Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei :)

Visste ikke helt hvor jeg skulle putte denne tråden, så prøver her.

Jeg fikk en påskegave fra en medarbeider idag, noe som var helt uventet fra min side. Jeg ble veldig glad og overrasket.. men nå sitter jeg her og tenker at jeg burde kanskje gi en påskegave tilbake.

Hva synes dere?

Setter veldig pris på svar!

Anonym poster: a541873e9eb67c412a441317b9908519

Videoannonse
Annonse
Gjest O___o
Skrevet

En liten oppmerksomhet, kanskje? :)

F.eks Påskeegg, påskemarsipan, en påskelilje osv.

Skrevet

Ville ikke gitt noe i retur. Noen ganger må man bare unne andre den gleden det faktisk er å GI glede, uten å skape så mye vissvass rundt det. Hva var det du fikk? Fikk du noe spiselig kunne du jo oppdatert henne om hvor godt det var og hvor stor pris du satt på oppmerksomheten. Neste gang du lager til noe godt eller kult så kan du dele det med henne. Endten det er i dag, eller i morgen eller om et par uker. :)

Hilsen en som liker å gi, men hater at andre føler gavepress tilbake. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Tusen takk for svar.

Det var faktisk en veldig generøs gave! Påskeegg fylt med smågodt, en bukett gule tulipaner og påskeliljer.

Hadde tenkt at jeg kunne gi noe tilbake, men føler at det blir litt sånn "jeg gir deg noe fordi du ga meg" ....

Tenker heller det blir mer naturlig å bare takke og vise henne at jeg er takknemlig for den fine gaven :-)

Anonym poster: a541873e9eb67c412a441317b9908519

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du sjef eller ts?:)

Anonym poster: a69cb600a534b0dc6e835f1e2140629e

Skrevet

TS her.

Nei, det var faktisk min sjef som ga gave til meg :-) Jeg begynte å jobbe der for snaut en måned og tok påskeferie idag, så ble jeg overrasket med en fin gave :-)

Skrevet

Det ville jeg tatt som en hyggelig overraskelse, takket pent, og latt det ligge med det :) Sjefen din forventer garantert ikke at du kommer med noen "etter-påske-gave" når du er tilbake fra ferie ;)

Gjest O___o
Skrevet

Da kan du heller notere deg det bak øret, og finne på noe hyggelig til henne før sommerferien :)

Skrevet

Hun ønsker nok bare å skape et godt miljø. Jeg har en tendens til å gi oppmerksomheter til mine medarbeidere rundt jul, påske og slikt. Eller bursdagene deres (vi er relativt få ansatte). Ikke fordi jeg forventer at de skal gi meg noe, men fordi jeg setter pris på dem og synes de skal få vite det gjennom ord og disse små tingene.

Det er ikke mye jeg gir dem. Kanskje hjemmelaget julekort og litt julegodteri f.eks. Eller kake på bursdagen.

Blir ikke fornærmet for å ikke få tilbake. Det er jo ikke derfor jeg gir dem det.

Skrevet

Ja, notere det har jeg gjort :-) Får vel heller komme med en hyggelig overraskelse når det byr seg! Det er et veldig flott arbeidsmiljø og jeg trives veldig godt så langt, har bare hyggelige medarbeidere :-)

Jeg har aldri vært spesielt flink til å ta imot gaver uten å føle at jeg skylder noe, har nok en god del med det å gjøre, men det var i alle fall veldig hyggelig :-)

Og tusen takk for alle svar!

AnonymBruker
Skrevet

På jobben min fikk vi også påskegave av en kollega, kostet kanskje 25kr, men veldig hyggelig! :biggrin:

En annen kollega av meg spurte om vi skulle kjøpe noe for å gi tilbake, men det er jeg ikke med på. Synes det blir for dumt når det blir "kjøpepress" ut av det.

Husker en tidligere kollega kjøpte polvarer til alle på avdelingen.. Det blir litt for dumt synes jeg, spesielt når man ikke er så veldig nære.

Anonym poster: b20217d61c1da3b04a508fdf9dcbe635

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...