AryaUnderfoot Skrevet 14. mai 2013 #361 Skrevet 14. mai 2013 for å være helt ærlig henger jeg meg ikke så mye opp i hva andre gjør. Jeg bare ser på det som galt. Det er langt i fra det som inresserer meg mest MEN det er jo litt kjedelig å bytte tema på ett konkret innlegg. Det må være utfordrende for deg og i det hele tatt være på ett diskusjonsforumet hvis meningene dine baserer seg på "jeg bare ser på det som galt". Du har jo demonstrert i samtlige innlegg at du ikke har noen tankevirksomhet bak svarene dine annet enn hva jeg må anta at du må ha blitt indoktrinert med via kristendommen. Men om du skal fortsette å diskutere ett emne så må du faktisk kunne komme med svar på tiltale, og ikke ro deg bort hver. eneste. gang. 5
MilleVanille Skrevet 14. mai 2013 #362 Skrevet 14. mai 2013 Jeg er egentlig en smule konservativ(tror jeg), men når det kommer til dette med legning kunne jeg ikke vært mer liberal. Jeg mener man skal få være forelsket i hvem man vil, uavhengig av kjønn. De bør ha retten til å gifte seg og få barn, akkurat som de heterofile. Det hadde helt klart vært et problem om alle i hele verden hadde vært homofile(grunnet reproduksjon), men det er det uansett langt i fra. De er like mye verdt, selv om de får følelser for det samme kjønn. Jeg kan virkelig IKKE forstå de som mener noe annet, og jeg kan heller ikke komme overens med de som mener homofili er "feil, rart og ekkelt". Jeg respekterer de som mener at "mann og kvinne" er det mest riktige, men om de i tillegg føler avsky overfor det som for dem er "annerledes", har jeg ingenting til overs for dem. Man skal jo få mene det man vil, men homofobi er ikke mer greit enn rasisme. Én ting er å tenke sitt, men dersom man praktiserer rasistiske handlinger, er jo det strengt forbudt. Ja, vi ble vel i utgangspunktet til for at det skulle være mann og kvinne(eller kanskje ikke?), men hva så? Skal man forfølges og diskrimineres, eller i verste fall bli torturert og drept fordi man har en annen legning? På Grønland i Oslo ble et homofilt par nå nylig sparket ned(noe lignende, hvert fall utsatt for grov vold) av muslimer fordi de holdte hender. Jeg så et intervju(NRK, tror jeg) hvor muslimer på gaten på Grønland ble spurt ut om hva de mente om dette. Jo, "Grønland er en multikulturell bydel i Oslo, og derfor må man vise respekt for de som oppholder seg der. Hva som skjer på vestkanten er det samme for dem, der er det få muslimer uansett." Hva slags holdning er dette?! Maken til konservative vesener. Vi bor i Norge, ikke i et arabisk land. Her får man tilpasse seg etter NORSK kultur, og ikke tro at nordmennene, i sitt eget land, skal måtte tilpasse seg muslimene. I muslimske land er det heller ikke uvanlig med æresdrap innad i familien, om en datter/sønn/lignende viser seg å være homofil. Det går tross alt utover æren til familien... Gud.. Noe så forferdelig... Skal man leve et ulykkelig liv i skapet, da? Er ikke det viktigste at man er lykkelig og får leve livet som man selv vil? Er det virkelig så skamfullt og kriminelt å få følelser for det samme kjønn? Jeg mener det er SKAMFULLT å vise hat mot homofile. DET er lavmål. Det er like ille som rasisme, men det ser jo ikke de det gjelder. Ignoranse. Diskriminering er diskriminering, uansett hva det gjelder. Så fremt man ikke gjør noe kriminelt eller noe som skader andre på noen som helst måte, bør man da få gjøre akkurat som man selv vil!? Jeg husker da jeg var yngre. Jeg hadde ingenting i mot homofile og ekteskap mellom samme kjønn, men jeg syntes det hørtes rart ut at to kvinner eller to menn skulle få barn. Argumentet mitt mot at homofile/lesbiske ikke burde få barn sammen, var at alle burde ha en mamma og pappa. Det er fint å ha en mamma og pappa, og ofte har man forskjellige forhold til begge to, som utfyller hverandre godt. Men i mange familier har ikke foreldrene(altså mamma og pappa) det noe bra sammen, de krangler og har ikke noe godt forhold. Å ha en mamma OG pappa trenger ikke være det beste. Det er kanskje spesielt å høre om de som har vokst opp med to foreldre av samme kjønn, men det synes jeg høres helt topp ut i dag. Jeg vet ikke hva det var som gjorde at jeg endret mening, men jeg ser vel ikke hvorfor det skal være noe verre. Det er jo enda ikke så vanlig, men det vil det definitivt bli etter hvert, og det ser jeg ingen problemer med. Ellers har vel mye av dette med holdninger med hvordan ens foreldre stiller seg til dette? Hvis min mamma og pappa hadde vært strengt i mot homofili, hadde det jo ikke vært så rart om jeg tok etter deres holdning, hvert fall som barn/ungdom, til man lærer å reflektere og tenke på egenhånd. Sånn sett er det jo ikke noe rart at muslimer ser på homofili med avsky, de blir jo oppdratt til å tenke slik, og alle andre rundt dem har den samme holdningen. Vi må heller ikke glemme at homofili var ulovlig i Norge for ikke lenge siden(i det store og det hele), og at det ble sett på som en psykisk sykdom. Jeg er glad dette ikke er et tema i Norge lengre, og at vi går i riktig retning, sammen med resten av vesten(med visse unntak). Jeg kjenner ikke så mange homofile/lesbiske(og enda er jeg veldig ung, og flere på min alder har kanskje ikke engang kommet ordentlig ut av skapet enda), men de jeg kjenner er helt TOPP!! Jeg vet at stereotypier "bare" er stereotypier, men mye stemmer jo blant de jeg faktisk kjenner. De homofile er kjempesøte, snille gutter/menn, de fleste med såkalte "feminine" interesser og kanskje et mer feminint utseende/klesstil, og er "de beste vennene" en jente kan ha. Man kan snakke med dem om alt, de lytter, du kan gjøre "jenteting" med dem og de elsker det. De fleste av de lesbiske jeg kjenner er litt macho, et par av dem er nok ganske "traktor"(som noen ville ha sagt ), men MAKEN til kule mennesker har jeg aldri møtt. Underholdende, festlige og ordentlig morsomme damer. Jeg vet at homofile/lesbiske er helt vanlige mennesker, akkurat som alle andre(og de er jo heller ikke perfekte), men likevel merker jeg noen forskjeller, og det er ingenting annet enn positivt(det er hvert fall min erfaring!). Gud hvor kjedelig verden hadde blitt, om alle skulle være helt like og "A4". Ble ekstremt langt, men er i skrivemodus. Tommel opp for homofile og lesbiske fra meg!! 3
Gjest SweetSunshine Skrevet 14. mai 2013 #363 Skrevet 14. mai 2013 Da har du en svært spydig og ekkel måte å rette på andre mennesker på. Hvis du skal rette på andre mennesker må du nesten gjøre det på en posetiv måte slik at de FAKTISK lærer av det, MEN skjønner jo at det bare var en dårlig unnskylding for å ro deg selv i land for det TÅPELIGE du klarte å lire av deg :fisk: Veldig kjedelig å lese argumentasjonene dine da det stort sett bare er drittpreik og lite relevanse og tyngde i argumentasjonen din. HVIS DU ER SÅ SMART så ser du vel at mye av grunnloven er bygget opp etter bibelen? IKKE hvor den nevnes (smarten). -Mesteparten av verdensbefolkningen er kristen. - Du skal vel ligge hjemme å fise på 17mai mens vi andre feirer grunnloven. (som er bygget opp etter bibelen) Gratulerer du har herved OVERBEVIST meg om at du OVERHODE IKKE er smart. Jeg blir stadig forbauset over hvordan folk argumenterer her inne. Du sier at Baphomet har en spydig og ekkel måte å rette andre på, men hva er det du holder på med selv? Jeg vil nå si at en påstand om at noen "OVERHODE IKKE er smart", at de snakker "drittpreik" eller at du bruker smileys som spyr ikke akkurat en fin måte å forholde seg til andre på. Men det er vel kanskje slik du ønsker å være? At andre skal forholde seg til helt andre regler enn deg selv? Deretter kan vi prøve unngå grunnløse påstander i diskusjonen. Grunnloven er ikke "bygget opp" etter Bibelen, det er helt feil. At vi har bestemmelse om at verdigrunnlaget vårt er kristent (og nå også humanistisk), er noe annet enn at Grunnloven er bygget opp etter Bibelen. Hvis du noen gang har lest gjennom loven så skjønner du det raskt. Som et brilliant eksempel på hvor stor innvirkning kristendommen hadde på Grunnloven kan man vise til jødeparagrafen. Mesteparten av verdensbefolkningen er ikke kristne. Du kan hevde at kristendommen er den største religionen, men det er noe helt annet enn å si at flertallet er kristne. "Du skal vel ligge hjemme å fise på 17.mai" ? No comment. Virkelig. Jeg vet at dette innlegget ikke har noe med hva TS ville med tråden, derfor håper jeg at vi heretter kan ha en SAKLIG debatt.
Dragonfly84 Skrevet 14. mai 2013 #364 Skrevet 14. mai 2013 De fleste av de lesbiske jeg kjenner er litt macho, et par av dem er nok ganske "traktor"(som noen ville ha sagt ), men MAKEN til kule mennesker har jeg aldri møtt. Underholdende, festlige og ordentlig morsomme damer. Jeg vet at homofile/lesbiske er helt vanlige mennesker, akkurat som alle andre(og de er jo heller ikke perfekte), men likevel merker jeg noen forskjeller, og det er ingenting annet enn positivt(det er hvert fall min erfaring!). Gud hvor kjedelig verden hadde blitt, om alle skulle være helt like og "A4". Ble ekstremt langt, men er i skrivemodus. Tommel opp for homofile og lesbiske fra meg!! Jeg er enig i det meste du skriver og syns du har mange bra tanker En ting bare: Du har nok møtt veldig mange flere homofile enn du tror, du bare vet det ikke Bare du går nedover gata går du sammen med noen du ikke ser er homo. Tror for eksempel ikke du hadde sett at jeg er lesbisk, der jeg går med langt hår, sminke, øredobber og neglelakk. Mange kler seg nok litt maskulint for at det skal være lettere for andre å definere, mens andre igjen har en skikkelig bra gaydar og sier de vet hvem som er lesbisk bare ved at de f.eks. holder blikket deres litt lenger enn andre jenter ville gjort. Min gaydar er ekstremt dårlig, men det tror jeg er fordi jeg er fra ei lita bygd der mange jenter kler seg som traktorlesber selv om de er hetero Så jeg tror liksom at alle er hetero til det motsatte er ettertrykkelig bevist --- En ting jeg syns er rart med det kristne sier om at de skal forhindre at andre kristne synder: Hvorfor bryr de seg om ateister da? De tror jo at vi skal rett til helvete uansett om vi er homo eller ikke? Da trenger de virkelig ikke å stille seg opp under vår homoparade med skilt om at vi synder. Der er det ikke mange troende å forhindre fra å synde uansett. Det eneste det fører til er at vi ateister får forsterket våre fordommer om at kristne flest er dobbeltmoralske, trangsynte og bryr seg ikke om de sårer folk. Heldigvis fins det også kristne som ikke er sånn. F.eks. presten i denne historien som blir delt på facebook om dagen: På søndag var vi i Skedsmo kirke, da min eldste sønn skulle være Gudfar i barndåp. Han er ikke særlig glad i å gå i kirka, da kirka alltid har hatt sterke motforestillinger mot homofile. Han har forståelig nok ikke følt seg velkommen i kirka. Stor var overraskelsen da presten kom vandrene ned langs kirkegulvet bærende på et STORT regnbueflagg (homoflagget) og hang det opp på prekestolen. Hun holdt deretter en sterk preken der hun beklaget kirkens overgrep og intoleranse mot minoritetsgrupper gjennom tidene, spesielt mot homofile og transpersoner. Tilfeldig at den preken ble holdt akkurat den dagen guttungen endelig våget seg i kirka? Ikke vet jeg, men utrolig bra timing var det i allefall! Jeg ble så rørt og glad, og hulket og gråt gjennom hele preken. Etter gudstjenesten ga jeg presten en klem og takket for fantastisk tale. Hun fortalte da at to personer hadde reist seg og gått i protest. Ikke akkurat ovveraskende, men jeg er i allefall glad jeg fikk oppleve en modig prest som torde å tale mørkemennene midt i mot! 7
BreakEveryRule Skrevet 14. mai 2013 #365 Skrevet 14. mai 2013 Hva legger du i å dømme andre? Jeg brukte ikke ordet "dømme." Du kan svare på spørsmålet mitt først, før du stiller meg spm ut av det blå.
BreakEveryRule Skrevet 14. mai 2013 #366 Skrevet 14. mai 2013 Hør nå, ærlig talt, vi burde skjerpe oss. Hadde en psykisk syk sagt at han trodde han hadde aliens i hodet, så ville du ikke kastet bort mye tid på å diskutere med ham. De to idiotreligiøse i tråden her får altfor mye ufortjent oppmerksomhet, de møter, og vil alltid møte, spm som avkler deres selvmotsigende prinsipper med enten stillhet, svare på noe annet, eller en form for ordsalat. Det går ikke an å prate fornuftig med religiøse mennesker, det er bare å la det være. Det er rett og slett patetisk at vi ikke bare ignorerer sånne folk. 5
Gjest Baphomet Skrevet 14. mai 2013 #367 Skrevet 14. mai 2013 Hør nå, ærlig talt, vi burde skjerpe oss. Hadde en psykisk syk sagt at han trodde han hadde aliens i hodet, så ville du ikke kastet bort mye tid på å diskutere med ham. De to idiotreligiøse i tråden her får altfor mye ufortjent oppmerksomhet, de møter, og vil alltid møte, spm som avkler deres selvmotsigende prinsipper med enten stillhet, svare på noe annet, eller en form for ordsalat. Det går ikke an å prate fornuftig med religiøse mennesker, det er bare å la det være. Det er rett og slett patetisk at vi ikke bare ignorerer sånne folk. Jeg setter utrolig stor pris på slike folk. De skaper diskusjonen i dette emnet og på den måten finner de ut hva et flertall syns om deres meninger. For å være helt ærlig, så syns jeg det er mer patetisk å ignorere noen basert på deres religion, og meninger, enn å vise dem hvor skapet står. (bokstavelig talt). Noe jeg derimot mener er at mange dypt religiøse er veldig trangsynte, noe som gjør dem veldig vriene å nå gjennom til. 1
Kraula Skrevet 15. mai 2013 #368 Skrevet 15. mai 2013 Kjærlighet er kjærlighet. Lyst er lyst. Kjønn er tilfeldig. Hvem er du til å dømme andres kjærlighet? Så lenge begge er samtykkende voskne, er det helt og holdet opp til dem selv. Jeg er agnostiker. 3
Snakkis Skrevet 15. mai 2013 #369 Skrevet 15. mai 2013 Kjærlighet er kjærlighet. Lyst er lyst. Kjønn er tilfeldig. Hvem er du til å dømme andres kjærlighet? Så lenge begge er samtykkende voskne, er det helt og holdet opp til dem selv. Jeg er agnostiker. Kjærlighet og bejær er ikke det samme. Du har vel kjærlighet for din mor, men du begjærer henne ikke vel? Sånn HELT på spissen. Må ikke ligge med venninen min fordi jeg har kjærlighet for hun. 1
Kraula Skrevet 15. mai 2013 #370 Skrevet 15. mai 2013 Kjærlighet og bejær er ikke det samme. Du har vel kjærlighet for din mor, men du begjærer henne ikke vel? Sånn HELT på spissen. Må ikke ligge med venninen min fordi jeg har kjærlighet for hun. Haha, nei, jeg sier definitivt ikke at kjærlighet er begjær. Lyst er lyst, kjærlighet er kjærlighet. At de kan gå om hverandre, og at lyst kan videre føre til kjærlighet, er ikke å se bort ifra. Jeg sier likevel ikke at de er det samme. Jeg vet ikke hvordan du føler for dine venner, men personlig, for meg, for mine venninner og venner, har jeg vennskaplige følelser. Til min familie har jeg familiekjærlighet, men det føles annerledes for meg enn kjærlighet til en kjæreste. Når jeg definerer kjærlighet, er det noen jeg ønsker å dele livet mitt med. Dele hverdagen, være intim og ha det fint sammen. Jeg synes det er feil å si at en kjærlighet er rett eller gal, bare fordi de er av samme kjønn. For mange er meningen med livet kjærlighet, å dele livet sitt med noen, uavhengig av kjønn. 3
Dragonfly84 Skrevet 15. mai 2013 #371 Skrevet 15. mai 2013 Kjærlighet og bejær er ikke det samme. Du har vel kjærlighet for din mor, men du begjærer henne ikke vel? Sånn HELT på spissen. Må ikke ligge med venninen min fordi jeg har kjærlighet for hun. Det gjør da ikke jeg heller. Jeg føler kjærlighet, forelskelse, ømhet, begjær, lyst, omtanke, beskyttelsestrang osv for samboeren min, og hun for meg. Men venninnene mine kunne jeg aldri tenke meg å ha som kjærester. Jeg er glad i dem, men jeg elsker dem jo ikke. Samboeren min, hun elsker jeg. Bare henne. Når det gjelder menn, derimot. Jeg føler ingen forelskelse i det hele tatt. For akkurat som de fleste homofile, så har jeg prøvd å være hetero. Samfunnet er så heteronormativt at selv om man ikke føler noe for menn, så prøver man å føle noe. Jeg trodde jeg var helt følelseskald og ute av stand til å forelske meg fram til jeg var ca 20, fordi jeg ble aldri forelska. Jeg prøvde å date og prøvde å like gutter, men det var som om du skulle prøvd å bli forelska i jenter. Det går ikke å tvinge seg forelska. Etter hvert skjønte jeg at jeg bare så på feil sted. Jeg kunne aldri falt for en mann. Det fungerer bare ikke. Jeg ser sjelden om de er kjekke, en gang. Det er da ikke riktig at en mann som aldri kunne fått meg fullt og helt skal måtte være med meg fordi kristne mener at jeg synder ellers? Det er ikke riktig å ikke være tro mot seg selv, og lyve til en mann hele livet, og være ulykkelig og gjøre ham ulykkelig. Han fortjener noen som kan elske ham. Det kan ikke jeg. Samboeren min derimot, hun elsker jeg så høyt! Hun er det beste som har hendt meg. Når jeg ser inn i øynene hennes ser jeg en kjærlighet så dyp at sommerfuglene i magen går bananas, og hun gjør meg så lykkelig. Min katolske svigerinne og min muslimske svoger syns det er helt greit at jeg er sammen med en kvinne. Foreldrene mine syntes aldri det var noe problem. De hadde antatt at jeg var homo og ventet egentlig bare på at jeg skulle komme hjem med ei jente. Venninnene mine skjønte at jeg er lesbisk før jeg skjønte det selv. Kollegene mine aksepterer meg fullt ut, "selv" de fra land hvor homofile har det mye vanskeligere enn her. Hva vil de som er i mot homofili, egentlig? Det er jo som å være i mot sol eller vind. Det går ikke an å ta bort. Vi som er homofile skader igjen. Vi blir skadet av andre. To jenter jeg kjenner ble slått ned fordi de leide mens de gikk over Grønland. Noen mener jo seriøst at det er bedre om folk er døde enn homofile. Homofile får skjellsord ropt etter seg, vi blir tutet på, menn spør oss om de får være med oss hjem, menn spør oss hvordan vi har sex helt plutselig i en vanlig samtale... Heterofile har helt hang-up på sexlivet til homofile, vi opplever helt syke ting som heterofile aldri opplever, og det er stort sett heterofile menn som gjør alt dette. Det er ingen vits i å gå ut på heteroutesteder, fordi menn glaner og maser så fælt. Det er vanskelig å være homofil. Ingen hadde valgt å være homo hvis det var et valg. De fleste vil gjerne være helt A4 og slippe å bli fornærmet og uglesett. Men nå er det en gang slik at vi er homofile. Hva ville du gjort om du var homofil? Levd alene hele livet? Jeg lurer oppriktig. 4
Dragonfly84 Skrevet 15. mai 2013 #372 Skrevet 15. mai 2013 (endret) Hør nå, ærlig talt, vi burde skjerpe oss. Hadde en psykisk syk sagt at han trodde han hadde aliens i hodet, så ville du ikke kastet bort mye tid på å diskutere med ham. De to idiotreligiøse i tråden her får altfor mye ufortjent oppmerksomhet, de møter, og vil alltid møte, spm som avkler deres selvmotsigende prinsipper med enten stillhet, svare på noe annet, eller en form for ordsalat. Det går ikke an å prate fornuftig med religiøse mennesker, det er bare å la det være. Det er rett og slett patetisk at vi ikke bare ignorerer sånne folk. Men aliens har ikke kirker, kirkevalg, et politisk parti og en del tilhengere og en del mer eller mindre likegyldige. De likegyldige som ikke sier sin mening og dermed ikke blir hørt gir mer makt til de som skriker høyest og de som tror på ting som gjør det vanskelig å ha et likestilt samfunn der ingen blir diskriminert. Endret 15. mai 2013 av Dragonfly84 3
dobri123 Skrevet 15. mai 2013 #373 Skrevet 15. mai 2013 Jeg er kristen. Min samboers bror er homofil og det har jeg ingenting imot! Han har god stil, og en jeg kan få hjelp til å finne fine klær og interiør til hjemme med. En god lytter og en femi venn! 1
BreakEveryRule Skrevet 15. mai 2013 #374 Skrevet 15. mai 2013 Men aliens har ikke kirker, kirkevalg, et politisk parti og en del tilhengere og en del mer eller mindre likegyldige. Jeg sa ikke at du ikke skulle prate dritt om kristendom, eller markere at du ikke er religiøs. Jeg sa bare at diskusjon med religiøse er bortkastet. Du gjør det neppe av noen slags altruistisk interesse, du diskuterer fordi det a) provoserer deg, b) forlokkende å se om du kan sette de fast, eller vise hvordan de tar feil. Da glemmer du at vi snakker om mennesker som enten kirsebærplukker, eller tror på snakkende slanger. Snakkende slanger. 1
Testosteron Skrevet 15. mai 2013 #375 Skrevet 15. mai 2013 Hør nå, ærlig talt, vi burde skjerpe oss. Hadde en psykisk syk sagt at han trodde han hadde aliens i hodet, så ville du ikke kastet bort mye tid på å diskutere med ham. De to idiotreligiøse i tråden her får altfor mye ufortjent oppmerksomhet, de møter, og vil alltid møte, spm som avkler deres selvmotsigende prinsipper med enten stillhet, svare på noe annet, eller en form for ordsalat. Det går ikke an å prate fornuftig med religiøse mennesker, det er bare å la det være. Det er rett og slett patetisk at vi ikke bare ignorerer sånne folk. Hvorfor har du ingenting saklig å komme med? Det eneste du gjør er å gå til personangrep på de du er uenig med. Hvis du har så gode argumenter, hvorfor skriver du de ikke? 1
Testosteron Skrevet 15. mai 2013 #376 Skrevet 15. mai 2013 Haha, nei, jeg sier definitivt ikke at kjærlighet er begjær. Jo. Det er akkurat det du gjør. Du skrev jo nettopp "Hvem er du til å dømme andres kjærlighet?" 1
Testosteron Skrevet 15. mai 2013 #377 Skrevet 15. mai 2013 Sidestiller også homofobe med rasister som noen nevnte tidligere. Hva da med de som er imot pedofili? Er de også rasister? Er ikke også pedofili en del av personligheten? Hvis man er rasist fordi man mener at homofili er feil, så er man også rasist hvis man mener pedofili er feil, for i begge tilfeller handler det om ens seksualitet, som er en del av ens personlighet. At pedofili innebærer overgrep gjør ingen forskjell i denne sammenheng, for kriteriet du oppstilte var at det var en del av personligheten ens, og da må man akseptere det. Dermed er man rasist hvis man mener at pedofili er galt, for pedofili er jo også en del av ens personlighet. 2
Snakkis Skrevet 15. mai 2013 #378 Skrevet 15. mai 2013 (endret) Men aliens har ikke kirker, kirkevalg, et politisk parti og en del tilhengere og en del mer eller mindre likegyldige. De likegyldige som ikke sier sin mening og dermed ikke blir hørt gir mer makt til de som skriker høyest og de som tror på ting som gjør det vanskelig å ha et likestilt samfunn der ingen blir diskriminert. Endret 15. mai 2013 av melonen
Kraula Skrevet 15. mai 2013 #379 Skrevet 15. mai 2013 Jo. Det er akkurat det du gjør. Du skrev jo nettopp "Hvem er du til å dømme andres kjærlighet?" Du skal få elske hvem du vil, uavhengig av kjønn. Ikke døm andre nord og ned om de ikke liker det samme kjønnet som deg. Så lenge det er snakk om samtykkende voksne, er gjensidig kjærlighet vakkert. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå