Gjest trist Skrevet 26. mars 2013 #1 Skrevet 26. mars 2013 Her er ting dem kan si til meg: "Spis litt eller drikk. Det holder forbrenningen oppe" = er jeg tykk? "Skal du ikke ta å begyne å trene litt mer" = Er jeg tykk? "Bruken du kremen? Jeg fikk utslett av den.. får du utslett av den? = har jeg stygg hud? "Du er jo veggis. Husk å spis riktig da, ellers får man dårlig hud = har jeg stygg hud? og masse annet!!! Jeg begyner å gråte hver gang. De hinter om at jeg er tykk og har stygg hud. Det hjelper ikke spesielt godt på selvbildet. Jeg har fått mye lavere selvbilde etter at jeg kom hit.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #2 Skrevet 26. mars 2013 Si ifra til prmærkontakten din eller til de høyere oppe på sykehuset at du ikke tolererer å bli snakket til på den måten. Eventuelt må du bare be dem kutte ut å si sånt til deg fordi du blir såret. Anonym poster: 60005a930f98bf8312d57635d8b22af3 2
pantora Skrevet 26. mars 2013 #3 Skrevet 26. mars 2013 Det kan jo være at det ikke er vondt ment, selv om du oppfatter det slik?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #4 Skrevet 26. mars 2013 Jeg ville sagt fra eller rømt. Forstår deg godt. Overbærende holdninger kaller jeg det. Anonym poster: 4b23d8b1e5034847a8cd9a8009271cb3 1
Gjest Trolletrine Skrevet 26. mars 2013 #5 Skrevet 26. mars 2013 Ta det opp med primærkontakten din. Si at du opplever kommentarer fra de ansatte som sårende og at du føler det går på bekostning av selvbildet ditt. Mest sannsynlig er det bare en misforståelse/ dårlig kommunikasjon, og da er det greit å få det frem i lyset. Samtidig kan det jo være at du er litt ekstra hudløs nå, og at du derfor tolker ting annerledes enn når du føler deg bedre. SNAKK som sagt med primærkontakten din, og husk at åpenhet og ærlighet er viktig for at du får utbytte av innleggelsen. Jeg er temmelig sikker at det kommer til å gå myyyye bedre enn du tror nå :-)
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #6 Skrevet 26. mars 2013 Jeg ser ikke et hint om noe som helst. Anonym poster: 9696fdc2083c0e0edc94323e454a1cd1 2
Gjest Sanne__ Skrevet 26. mars 2013 #7 Skrevet 26. mars 2013 De sier nok ALT som kan bidra til å gi deg et best mulig selvbilde hvis det er det du primært er der for, ikke nødvendigvis at du har stygg hud nå men bevare din fine hud hvis du gjør sånn og sånn etc.. De vil bare at du selv skal føle deg best mulig innenfra deg selv hvis du tenker helhetlig på det. Spør deg selv , hva er egentlig best for meg , les deg opp på kunnskap slik at du iblant vet noe bedre enn dem, for da tror du, på deg selv. <3
PepsiMax Skrevet 26. mars 2013 #8 Skrevet 26. mars 2013 Sikker på at det ikke er bare du som er veldig hårsår i den situasjonen du er i da? Kommentarer fra andre vil bare såre hvis de treffer noe man er usikker på/ tenker om seg selv fra før av. Og hvis man har sterke negative tanker om seg selv vil man på en måte "lete etter bevis" i alt det de andre rundt sier som bekrefter det man sier. Det eneste du kan gjøre er å snakke med dem. Forklar hvordan du føler det, og hva du tenker utfra demmes kommentarer. Hvis du tenker at det ligger noe mer under det dem sier enn det dem sier i rene ord, som feks at du er tykk, spør dem: Da du sier sånn tenker jeg at du mener at jeg er tykk. Er det det du mener? Eller hva mener du med å si det?
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2013 #9 Skrevet 27. mars 2013 Her er ting dem kan si til meg: "Spis litt eller drikk. Det holder forbrenningen oppe" = er jeg tykk? "Skal du ikke ta å begyne å trene litt mer" = Er jeg tykk? "Bruken du kremen? Jeg fikk utslett av den.. får du utslett av den? = har jeg stygg hud? "Du er jo veggis. Husk å spis riktig da, ellers får man dårlig hud = har jeg stygg hud? og masse annet!!! Jeg begyner å gråte hver gang. De hinter om at jeg er tykk og har stygg hud. Det hjelper ikke spesielt godt på selvbildet. Jeg har fått mye lavere selvbilde etter at jeg kom hit. Forslag til alternative tanker: "Spis litt eller drikk. Det holder forbrenningen oppe" = er jeg tykk Eller: Det er bra for kroppen din, psyken blir mer stabil. Du kan bli svimmel og føle angst når du egentlig trenger mat eller drikke. "Skal du ikke ta å begyne å trene litt mer" = Er jeg tykk? Trening er noe av det beste du kan gjøre for psyken din. Trening forbrenner stress. "Bruken du kremen? Jeg fikk utslett av den.. får du utslett av den? = har jeg stygg hud? Er du helt sikker på at du får utslett ev den?? Jeg ser ikke noe? "Du er jo veggis. Husk å spis riktig da, ellers får man dårlig hud = har jeg stygg hud? Kanskje huden din ikke er feilfri, men ikke dermed stygg. Jeg synes du skal ta opp at du tar det sånn innpå deg. Det kan hende du har grunn til det, men mest sannsynlig samler du opp alt du kan tolke negativt. Vil jeg tro, siden du er til psykiatrisk og det er ganske gjennomgående.. Hilsen ei med samme tankegang som deg, men som øver på å snu..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå