Gå til innhold

Pilegrimsruter - tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å ha en ferie der jeg er i bevegelse i sommer, og har hørt at pilegrimsrutene ofte er fine å følge med flott natur og godt tilrettelagt med hytter og spisesteder underveis. Jeg har hørt at ruten fra Frankrike til Santiago er en flott tur, men at det ofte er mye folk som går denne veien midt på sommeren når det er finest. Er det noen som har tips til andre pilegrimsruter - enten som har vært der selv eller hørt om noen? Det kan være hvor som helst i Europa.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I Polen kjenner jeg til MANGE, fetteren min gikk pilgrimsruter i mange år. Det er alt fra start på flatlandet til ending oppe i fjellene, fra start fra havet og ending nede i sør-øst polen en gang.

Men la det være sagt, i Polen er det store hetebølger fra juni til august og du kan risikere å gå i stekende sol store deler av dagen.

Kanskje ikke intressant? :)

Anonym poster: 4fb500ab6be07d7613281b5d52313854

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som går Compostella, men om du går i sør-vest Frankrike så er det ikke så mange. Men i slutten av juli og hele august blir det fryktelig varmt der. Jo nærmere Pyreneene jo kjøligere selvfølgelig. Det er et flott område. Fin natur, mye historie, lokale kunstnere som har utstilling midt på en landevei, markeder, mat, vin og vakre katedraler. Det spørs jo hvor lenge/langt dere vil gå, men Bourdeaux til Carcasonne skal visst være en tur med varierte opplevelser.

Anonym poster: 2f2a72c90fd4cb684bb675a6dd7029f0

Skrevet

Det går en rute som skal være fin fra kysten av Italia rett nord for Roma som heter Cammino San Tommaso - da kan man jo kombinere med litt storbyferie også :) Italia er ihvertfall et flott sted å reise - fantastisk mat, god temperatur (jeg vet ikke når du har lyst å reise eller hvordan temperaturene er her på sommeren, men det kan du jo sjekke ut), og det er mange flotte smålandsbyer overalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...