Gå til innhold

Tips til bryllupsreise i september

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære og jeg skal på bryllupsreise siste uka i september og første uka i oktober. Vi hadde bestemt oss for Mexico, men er nå blitt veldig i tvil siden det er orkansesong i Mexico på den årstiden. Vi vet derfor ikke om vi tør å ta sjansen på å reise dit.

Er det noen som har vært i Mexico (Cancun og omegn) på den tiden? Hvordan var været? Er det andre områder i Mexico dere kan anbefale som ikke er så utsatt for uvær?

Har dere tips til andre destinasjoner hvis vi må velge bort Mexico? Vi vil gjerne ha strand og varmt badevann, mye sol og varme, men også endel å finne på/oppsøke som innebærer noe mer enn vannsport og dykking. Vi er bl.a. interessert i dyr, natur, arkitektur og litt shopping. Kan gjerne leie et eller annet fremkomstmiddel og kjøre litt rundt.

Maldivene ser selvsagt flott ut, men jeg tror jeg kommer til å kjede meg etter noen dager. Jeg blir fort lei av å bare ligge på stranda.

Vi orker fint en lang flyreise, så det er ingen hindring.

Kom gjerne med konkrete hotelltips, hvis dere har det også.

Vi tenker å bruke rundt 30.000,- på reise (rutefly) og opphold + lommepenger.

På forhånd takk :)

Anonym poster: 9c60b2b2d4d0ac3fc670cbd43df873c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at Ving har turer til Aruba men de begynner ikke flyvninger før i desember. Men man kan reise dit med rutefly også. I alle fall fint der og de ligger utenfor orkanbelte.

Har bare vært i Mexico i desember og da var det flott. Tror jeg hadde vært mer reservert til det området mellom september og november. Nå er det jo ikke sikkert at det kommer noen orkan eller det som verre er ,men det skjer jo ofte der nede på den årstiden.

Skrevet

Dubai, har alt det dere er ute etter. Sol, strand og masse å finne på.

AnonymBruker
Skrevet

Aruba ja, som nevnt over. Der var vi og på bryllupsreise. Du kan fly fra Amsterdam.

Anonym poster: 98ffc4c03f288858dc7d25e70be1f259

AnonymBruker
Skrevet

Karibien; hvilken som helst øy.

Eventuelt Vietnam med en uke på Phu Quoc og en uke hvor dere reiser omkring.

Costa Rica.

Anonym poster: 5ff29c727e69633d3151fc4be8aa3096

AnonymBruker
Skrevet

Italia er fantastisk i september. Varmt og deilig, men utenom verste turistsesongen.

Feks Toscana, Sardinia el.l.

Anonym poster: eaed4e7d94a6c6d79063a20e0d7655ea

Skrevet

Vi skal til Sør-Afrika(samme tid)våren er på vei der, relativt varmt og ypperlige forhold for safari. Bare fire timers flytur til Mauritius, men Durban og Mozambique er gode alternativer til strand.

Gjest Badabing
Skrevet

Vi skal til Sør-Afrika(samme tid)våren er på vei der, relativt varmt og ypperlige forhold for safari. Bare fire timers flytur til Mauritius, men Durban og Mozambique er gode alternativer til strand.

Det er et veldig godt tips!

Dette ville jeg gått for. Spennende med Sør-Afrika, og flotte strender i Mozambique! :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips, alle sammen :) Vi har ikke bestemt oss ennå, så vi tar gjerne i mot flere innspill.

Hilsen TS

Anonym poster: 9c60b2b2d4d0ac3fc670cbd43df873c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...