Snakkis Skrevet 18. mai 2013 #401 Skrevet 18. mai 2013 Jeg har lest gjennom innlegget. HELE innlegget. Det var nettopp derfor jeg kommenterte.Men du svarte jo ikke på det hun spurte OM, og spørsmålet var rettet til deg. Men ja. Jeg er litt preget av utdannelsen min, så blir sikkert litt over gjennomsnittet engasjert når folk ikke har den røde tråden i argumentasjonen sin eller ikke svarer konkret på det de blir spurt om. Det er meg. Haha! Gratulerer.
Mann 42 Skrevet 18. mai 2013 #402 Skrevet 18. mai 2013 Nok et eksempel på at du påstår at kjærlighet og seksuell lyst er det samme. Hvorfor sitter det så langt inne å innrømme at kjærlighet ikke er seksuell lyst? Hvorfor er det så farlig å innrømme det? Er det fordi at du da ikke har noen begrunnelse for standpunktet ditt om at homofili er så fint? Og nok et eksempel på at du ikke forstår at de har en tendens til å gå hånd i hånd, når voksne mennesker bestemmer seg for å bli et par. Er det fordi du da ikke har noen begrunnelse for standpunktet ditt om at homofili er så forferdelig? 2
Mann 42 Skrevet 18. mai 2013 #403 Skrevet 18. mai 2013 Det som ofte anføres, er av den usaklige sorten, nemlig at pedofili handler om overgrep imotsetning til homofili, men kriteriet som ble anført, var at homofile er sånn. Ergo er man rasist hvis man mener at pedofili er galt, for pedofile er jo også sånn. Er de ikke? Pedofile kan nok ikke så mye for hva de ER. Det er nok ikke et valg de tar, og slik er det også for homofile. Så man kan ikke klandre folk for legningen sin. Handlingene deres, derimot, må de ta ansvar for. Frivillig sex mellom voksne mennesker som har et noenlunde symmetrisk forhold, kan imidlertid aldri være noe overgrep, uansett hva sexen går ut på. Til forskjell fra folk som har sex med barn. Og deri ligger forskjellen. Ikke at jeg ikke tror at du var klar over det fra før. Jeg mener, det HAR blitt påpekt for deg. Kristne mennesker som deg, må prise dere lykkelige over at det ikke finnes noen bud som forbyr misrepresentering av fakta, løgn, hykleri og lignende. Og du bør rydde opp i begrepene dine. Rase er ikke noe tema her. 3
Mann 42 Skrevet 18. mai 2013 #404 Skrevet 18. mai 2013 Jo man er jo det da, for de også er vel "født slik" som folk argumenterer for. Noen vil vel si pedofili er en sykdom, vel da er jo homofili også det da? Siden de er "født sånn" de også, å det er overhode ikke meningen at menn skal være med menn og kvinner med kvinner. Det er jo meningen at vi skal lage barn sammen, men det gjelder visst bare for noen hos dagens mennesker. Lykke til med den utviklingen, det holder at kvinner må ta prøverør for å få barn for de venter for lenge. Hvems mening er det at vi skal lage barn sammen? Alle sammen? Det er da mer enn mange nok mennesker på denne kloden. Rent for mange, vil mange mene. Jeg unner alle som vil ha en unge, å få en unge, men jeg kan ikke riktig se at det skader noen at det også finnes mennesker som kun finner lykken i forhold som per def ikke kan resultere i barn. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå