Testosteron Skrevet 13. mai 2013 #221 Skrevet 13. mai 2013 Jeg blir alltid litt oppgitt over er troende mennesker som er mr opptatt av de små uvesentlige detaljene enn hovedbudskapet. Når ble seksualmoral en liten, uvesenlig detalj i kristendommen? 1
BreakEveryRule Skrevet 13. mai 2013 #222 Skrevet 13. mai 2013 Det er forskjell på å dømme andre og på å ha en oppfatning om moral. Hvordan kan du ha en oppfatning om moral, uten da samtidig å vurdere andre som upassende etter moralen du har? Lukker du da bare øynene for hva andre gjør, du da?
Testosteron Skrevet 13. mai 2013 #223 Skrevet 13. mai 2013 Er det ikke litt rart at jeg kan bibelen bedre enn deg som mener at man skal følge den fundamentalistisk? Er du for å drepe naboen om han arbeider på sabbaten også? Etter min mening har du ikke så veldig god greie på kristendommen, når du tror at Moseloven gjelder for kristne. 1
Testosteron Skrevet 13. mai 2013 #224 Skrevet 13. mai 2013 Det er trist å se hvor svakt grep nordmenn har om begrepet "naturlig"... Hva mennesker gjør er kultivering, kristendom og annen religion er en del av kultivering. Hva dyr gjør, dyr som ikke har samme grad av bevissthet som oss, og hva disse gjør i naturen er naturlig. Dyr praktiserer homofili støtt og stadig, altså er homofili naturlig. Dere mener egentlig at det er ukultivert, i og med at det strider mot en del av deres menneskeskapte kultur. Det er greit nok til tross for at det fortsatt ikke er fornuftig, men å bruke ord som naturstridig blir fullstendig feil rent faktisk sett. For den perverse er det naturlig å være pervers. Er man ikke pervers, er det ikke naturlig å foreta perverse handlinger. 1
Testosteron Skrevet 13. mai 2013 #225 Skrevet 13. mai 2013 Hvordan kan du si at homofili er naturlig, når det bare går ann for kvinnen og mannen og formere seg og de åpenbart er skapt for hverandre. Er det naturlig at tissen skal inn i rompen på mannen fra mannen? gje deg... Nei. Analsex er ikke naturlig. Man har kjønnsorganer til den slags aktiviteter 1
Guybrush Skrevet 13. mai 2013 #226 Skrevet 13. mai 2013 Når ble seksualmoral en liten, uvesenlig detalj i kristendommen? Det står faktisk svært lite om temaet kontra momenter som hovmod, dømme andre, snu det andre kinn til, elsk din fiende, gå forann med et godt eksempel, ++ Det du tenker på er vel at kirka har fokusert veldig på det som noe de kunne score poenger på med tanke på skyldfølelse. Gjør noe tabu som alle lengter etter og vips har du et fint sugerør ned i lomma på folk. Trusler om evig skjærsild osv. Fine greier. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #227 Skrevet 13. mai 2013 Nei. Analsex er ikke naturlig. Man har kjønnsorganer til den slags aktiviteter Hva tenker du om anal- og oralsex blant heterofile da? Onani, beføling osv.? Anonym poster: d97acc6cce5d5d0e680a8768de90dd12 1
Testosteron Skrevet 13. mai 2013 #228 Skrevet 13. mai 2013 Valgene menneskene tar kan ikke lenger betegnes med ord som "naturlig" eller "naturstridig". Kanskje er du en av de som ikke forstår argumenter basert på bevis og/eller logikk uansett hva, at følelser overstyrer alt annet? Jeg forsøker likevel. http://en.wikipedia....vior_in_animals http://en.wikipedia....sexual_behavior Takk skal du ha, men hvis man legger din forståelse av naturlig til grunn, så blir jo alt som forekommer, naturlig, nettopp fordi det forekommer. Pedofili blir naturlig med en slik definisjon, men når man begrunner sitt standpunkt om at homofili er galt fordi det ikke er naturlig, så må man legge til grunn en annen betydning av begrepet, nemlig normal ellers ender man bare opp med å kverulere.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #229 Skrevet 13. mai 2013 Takk skal du ha, men hvis man legger din forståelse av naturlig til grunn, så blir jo alt som forekommer, naturlig, nettopp fordi det forekommer. Pedofili blir naturlig med en slik definisjon, men når man begrunner sitt standpunkt om at homofili er galt fordi det ikke er naturlig, så må man legge til grunn en annen betydning av begrepet, nemlig normal ellers ender man bare opp med å kverulere. Men feilen mange som er mot homofili gjør, er å trekke slutningen homofili = unaturlig, og naturlig = greit. At noe er naturlig gjør det ikke nødvendigvis greit, selv om det kan gjøre handlinger mer forståelig. Det er naturlig å føle raseri, dette betyr ikke at det er greit å utagere sinnet en føler. Hvorvidt noe er greit, altså moralsk, må avhenge av hvorvidt det skader andre. Homofili skader ingen, altså er det greit, og det skjer blandt dyr i naturen, altså er det naturlig. Anonym poster: d97acc6cce5d5d0e680a8768de90dd12 3
Testosteron Skrevet 13. mai 2013 #230 Skrevet 13. mai 2013 Du fortjener retorisk skambank etter den siste kommentaren. Du har bare usaklighetet å komme med og tyr til barnsligheter? Virkelig bra jobba. Hva med å respektere at andre mener noe annet enn deg? Argumentet var saklig. Ingen grunn til å hisse seg opp og stemple argumenter du er uenig i som "barnlige". Da er det vel heller nettopp du selv som er barnslig.
Chiyo Skrevet 13. mai 2013 #231 Skrevet 13. mai 2013 Sykt vanskelig å vite hva mennesker mener om homofili. Hva mener du? Og hvilken religion har du? Anonym poster: bcaa0232125aa425325a3355044e3dfd Jeg er lesbisk og jeg tenker at homofili er en veldig liten del av hvem vi er. Det eneste det har å si er at jeg forelsker meg i kvinner og ikke menn. Ingenting mer, og det burde ikke være noe big deal, fordi jeg er akkurat som alle andre på alle andre områder. Jeg bryr meg heller ikke om hva enkelte religiøse syns om homofili. Faktisk så syns jeg litt synd på mennesker som ikke har et åpent sinn. Jeg er agnostisk. 2
Testosteron Skrevet 13. mai 2013 #232 Skrevet 13. mai 2013 Jeg syns alt av seksuelle preferanser er OK. Det fins ingen fetisj, legning eller noe som helst som ikke er OK. Gud har skapt oss slik vi er. Noen tenner på feite gamle damer, som tisser deg i munnen, andre tenner på kjempestore bryster, atter andre tenner på små barn uten bryster, andre tenner på kjempetynne, elegante supermodeller, og det er bare sånn vi blir, fordi Gud ga oss gener, og skapte miljøet rundt oss, og når vi da vokser opp i Guds bilde, så får vi mangfoldet. Det var ikke Gud som ikke likte homser, det var Paulus. Dessuten har man ingen garanti for at ikke psykopater har kødda med Bibelen opp igjennom historien. Jeg syns det virker logisk at Gud støtter rå sex, kåthet og lyst. Jeg tror det er mennesket lyst på spenning og skam over å tiltrekkes det uakseptable og forbudte, som gjør at så mange mennesker, deriblant kristne har vært så fordømmende. Her rir du to hester samtidig. Først støtter du deg på Bibelen, for så å undergrave dens autoritet. Det er ikke logisk.
Snakkis Skrevet 13. mai 2013 #233 Skrevet 13. mai 2013 Hvordan kan du ha en oppfatning om moral, uten da samtidig å vurdere andre som upassende etter moralen du har? Lukker du da bare øynene for hva andre gjør, du da? Å være bevisst på hva som er rett og galt er ikke det samme som å dømme andre. moral er rettet mot hva man tenker er rett og galt. 1
Snakkis Skrevet 13. mai 2013 #234 Skrevet 13. mai 2013 Det står faktisk svært lite om temaet kontra momenter som hovmod, dømme andre, snu det andre kinn til, elsk din fiende, gå forann med et godt eksempel, ++ Det du tenker på er vel at kirka har fokusert veldig på det som noe de kunne score poenger på med tanke på skyldfølelse. Gjør noe tabu som alle lengter etter og vips har du et fint sugerør ned i lomma på folk. Trusler om evig skjærsild osv. Fine greier. Da kan ikke du ha stor viten om hva som står i bibelen for det står veldig mye om homofili og begjær. 1
Testosteron Skrevet 13. mai 2013 #235 Skrevet 13. mai 2013 Men Wiki-siden er basert på forskning og vitenskap, jeg har aldri kommet over en side som argumenterer mot homofili og som baserer seg på noe annet enn følelser og irrasjonalitet, ei heller har jeg hørt om holdbar studier som kan slå fast at det er noe galt med fri kjærlighet og sex mellom to samtykkende, voksne mennesker - eller dyr. Jeg har heller aldri hørt om noen seriøse studier som konkluderer med at to av samme kjønn kan få barn med hverandre, men hvis du har, så gi beskjed 1
Snakkis Skrevet 13. mai 2013 #236 Skrevet 13. mai 2013 Jeg har heller aldri hørt om noen seriøse studier som konkluderer med at to av samme kjønn kan få barn med hverandre, men hvis du har, så gi beskjed Ikke jeg heller, noen som har kilder? 1
Testosteron Skrevet 13. mai 2013 #237 Skrevet 13. mai 2013 Dessuten, hvorfor har menn g punkt i anusen? "nei,sånt liker ikke jeg å tenke på asså" heheeh Har det kommet noen ny forskning som konkluderer med at analsex mellom to menn kan føre til graviditet? heheeh 1
Snakkis Skrevet 13. mai 2013 #238 Skrevet 13. mai 2013 Har det kommet noen ny forskning som konkluderer med at analsex mellom to menn kan føre til graviditet? heheeh 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #239 Skrevet 13. mai 2013 Her tar du helt feil. Da kan jeg si at du bryter en hel mengde 100 prosent klare regler. Det står klart og tydelig flere ganger at det er ikke menneske som skal dømme menneske men gud. Det antydes at å dømme andre er å tro at man representerer gud og at dette er en svært stor synd. Ikke uttal deg om et tema du har null peiling om. Du har misforstått noe grunnleggende. Det er ikke mennesket som dømmer, men Gud. "Det er ikke jeg som dømmer, men ordet", står det i bibelen. Hvorfor sier du at mennesket dømmet, det er Gud som dømmer - og de som tror på ham skal sørge for at de som lever i synd ikke skal dømmes ved å formane. Anonym poster: 137cd01d2ded2eb9c90dc74203eb17d2 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #240 Skrevet 13. mai 2013 Jeg har heller aldri hørt om noen seriøse studier som konkluderer med at to av samme kjønn kan få barn med hverandre, men hvis du har, så gi beskjed Men hvordan/hvorfor bestemmer det hva som er moralsk riktig? Anonym poster: d97acc6cce5d5d0e680a8768de90dd12 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå