Gå til innhold

Metanol - vinmonopolet

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt trygt, de kjøper ikke spriten sin i et smug av en tvilsom fyr, de kjøper den av firmaer.

Anonym poster: 4d9bc8352d09b0b4f57208a6721239b4

Gjest Morgan-Kenneth
Skrevet

Det du får fra polet er 100% trygt.

Det er om du kjøper ei kanne av Morgan-Kenneth bak ungdomsskolen, du kan bli forgifta.

Gjest Gjest
Skrevet

men har lest at det alltid er litt metanol i sprit uansett hvor du kjøper det?

Gjest Gjest
Skrevet

"Dagsrevyen var det en som sa at selv om du ristet spritflasken kraftig, skulle det IKKE ble noen form for bobler i flasken. Hvis det derimot dannet seg bobler eller litt skum så var det "fare på ferde". Da ver det ikke "ren vare"."

Det leser jeg andre plasser og, men herregud, når jeg rister flasken så kommer det jo luftbobler? :P Er ikke det normalt?

Gjest Morgan-Kenneth
Skrevet

I alle mine spritflasker som utelukkende er kjøpt på polet blir det skum. Ofte er hjemmebrent "renere" enn polsprit (alkoholprosent) og derfor skummer ikke hjemmebrent.

Om du har en flaske med hjemmebrent, og den skummer når du rister den, så må du ikke drikke.

Når du har en flaske polsprit som skummer når du rister, går det bra å drikke.

Jeg hadde en gang på besøk en venn fra et sted hvor hjemmebrenning er vanlig. Vio satt og drakk, og han ristet alltid spritflaska før han forsynte seg.

Jeg forsto ingenting, men han forklare at det rett og slett var gammel vane å riste spriten før han drakk, selv om han visste det ikke var nødvendig med polsprit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...