Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når homofili forsvares, later man gjerne som om dette bare handler om kjærlighet, som om homofile ikke har seksuelle lyster alternativt at deres seksuelle lyst retter seg mot en av det motsatte kjønn, og så blir man veldig oppbrakt over at noen kan mene at dette er galt. Jeg pleier da å påpeke at det er forskjell på kjærlighet og seksuell lyst. Det er f.eks. forskjell på foreldres kjærlighet til barna deres og på seksuelle relasjoner mellom foreldre og barn. (Barn kan i denne sammenheng være voksne personer.)

Skal dette forestille et argument? Når to voksne mennesker inngår et partnerskap eller knytter seg til hverandre for livet, og de er glade i hverandre, så er det ikke "forskjell på kjærlighet og seksuell lyst". Det er en del av den samme pakka. Du vet, forelskelse, og alle de følelsene som følger med. Det er dels beundring og tiltrekning til personen, og dels seksuell tiltrekning av mer kroppslig karakter. Og det er meningsløst å forsøke å skille dem fra hverandre.

I andre sammenhenger kan man saktens ha en mer løs kontakt til en person som man bare er interessert i å ligge med, eller iallfall ikke har til hensikt å ha noe samliv med, av forskjellige grunner. Det kan være one night stands, knullekompiser, eller bare venner som man også ligger med. Og da er det ikke så mye kjærlighet med i bildet. Det DU gjør, og som jeg syns er temmelig uredelig, er å fremstille det som om homofile ikke opplever annet enn seksuell lyst til sine partnere, og at de derfor ikke bør kunne gifte seg eller inngå livslange relasjoner på samme måte som heterofile. Det er veldig merkelig, all den tid homofile selv til stadighet sier at de ønsker å ha slike relasjoner, og dele livet med en partner som de elsker og ikke kunne tenke seg å leve uten. Og selvsagt ønsker de å ha sex med vedkommende. Hvem i all verden er det som har sagt at homofil kjærlighet er kysk og ren og platonisk? Ikke de homofile.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke uttal deg om et tema du har null peiling om.

Du har misforstått noe grunnleggende. Det er ikke mennesket som dømmer, men Gud. "Det er ikke jeg som dømmer, men ordet", står det i bibelen. Hvorfor sier du at mennesket dømmet, det er Gud som dømmer - og de som tror på ham skal sørge for at de som lever i synd ikke skal dømmes ved å formane.

Anonym poster: 137cd01d2ded2eb9c90dc74203eb17d2

Vil legge til å formane andre kristne.. Det er ikke vitsi å formane en som ikke er kristen. Dette står også i bibelen. "Du kan formane din bror eller søster. = andre kristne.

• Liker 1
Skrevet

For en trist verden du lever i om alt handler om forplantning....

Ingen har påstått at alt handler om forplantning, men det er et faktum at forplantning er et aspekt ved sex, og en seksuell legning som innebærer at man ikke kan forplante seg, feiler. Det er vel kanskje derfor forsvarere av homofili så gjerne drar fram usakligheter og halvsannheter når de skal forsvare det uholdbare standpunktet sitt om at homofili er normalt.

• Liker 1
Skrevet

Ikke uttal deg om et tema du har null peiling om.

Du har misforstått noe grunnleggende. Det er ikke mennesket som dømmer, men Gud. "Det er ikke jeg som dømmer, men ordet", står det i bibelen. Hvorfor sier du at mennesket dømmet, det er Gud som dømmer - og de som tror på ham skal sørge for at de som lever i synd ikke skal dømmes ved å formane.

Hva med å lese bokstavelig hva som står istedet for å desperat tolke det dithen at du skal leke gud og dømme andre mennesker rundt deg? Hva med å følge Jesus sine formaninger om å elske din fiende? Hva med å fornekte hovmod? Hva med å snu det andre kinn til?

"Do not judge, and you will not be judged. Do not condemn, and you will not be condemned. Forgive, and you will be forgiven.

Romans 2:1 You, therefore, have no excuse, you who pass judgment on someone else, for at whatever point you judge another, you are condemning yourself, because you who pass judgment do the same things.

Romans 14:13 Therefore let us stop passing judgment on one another. Instead, make up your mind not to put any stumbling block or obstacle in the way of a brother or sister.

1 Corinthians 4:5 Therefore judge nothing before the appointed time; wait until the Lord comes. He will bring to light what is hidden in darkness and will expose the motives of the heart. At that time each will receive their praise from God.

James 4:11 Brothers and sisters, do not slander one another. Anyone who speaks against a brother or sister or judges them speaks against the law and judges it. When you judge the law, you are not keeping it, but sitting in judgment on it.

Skal jeg fortsette? Til å være kristen er du på ganske tynn is i forhold til hva som tydeligvis er annsett for å være en ganske stor synd....

• Liker 4
Skrevet

Ja, hvorfor mener du at det er galt? :-)

Jeg støtter meg på fakta. Vitenskapelige fakta. Ugjendrivelige, vitenskapelige fakta. Noe til og med barn vet. To menn kan ikke bli foreldre. Beklager! Heller ikke to kvinner.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva med å lese bokstavelig hva som står istedet for å desperat tolke det dithen at du skal leke gud og dømme andre mennesker rundt deg? Hva med å følge Jesus sine formaninger om å elske din fiende? Hva med å fornekte hovmod? Hva med å snu det andre kinn til?

"Do not judge, and you will not be judged. Do not condemn, and you will not be condemned. Forgive, and you will be forgiven.

Romans 2:1 You, therefore, have no excuse, you who pass judgment on someone else, for at whatever point you judge another, you are condemning yourself, because you who pass judgment do the same things.

Romans 14:13 Therefore let us stop passing judgment on one another. Instead, make up your mind not to put any stumbling block or obstacle in the way of a brother or sister.

1 Corinthians 4:5 Therefore judge nothing before the appointed time; wait until the Lord comes. He will bring to light what is hidden in darkness and will expose the motives of the heart. At that time each will receive their praise from God

James 4:11 Brothers and sisters, do not slander one another. Anyone who speaks against a brother or sister or judges them speaks against the law and judges it. When you judge the law, you are not keeping it, but sitting in judgment on it.

Skal jeg fortsette? Til å være kristen er du på ganske tynn is i forhold til hva som tydeligvis er annsett for å være en ganske stor synd....

Du vet at han snakker til kristne her? Ikke til IKKE-kristne ??

Endret av melonen
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter meg på fakta. Vitenskapelige fakta. Ugjendrivelige, vitenskapelige fakta. Noe til og med barn vet. To menn kan ikke bli foreldre. Beklager! Heller ikke to kvinner.

Men hvorfor dikterer dette hva som er moralske handlinger? Finnes haugevis av frivillig og ufrivillig barnløse heterofile par, er disse syndige? Hva med anal- og oralsex blant heterofile? Hva med prevansjon?

Anonym poster: d97acc6cce5d5d0e680a8768de90dd12

• Liker 4
Skrevet

Ingen har påstått at alt handler om forplantning, men det er et faktum at forplantning er et aspekt ved sex, og en seksuell legning som innebærer at man ikke kan forplante seg, feiler. Det er vel kanskje derfor forsvarere av homofili så gjerne drar fram usakligheter og halvsannheter når de skal forsvare det uholdbare standpunktet sitt om at homofili er normalt.

Sånn jeg ser det, så er nok det viktigste aspektet med sex, nytelsen. Så spørsmålet for meg er ikke hvorvidt jeg kommer til å produseren en ny liten Mann42.2, men om jeg kommer til å bli vill og kåt og få en god orgasme. Det er derfor JEG knuller. Faktisk så er det ofte et poeng i seg selv å unngå det med forplantning. Jeg bestreber meg på det, og kan ikke se at det er noe galt med min seksualitet av den grunn.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Og der har de egentlig en kjempefordel! Gid det var meg. Jeg på passe meg for å ikke forplante meg, hver eneste gang jeg dypper snabelen. Danser horisontal mambo. Planter bønnestilken. LEker "gjem salamien". Du vet, har meg.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Skrevet

Men hvorfor dikterer dette hva som er moralske handlinger? Finnes haugevis av frivillig og ufrivillig barnløse heterofile par, er disse syndige? Hva med anal- og oralsex blant heterofile? Hva med prevansjon?

Naturlig med sex i rompen = Nei = Synd

Naturlig med prevansjon = Nei = Synd (siterer der gud ber mannen ikke sløse bort sin sæd på bakken) da det er synd.

Oralsex? aner ikke.

Skrevet

Og barn er altså 1) personer under 18 når det gjelder ekteskap, eller 2) personer under 16 når det gjelder sex.

Det var jeg som gjorde sammenligningen, og da er det bare jeg som bestemmer hva som ligger i uttrykket barn i denne sammenhengen.

Med mindre du tror du kom med storken, så må du være enig med meg i at 1) alle mennesker har foreldre, og 2) noen av oss er voksne.

Voksne mennesker er barn i denne sammenhengen. De juridiske vilkårene får å inngå ekteskap og den seksuelle lavalder er irrelevant.

Skrevet

jeg synes det er rart at noen bryr seg så mye om hvem andre forelsker seg i. om jeg tenker noe spesielt om homofile så er det at det er fint at vi har kommet såpass langt at de kan være åpne om det, selv om det sikkert ikke alltid er like enkelt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

jeg synes det er rart at noen bryr seg så mye om hvem andre forelsker seg i. om jeg tenker noe spesielt om homofile så er det at det er fint at vi har kommet såpass langt at de kan være åpne om det, selv om det sikkert ikke alltid er like enkelt.

Jeg bryr meg ikke hva andre gjør, jeg svarer på emnet om hva jeg tenker om homofili.

edit: Du er på ett diskusjonsforum.

Endret av melonen
  • Liker 1
Skrevet

Naturlig med prevansjon = Nei = Synd (siterer der gud ber mannen ikke sløse bort sin sæd på bakken) da det er synd.

Oralsex? aner ikke.

Testosterons guide til synd:

Hvis du ikke blir gravid, så er det syndig. Enkelt og greit. Iallfall hvis du har det gøy mens du gjør det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

1.Kor. 6.9.

"Vet dere ikke at de som gjør urett ikke skal arve guds rike? La dere ikke føre vill! Hverken de som driver hor, de som dyrker avguder eller de som bryter ekteskapet, hverken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med."

1.kor. 6.10.

"Hverken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn, skal arve Guds riket."

Atter en gang, det er ikke mennesket, men Gud som fordømmer.

Du skal elske din fiende? På hvilken måte elsker du din fiende ved å la ham leve i synd og bli fortapt?

Du har ikke innsikten til å diskutere denne saken.

• Liker 1
Skrevet

Eventuelt at sammenlikningen din feiler fullstendig. :)

Noe du ikke en gang prøver å begrunne, så da kan vi se bort ifra at påstanden din har noe for seg :)

AnonymBruker
Skrevet

Oralsex? aner ikke.

Onani og beføling er syndig det også da? Hva med erotisk ladet kontakt som å kysse noen i nakken og på halsen, det blir jo ikke direkte barn av slike handlinger? All fysisk kontakt er galt med mindre det er høy sannsynlighet for graviditet som resultat? Hva med sterilisering, er det galt at steriliserte eller sterile mennesker har sex? Uff, for en eksistens...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1.Kor. 6.9.

"Vet dere ikke at de som gjør urett ikke skal arve guds rike? La dere ikke føre vill! Hverken de som driver hor, de som dyrker avguder eller de som bryter ekteskapet, hverken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med."

1.kor. 6.10.

"Hverken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn, skal arve Guds riket."

Atter en gang, det er ikke mennesket, men Gud som fordømmer.

Du skal elske din fiende? På hvilken måte elsker du din fiende ved å la ham leve i synd og bli fortapt?

Du har ikke innsiktet til å diskutere denne saken.

Korrigering.

Skrevet

Onani og beføling er syndig det også da? Hva med erotisk ladet kontakt som å kysse noen i nakken og på halsen, det blir jo ikke direkte barn av slike handlinger? All fysisk kontakt er galt med mindre det er høy sannsynlighet for graviditet som resultat? Hva med sterilisering, er det galt at steriliserte eller sterile mennesker har sex? Uff, for en eksistens...

Det er ikke synd å beføle din KONE nei.

AnonymBruker
Skrevet

Det var jeg som gjorde sammenligningen, og da er det bare jeg som bestemmer hva som ligger i uttrykket barn i denne sammenhengen.

Beklager, men når du snakker norsk så er du nødt til å forholde deg til definisjonene av de norske ordene du bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...