Gå til innhold

Savner 90-tallet

63 stemmer

1. 1. Hvilket tiår syns du har vært best?

• 2010-tallet (2010-2013)
      5
    • 2000-tallet (2000-2009)
      7
    • 1990-tallet (1990-1999)
      26
    • 1980-tallet (1980-1989)
      16
    • 1970-tallet (1970-1979)
      4
    • 1960-tallet (1960-1969)
      2
    • 1950-tallet (1950-1959)
      3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Slutten av 90-tallet var et mareritt med mobbing gjennom ungdomsskolen, og utfordringer på andre måter. Men begynnelsen av 90-tallet skulle jeg gjerne opplevd en gang til. Jeg var et barn som var "noe for seg selv" som det heter ;) Mobil-telefon og ISDN? Visste knapt hva det var før mamma fikk sin første mobiltelefon og ISDN i 1997 :P Joda, 90-tallet var et fint tiår det, med unntak av mobbinga jeg ble utsatt for. Det var min barndom fra "midten" av barndommen og ti år fram i tid :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,jeg savner også 90-tallet :) Hadde aldri trodde jeg skulle gjøre det,men har kanskje noe med å gjøre at jeg er begynt å bli litt gammel?;) Er snart 37.

Husker klesmoten,som for oss jentene var litt 60-talls inspirert.Overknee strømper,korte skjørt og kjoler og støvletter og sko med tykke høye hæler.Har tatt var på noen av klærne.Og grunge-moten var stor,på grunn av band som Nirvana.Husker den dagen Kurt Cobain døde.

Husker alle supermodellene..Naomi Campbell,Claudia Schiffer,og Cindy Crawford for å nevne noen.Vi jentene nappet øyenbrynene helt tynne for å få dem slik som Pamela Anderson og Kate Moss hadde. Boyband hørte vi masse på,Westlife og Backstreet boys.og Britpop-bølgen var stor.The Verve,Pulp,Blur, Oasis,Var litt forelsket i Liam Gallagher.

På videregående husker jeg noen av jentene i den kule gjengen stuet sammen i en ring og prøvde å skjule for de andre hva de holdt på med.Da jeg spurte hva de drev med og de viste meg en svart firkantet walkie-talkie lignende sak.Det var en mobiltelefon;)

Anonymous poster hash: a275f...cb4
Skrevet (endret)

Vi burde gjenopplive Reagan og Tatcher, så kan vi gi Støre,Rasmus og resten sparken. 

81-89. Beste årene i verden. Anti-kommunismen var på topp også. 

Endret av maskineple
Skrevet

Det å sende SMS til foreldrene sine, for å få dem til å ringe deg (det var DYYRT å ringe med kontantkort på 90tallet). SMS kostet vel 1 kr pr stk? Ufattelig som mobilselskapene melket kundene på den tiden.

Anonymous poster hash: 187af...ce5

Når jeg fikk min første telefon i 1997 gikk det ikke ann å sende teksmelding med kontantkort ;)

Anonymous poster hash: f9380...2d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...