var så langt unna heldigvis. men føler meg bra dum idag og med grunn sett på makan hehe. nattevakta er her idag også, men han snakker bare tysk og tyrkisk noe jeg ikke kan. prøvd spørre men han forstår ikke :S Anonym poster: 5ed26bcd29915bd0bf246de83f3d1490
skruf Skrevet 26. mars 2013 #13 Skrevet 26. mars 2013 Har det vært et bitt så ville du ha sett det:) De som hjalp deg til hotellet da, husker ikke de hva som skjedde? Mest sannsynlig så er det fyllenervene som spiller deg et skikkelig puss:)
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #14 Skrevet 26. mars 2013 Har det vært et bitt så ville du ha sett det:) De som hjalp deg til hotellet da, husker ikke de hva som skjedde? Mest sannsynlig så er det fyllenervene som spiller deg et skikkelig puss:) ja hadde nok sett det tydligere om det hadde vært et skikkelig bitt, ikke noe blødninger heller. var noen random tyrkere som hjalp meg hjem, aldri sett de før o.O håper da virkelig det :D vært nok død i familien nå så hadde vært surt om en teit fyllehendelse skulle tatt et liv til :O tror jeg har lest for mye om rabbies på google for idag fine sko forresten Anonym poster: 5ed26bcd29915bd0bf246de83f3d1490
skruf Skrevet 26. mars 2013 #15 Skrevet 26. mars 2013 ja hadde nok sett det tydligere om det hadde vært et skikkelig bitt, ikke noe blødninger heller. var noen random tyrkere som hjalp meg hjem, aldri sett de før o.O håper da virkelig det :D vært nok død i familien nå så hadde vært surt om en teit fyllehendelse skulle tatt et liv til :O tror jeg har lest for mye om rabbies på google for idag fine sko forresten Anonym poster: 5ed26bcd29915bd0bf246de83f3d1490 Takk:) (og husk at alkohol etter en lang dag i sola der du har svettet mye, og kanskje ikke fått i deg nok vann, kan smelle hardt og brutalt!) God bedring med fylleangsten:)
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #16 Skrevet 26. mars 2013 puste letta ut over at dumskapen min ikke tar livet av meg mente jeg. den biten med å komme ramlendes inn på hotellet skulle jeg vært foruten, å bli for full en gang har de fleste opplevd. spesielt i varme strøk hvor alkoholen er billig. jeg er nok nesten helt sikker på at den bet meg, viste skrammen på håndleddet mitt til reisefølge og de sa også at det kunne være et bitt eller et fall men at jeg ikke skulle bekymre meg. det er ikke noe sår å vise til en lege , er bare en liten skramme, ser ut som det er litt skrapt opp bare. hunden virker gammel men frisk, ligger å sover stort sett hele tiden. men med rabbies så pleier de vel å bli hyperaktive? Tror du at de hadde hatt en hund med rabies der? og var hunden alene i resepsjonen da? Rens iallefall sår du har. Om du er sikker så bør du ha degt il legen å få stivkrampesprøyte Anonym poster: cb12cf7e8f2400936c5fefc623c8bc2b
WubWub Skrevet 26. mars 2013 #17 Skrevet 26. mars 2013 Tror du at de hadde hatt en hund med rabies der? og var hunden alene i resepsjonen da? Rens iallefall sår du har. Om du er sikker så bør du ha degt il legen å få stivkrampesprøyte Anonym poster: cb12cf7e8f2400936c5fefc623c8bc2b sant som du sier, de hadde nok ikke latt en hund som har rabies bo i resepsjonen. han virker jo frisk også så, men gammel og dvask. ligger bare på teppe sitt hele dagen lang og døser av, titter en sjelden gang opp for å gjespe så sovner den igjen. tenker jeg skal ha litt is i magen og tenke som de andre sier at fylleangsten min spiller meg et puss
kattepus89 Skrevet 26. mars 2013 #18 Skrevet 26. mars 2013 (endret) Dyr kan bære rabies uten at de har symptomer! Rabies er 100% dødelig så du må komme deg til en lege så fort som mulig!! Hvis man venter for lenge med vaksinen etter bittet kan det få fatale følger.. Virkelig, du MÅ komme deg til en lege. Endret 26. mars 2013 av kattepus89
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå