Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes homofili er unaturlig!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner hvis noen ser på meningene mine som personangrep, men det er det altså ikke. Personlig ville jeg ikke behandlet mennesker annerledes fordi de var homofile eller lesbiske. Jeg er ingen ekstremist på noen områder. Vil på heller ingen måte at homofil skal være straffbart eller ulovlig. Jeg er for at mennesker skal leve som de selv vil. Men tradisjonelt sett har ekteskap vært i regi av Kirken, som er kristne. Og i Bibelen står det klart at homofili er en synd.

Derfor syns jeg det er trist at ikke homofile og lesbiske kunne holdt seg til partnerskap. Jeg tenker at ekteskapet er en hellig pakt mellom mann og kvinne.

Selv om jeg ikke ser noe vakkert i et likekjønnet forhold, betyr det dog ikke at jeg vil frata dem retten til å leve slik de vil.

Anonym poster: 33d3bdc7b2bf1b2ac8d89668138348d2

Mennesket har vandret på kloden i rundt 5 millioner år. Som art er vi og har vært stort sett monogame og sosiale vesner. Kristendommen er vel en av de siste religioner som implementerte religiøse riter for å erklære troskap mellom to mennesker. Og interessant nok er svært mange av tradisjonene tatt fra hedenske keltiske tradisjoner. Slik som jul, påske, osv også er tatt fra andre religioner for å gjøre det mer spiselig.

Vet du hva annet som er regnet som en synd i bibelen? Å dømme andre. For hver gang det er nevnt at homofili er en synd finner du 10-20 fordømmelser av personer som tror de har rett til å fordømme og rakke ned på andre menneskers liv.

Jeg blir alltid litt oppgitt over er troende mennesker som er mr opptatt av de små uvesentlige detaljene enn hovedbudskapet.

• Liker 5
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Jeg blir alltid litt oppgitt over er troende mennesker som er mr opptatt av de små uvesentlige detaljene enn hovedbudskapet.

Kunne ikke vært mer enig!

Skrevet

Vet du hva annet som er regnet som en synd i bibelen? Å dømme andre. For hver gang det er nevnt at homofili er en synd finner du 10-20 fordømmelser av personer som tror de har rett til å fordømme og rakke ned på andre menneskers liv.

Ja det er synd å dømme andre, MEN hvis man er krisen har man RETT å si til en annen kristen (irettesette) synd. Man skal gjøre hverandre oppmerksom på det, hva resten av verden gjør skal kristne ikke bry seg om eller ta del i, siden du nå skal sitere etter bibelen.

Skrevet

Skammer du deg over å mene at homoseksuell lyst er ok siden du later som om du ikke ser forskjellen på dette og kjærlighet?

Homofile forelsker seg i hverandre, og er glade i hverandre, akkurat som heterofile er. Og mange heterofile forbindelser handler kun om seksuell lyst, akkurat som du ser ut til å mene at alle homofile relasjoner er.

For meg ser det ut til at du sitter fast i en merkelig misforståelse om at heterofile elsker hverandre, mens homofile bare knuller hverandre. Svært mange homofile sier at de oppdaget hva de var, den første gangen de forelsket seg, og det var en av samme kjønn.

• Liker 5
Skrevet

Ja det er synd å dømme andre, MEN hvis man er krisen har man RETT å si til en annen kristen (irettesette) synd. Man skal gjøre hverandre oppmerksom på det, hva resten av verden gjør skal kristne ikke bry seg om eller ta del i, siden du nå skal sitere etter bibelen.

Her tar du helt feil. Da kan jeg si at du bryter en hel mengde 100 prosent klare regler. Det står klart og tydelig flere ganger at det er ikke menneske som skal dømme menneske men gud. Det antydes at å dømme andre er å tro at man representerer gud og at dette er en svært stor synd. Har du lest lignelsen med farriseeren og tolleren?

Er det ikke litt rart at jeg kan bibelen bedre enn deg som mener at man skal følge den fundamentalistisk?

Er du for å drepe naboen om han arbeider på sabbaten også?

Eller vil du innrømme at det er særdeles mye vås i bibelen man aldri kan ta seriøst.

Jeg har lest den 2 ganger og har flere eksemplarer i hylla samt har gått på søndagsskole osv. Så jeg vet faktisk hva jeg prater om.

Om du blindt skal følge noe bør du iallefall vite hva.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes homofili er unaturlig!

Unaturlig...

Anonym poster: 411373865450ff7a3c57b986538d5632

Det skurrer i hodet mitt når jeg ser 2 menn eller 2 damer som gifter seg. Det er noe naturstridig i det hele.

Anonym poster: 33d3bdc7b2bf1b2ac8d89668138348d2

Det er trist å se hvor svakt grep nordmenn har om begrepet "naturlig"... Hva mennesker gjør er kultivering, kristendom og annen religion er en del av kultivering. Hva dyr gjør, dyr som ikke har samme grad av bevissthet som oss, og hva disse gjør i naturen er naturlig. Dyr praktiserer homofili støtt og stadig, altså er homofili naturlig. Dere mener egentlig at det er ukultivert, i og med at det strider mot en del av deres menneskeskapte kultur. Det er greit nok til tross for at det fortsatt ikke er fornuftig, men å bruke ord som naturstridig blir fullstendig feil rent faktisk sett.

Anonym poster: d97acc6cce5d5d0e680a8768de90dd12

• Liker 5
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Da blir det feil når kristne forlanger at alle mennesker skal leve etter deres regler. Hvilket bibelsk grunnlag dere har for å påstå dette undrer jeg fælt på. Du sier jo selv at dere ikke skal bry dere om hva resten av verden gjør? Så bry dere om hva som skjer i kirken/menigheten deres.

Skrevet

Og bre så det er sagt. Jeg vil kjempe for retten til at du skal få mene det så lenge du ikke tvinger andre til det samme. Men om man uttaler noe usaklig i en debatt vil man få svar.

• Liker 2
Skrevet

Da blir det feil når kristne forlanger at alle mennesker skal leve etter deres regler. Hvilket bibelsk grunnlag dere har for å påstå dette undrer jeg fælt på. Du sier jo selv at dere ikke skal bry dere om hva resten av verden gjør? Så bry dere om hva som skjer i kirken/menigheten deres.

Det skal dem ikke gjøre. Dem skal kun forholde seg til sine og kan kun forvnete det av dem som selv er troende. Så det er feil, det er jeg enig i.

Skrevet

Det er trist å se hvor svakt grep nordmenn har om begrepet "naturlig"... Hva mennesker gjør er kultivering, kristendom og annen religion er en del av kultivering. Hva dyr gjør, dyr som ikke har samme grad av bevissthet som oss, og hva disse gjør i naturen er naturlig. Dyr praktiserer homofili støtt og stadig, altså er homofili naturlig. Dere mener egentlig at det er ukultivert, i og med at det strider mot en del av deres menneskeskapte kultur. Det er greit nok til tross for at det fortsatt ikke er fornuftig, men å bruke ord som naturstridig blir fullstendig feil rent faktisk sett.

Hvordan kan du si at homofili er naturlig, når det bare går ann for kvinnen og mannen og formere seg og de åpenbart er skapt for hverandre. Er det naturlig at tissen skal inn i rompen på mannen fra mannen?

gje deg...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du si at homofili er naturlig, når det bare går ann for kvinnen og mannen og formere seg og de åpenbart er skapt for hverandre. Er det naturlig at tissen skal inn i rompen på mannen fra mannen?

Valgene menneskene tar kan ikke lenger betegnes med ord som "naturlig" eller "naturstridig". Kanskje er du en av de som ikke forstår argumenter basert på bevis og/eller logikk uansett hva, at følelser overstyrer alt annet? Jeg forsøker likevel. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_animals_displaying_homosexual_behavior

• Liker 5
Skrevet

Valgene menneskene tar kan ikke lenger betegnes med ord som "naturlig" eller "naturstridig". Kanskje er du en av de som ikke forstår argumenter basert på bevis og/eller logikk uansett hva, at følelser overstyrer alt annet? Jeg forsøker likevel. :)

http://en.wikipedia....vior_in_animals

http://en.wikipedia....sexual_behavior

SERIØST wikipedia???

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og så kan du sjekke ut kildene selv om du ønsker, og se hva du kommer frem til.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, og så kan du sjekke ut kildene selv om du ønsker, og se hva du kommer frem til.

Dyr og mennesker er ikke det samme (etter min mening)

homofili er unaturlig blandt mennesker (etter min mening) Hva som står på WIKIPEDIA driter jeg i, hvem som helst kan skrive der. Og fordi det står der at det er naturlig kan man lett lete seg fram andre steder til å være noe unaturlig.

Endret av melonen
  • Liker 1
Skrevet

gje deg...

Du fortjener retorisk skambank etter den siste kommentaren. Du har bare usaklighetet å komme med og tyr til barnsligheter? Virkelig bra jobba.

Du vet ikke hva naturlig betyr. Det er faktisk et definert utrykk. Det blir som om du sier "jeg synes tallet 3 er tallet 2". Det defineres ikke ved håndsopprekning.

Du kan heller si at du mener det er umoralsk. Basert på dine egne personlige følelser. Hvorfor dette behovet for å "bevise" noe vitenskapelig når du samtidig fornekter vitenskapen?

Tro er tro. Ikke vitenskap. Baserer seg ikke på naturlover. Det handler om å tro til tross for. En personlig ledestjerne. En trøst i vanskelige tider. Noe å strekke seg etter.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns alt av seksuelle preferanser er OK. Det fins ingen fetisj, legning eller noe som helst som ikke er OK.

Gud har skapt oss slik vi er. Noen tenner på feite gamle damer, som tisser deg i munnen, andre tenner på kjempestore bryster, atter andre tenner på små barn uten bryster, andre tenner på kjempetynne, elegante supermodeller, og det er bare sånn vi blir, fordi Gud ga oss gener, og skapte miljøet rundt oss, og når vi da vokser opp i Guds bilde, så får vi mangfoldet.

Det var ikke Gud som ikke likte homser, det var Paulus.

Dessuten har man ingen garanti for at ikke psykopater har kødda med Bibelen opp igjennom historien.

Jeg syns det virker logisk at Gud støtter rå sex, kåthet og lyst. Jeg tror det er mennesket lyst på spenning og skam over å tiltrekkes det uakseptable og forbudte, som gjør at så mange mennesker, deriblant kristne har vært så fordømmende.

Anonym poster: e7c031403bca103ffab5ed8dfbdc2e53

AnonymBruker
Skrevet

Og fordi det står der at det er naturlig kan man lett lete seg fram andre steder til å være noe unaturlig.

Men Wiki-siden er basert på forskning og vitenskap, jeg har aldri kommet over en side som argumenterer mot homofili og som baserer seg på noe annet enn følelser og irrasjonalitet, ei heller har jeg hørt om holdbar studier som kan slå fast at det er noe galt med fri kjærlighet og sex mellom to samtykkende, voksne mennesker - eller dyr. :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dyr og mennesker er ikke det samme (etter min mening)

homofili er unaturlig blandt mennesker (etter min mening) Hva som står på WIKIPEDIA driter jeg i, hvem som helst kan skrive der. Og fordi det står der at det er naturlig kan man lett lete seg fram andre steder til å være noe unaturlig.

haha. "Driter i fakta og sånt da!!! Tenk på hva jeg mener INN I MEG!"

Ser for meg deg som vitenskapsmann.

- hva støtter din påstand om at månen egentlig er en stor ost?

- vel..jeg føler det inn i meg!

Kjære deg,naturlig betyr ikke bare "det du er vandt til" les en bok!

Anonym poster: 1f43e438bcc1af99246d561403315a03

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

haha. "Driter i fakta og sånt da!!! Tenk på hva jeg mener INN I MEG!"

Ser for meg deg som vitenskapsmann.

- hva støtter din påstand om at månen egentlig er en stor ost?

- vel..jeg føler det inn i meg!

Kjære deg,naturlig betyr ikke bare "det du er vandt til" les en bok!

Dessuten, hvorfor har menn g punkt i anusen? "nei,sånt liker ikke jeg å tenke på asså" heheeh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...