Gå til innhold

Savner 90-tallet

63 stemmer

1. 1. Hvilket tiår syns du har vært best?

• 2010-tallet (2010-2013)
      5
    • 2000-tallet (2000-2009)
      7
    • 1990-tallet (1990-1999)
      26
    • 1980-tallet (1980-1989)
      16
    • 1970-tallet (1970-1979)
      4
    • 1960-tallet (1960-1969)
      2
    • 1950-tallet (1950-1959)
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gitt mye for å kunne spole 20 år tilbake i tid..

90-tallet hadde mye mer sjarm enn i dag. Jeg vokste opp uten mobiltelefon eller PC og Internett, og det var herlig! Så mye friere vi var på den tiden. Er skjedd så utrolig mye innen teknologi de siste 20 åra, at det er helt vilt. Rent teknologisk føler jeg nesten at 90-tallet er nærmere 50-tallet enn år 2013. Enig i dette?

Der utviklinga var kommet på 90-tallet, syns jeg faktisk den kunne stagnert på. Vi har det for enkelt for våres eget beste for tiden.

Mulig jeg glorifiserer denne tiden fordi jeg var barn akkurat da. Hvordan opplevde dere som var voksne på hele 90-tallet denne tiden. Var det noe ekstra sjarmerende ved dette tiåret? Er også mange som sier at 80-tallet var bedre.

Hvilket tiår savner du, eller har syns vært best i ditt liv?

Anonym poster: f23e35f9bc388ddb21d45221fbcd80fc

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Gunfreak
Skrevet

Nei Boybands tiåret var ikke noe bra. Freddie Mercury, Carl Sagan døde også på 90tallet.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Skulle gitt mye for å kunne spole 20 år tilbake i tid..

90-tallet hadde mye mer sjarm enn i dag. Jeg vokste opp uten mobiltelefon eller PC og Internett, og det var herlig! Så mye friere vi var på den tiden. Er skjedd så utrolig mye innen teknologi de siste 20 åra, at det er helt vilt. Rent teknologisk føler jeg nesten at 90-tallet er nærmere 50-tallet enn år 2013. Enig i dette?

Der utviklinga var kommet på 90-tallet, syns jeg faktisk den kunne stagnert på. Vi har det for enkelt for våres eget beste for tiden.

Mulig jeg glorifiserer denne tiden fordi jeg var barn akkurat da. Hvordan opplevde dere som var voksne på hele 90-tallet denne tiden. Var det noe ekstra sjarmerende ved dette tiåret? Er også mange som sier at 80-tallet var bedre.

Hvilket tiår savner du, eller har syns vært best i ditt liv?

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://ignorantus.com/osvold/osvold_en_flopp.jpg&imgrefurl=http://ignorantus.com/osvold/index.html&h=1013&w=900&sz=385&tbnid=nkeNX5Q6OtK88M:&tbnh=90&tbnw=80&zoom=1&usg=__2TIcQAkGYCfSGc8MnCamyoqjlO0=&docid=lFKyMEaKE8lyIM&hl=no&sa=X&ei=pa5RUbhz6qrgBIWpgeAF&sqi=2&ved=0CDgQ9QEwAg&dur=1802

;)

Selv tror jeg det er lett å glorifisere sin egen barndom. Det hender jeg tar meg i å tenke at alt var så flott da jeg vokste opp på 1980-90-tallet, men prøver å la vær. Vi lever i den tiden vi lever i.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var bedre på 80-tallet. Da var folk varme, brydde seg om hverandre, hadde omtanke, empati, kjærlighet. I dag har vi kapitalisme og egoisme som regjerer for frie tøyler. Ingen bryr seg om noen annen enn seg selv lenger. Folk er blitt noen egotrippede idioter.

Anonym poster: 05be6b1e4d8fa7290acaa251248143bf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det var bedre på 80-tallet. Da var folk varme, brydde seg om hverandre, hadde omtanke, empati, kjærlighet. I dag har vi kapitalisme og egoisme som regjerer for frie tøyler. Ingen bryr seg om noen annen enn seg selv lenger. Folk er blitt noen egotrippede idioter.

Anonym poster: 05be6b1e4d8fa7290acaa251248143bf

Lol, da Thatcher og Reagan var verdensledere?

Anonym poster: b7e5860524fecadc575ec96b02ca44d2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Åttitallet var jo selve jappe-gullalderen, så jeg skjønner ikke helt argumentasjonen her. Selv savner jeg også åttitallet, men da på grunn av musikken ;)

Anonym poster: d52fda651127092697389b9ae38c1969

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Alt var mye bedre før i tiden, for å ikke snakke om dagens ungdom! Fysj og fy, så uoppdragne og mangel på folkeskikk!....

Tror den tankegangen har vært i alle generasjoner. :P Før sa de voksne slik om oss, nå sier vi det om neste generasjon.

Men ja, jeg savner på en måte 90 tallet. Ting var enklere før. Men før trengte jeg heller ikke å tenke på penger, husholdning, mat, klær, vask eller noe annet. Før var det kjempekult med snø, da kunne vi ake, ha snøballkrig og stå på ski, nå betyr vinteren glatte veier, isskraping og slaps. Nå er det en god dag om oppvasken er tatt, alle regningene betalt, og jeg fremdeles har litt å kose meg med, før var dette ting jeg ikke en gang tenkte over. :) Så tidene forandrer seg.

Men på en annen måte setter jeg veldig pris på nåtiden også. Vi har teknologi som redder flere menneskeliv, mer underholdning "rett i lomma", osv. Tror det hadde vært tungt å gå tilbake til tiden hvor en mobil var avansert om den kunne sende tekstmeldinger, pc var det kun nabogutten med rik pappa som hadde, og skulle du snakke lenge med venner, måtte du sitte i stua ved hustelefonen. Dog er det synd at facebook o.l har tatt så over for det sosiale, og at vi skal være så fryktelig travle. Å like en facebookstatus og skrive på chaten vil aldri slå det å få/reise på besøk å faktisk være sosial med folk. Men der må man være litt flink til å legge litt innsats i det selv også :)

Anonym poster: ba7e3ff4202a37058b18acbc7ff7bd84

• Liker 2
Skrevet

Vi savner vel alle 90-tallet. Har nok mye med at man var barn da også. Personlig opplevde jeg også en av de mest traumatiske opplevelsene på 90-tallet (pappa døde), så alt var ikke bare fryd og gammen heller.

AnonymBruker
Skrevet

Vi savner vel alle 90-tallet. Har nok mye med at man var barn da også. Personlig opplevde jeg også en av de mest traumatiske opplevelsene på 90-tallet (pappa døde), så alt var ikke bare fryd og gammen heller.

Word. Beklager med pappaen din..

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde mobbing, psykisk mishandling og omsorgssvikt gjennom hele 90-tallet. Det kulminerte i selvmordsforsøk i år 2000. Savner ikke 90-tallet.

Anonym poster: 11c7cd9a8f8532df25c62aad86a3f6ec

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Opplevde mobbing, psykisk mishandling og omsorgssvikt gjennom hele 90-tallet. Det kulminerte i selvmordsforsøk i år 2000. Savner ikke 90-tallet.

Anonym poster: 11c7cd9a8f8532df25c62aad86a3f6ec

Uff da. <3

Skrevet (endret)

Jeg savner 90-tallet veldig, til tross for mobbing gjennom hele barneskolen. Jeg er så heldig at jeg har vokst både med og uten den teknologien vi er så avhengige av i dag. Jeg født i 1986, så jeg husker veldig godt hvordan det var når alle hadde fasttelefon, men omtrent ingen hadde mobiltelefon. Eller skal jeg si slagvåpen? Den var vel mer slepbar på den tiden, og pappa hadde en schvæææær jævel av en mobil. Men utover det så var 90-tallet aller mest å henge med venner, være på fritidsaktiviteter og gjøre andre ting enn det teknologien i dag får oss til å gjøre. Savner litt den tida, føler at teknologi kan være veldig spennende, men samtidig også altoppslukende. Noen ganger ser jeg på klokka og tenker: "har jeg kasta vekk fem timer på å spille?". Samtidig vet jeg jo det at jeg elsker jo kunne være på nettet og spille spill hvis jeg vil det.

Mot slutten av 90-tallet så fikk flere og flere pc'er, og jeg fikk både mobil og pc da jeg gikk i 7.klasse. Skal sies, det begrenset seg mer den gang enn nå, for nå er jo det å surfe eller sitte med mobilen 10 ganger billigere enn den gang. Glemmer aldri mamma fikk regning på flerfoldige tusen fordi jeg var litt for glad i nettet. Det ble det en rask stopper for. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg hadde mobil på 90-tallet, jeg. Den var liten og søt og kunne bare brukes til å ringe, sende sms og å spille snake! Good times..

Skrevet

Jeg hadde mobil på 90-tallet, jeg. Den var liten og søt og kunne bare brukes til å ringe, sende sms og å spille snake! Good times..

Joa, jeg og, men det var jo mer mot slutten av 90-tallet. I 1993 derimot, da jeg begynte på skolen, var ikke mobil like vanlig. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det var gildt på 90-talet, mest alle dei gamle var framleis i live den gongen. Vi kunne sitja og prata i timevis om korleis livet var kring århundreskiftet, om syskenbornet som skulda på dårleg vêr då ho ikkje møtte i bryllaupet i 1915. Jau, jau .....

No til dags snakker det eldre berre om Beatles og slikt tullprat.

Anonym poster: e688a79fd153c7efb6c8e67ce3798fe6

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Joa, jeg og, men det var jo mer mot slutten av 90-tallet. I 1993 derimot, da jeg begynte på skolen, var ikke mobil like vanlig. ;)

Selv om det ikke var noe særlig å gjøre på mobilen, var regningene skyhøye! Gjerne flere tusen pr måned!

Skrevet

Nei Boybands tiåret var ikke noe bra. Freddie Mercury, Carl Sagan døde også på 90tallet.

Kurt Cobain?

Gjest energibånd
Skrevet

Jeg savner også 90-tallet. Spice Girls, platåsko og tights. Those were the days ;)

• 2 år senere...
Skrevet

Det å sende SMS til foreldrene sine, for å få dem til å ringe deg (det var DYYRT å ringe med kontantkort på 90tallet). SMS kostet vel 1 kr pr stk? Ufattelig som mobilselskapene melket kundene på den tiden.

Anonymous poster hash: 187af...ce5
Gjest Gjest_Weeping_Angel
Skrevet

Det å sende SMS til foreldrene sine, for å få dem til å ringe deg (det var DYYRT å ringe med kontantkort på 90tallet). SMS kostet vel 1 kr pr stk? Ufattelig som mobilselskapene melket kundene på den tiden.

Anonymous poster hash: 187af...ce5

Nei, man ringte ett ring til foreldre for å få dem til å ringe opp igjen  :jepp: 

Jeg kunne godt levd i 90tallet for en uke og to, men tror jeg fort hadde savnet nåtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...