Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så galt å ha sex med elever om man er lærer? Forstår det hvis læreren er 30 og eleven er 16 eller man har ansvar for å vurdere denne eleven.

Men hvorfor er det så ille om eleven er 18-19 og læreren/lærerstudenten er 20-25?

Gjelder samme reglene på universitetet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Malum prohibitum. Det er ondt fordi loven sier det er galt.

Anonym poster: 68ef2a0962f272d72280e26e58a8fad9

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Fordi læreren er en autoritetsperson og forhodet vil uansett være skjevt selv om aldersforskjellen ikke er så stor.

• Liker 1
Skrevet

Burde vært greit om det ikke er slik at læreren skal sette karakter eller på andre måter kan påvirke skolegangen til eleven/studenten.

Men man tar gjerne ingen sjanser, og derfor er det nulltoleranse.

AnonymBruker
Skrevet

å ha et sexuelt eller følelses messig forhold til en elev, vil gjøre læreren innhabil i elevens studie hverdag. oppgaver kan lett bli urettmessig vurdert, og tillitten mellom læreren og de andre elevene kan bli svekket, for ikke å snakke om problemen læreren vil få med sine kolleger.

Anonym poster: 8aa0907c6ba07df4947d0d1ae857cda1

Skrevet

Fordi læreren er en autoritetsperson og forhodet vil uansett være skjevt selv om aldersforskjellen ikke er så stor.

I så fall bør ikke politikere og dommere ha lov til å innlede forhold.

Skrevet

Inhabilitet.

Skrevet

å ha et sexuelt eller følelses messig forhold til en elev, vil gjøre læreren innhabil i elevens studie hverdag. oppgaver kan lett bli urettmessig vurdert, og tillitten mellom læreren og de andre elevene kan bli svekket, for ikke å snakke om problemen læreren vil få med sine kolleger.

Anonym poster: 8aa0907c6ba07df4947d0d1ae857cda1

Leste en sak hvor en lærerstudent ble vurdert til ikke skikket fordi han innledet et forhold med en elev. Dette var etter praksistiden.

Hva om forholdet eksisterer allerede før eleven begynner på skolen? Må de slå opp da? Og noen som vet om dette gjelder for høyere utdanning?

Skrevet

Tror alle mannlige lærere sikler etter spreke unge VGS-jenter. En lærer jeg har hatt har hatt sex med flere av sine elever. Creds fra meg:-)

Skrevet

Vi har ganske mange kjekke nyutdannede lærere på skolen min, og jeg kunne tenkt meg hver og en av de. Ingen av de har noe med meg å gjøre, og hadde vi møttes utenfor skolen hadde de nok ikke engang visst at jeg var elev på skolen de jobber. Stor skole, og jeg ser heller ikke hvorfor dette skulle vært galt. En ting er om læreren underviser eleven, men så lenge de ikke har noe med hverandre å gjøre i undervisningssammenheng syntes jeg det er helt greit.

• Liker 1
Skrevet

Tror alle mannlige lærere sikler etter spreke unge VGS-jenter. En lærer jeg har hatt har hatt sex med flere av sine elever. Creds fra meg:-)

Gjelder ikke bare mannlige lærere skal jeg love deg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...