Gjest Oslo_Jenta Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Jeg har det siste året vært forkjølet VELDIG mye. Jeg får hodepine, sår og tørr hals, hoster en del, og tett og rennende nese. Jeg har ikke feber, men hodepinen jeg får minner meg om feberhodepine. Nå har det vært sånn i litt over et år, og bare siden jul har jeg vært syk og dårlig 6-7 ganger med influensa/forkjølelse lignende symptomer. I tillegg kjennes det av og til ut som at huden i ansiktet brenner, men jeg får ikke rød hud. Jeg var hos legen for ca. 7 måneder siden og da tok de prøver av halsen min, jeg fikk 3 forskjellige typer antibiotika over 3 måneder, men de fant ingen virus, og antibiotikaen hjalp ikke. En vikar lege nevnte så vidt at det kunne hende jeg hadde en allergi møt støv og at jeg i så fall bare kunne dra på apoteket og kjøpe allergimedisin. Jeg vet allerede at jeg er allergisk mot ull, og når jeg har vært i kontakt med ull får jeg lignende symptomer som det jeg har nå. Men er det noen andre som har støv allergi som har lignende symptomer? Jeg vil ikke kjøpe allergi medisin om jeg ikke trenger det, men jeg har begyndt å bli skikkelig lei av å alltid være "småsyk" nå. Jeg har nettopp flyttet til Oslo fra Kristiansand og har ikke skiftet til ny lege enda, det er derfor jeg spør her inne Håper noen kan gi noen råd/tips!
Tbag Skrevet 27. mars 2013 #2 Skrevet 27. mars 2013 Allergi kan gi mange forskjellige symptomer, så det er vanskelig å si. Allikevel høres det ut på meg som du har en slags allergi- hva mot er vanskelig si. Anbefaler deg å ta en tur til hudlege for å ta forskjellige tester. Selv har jeg alle mulige allergier og det tok meg lang tid før jeg fant riktig kombinasjon av allergi medisiner. Noen av symptomene mine når jeg ikke bruker medisiner og blir utsatt for ting jeg reagerer på er ekstem hovenhet i ansiktet, samt rødhet. Rennende øyne, potte-tett nese, sår og "tørr" hals med masse tørrhosting og tettningsofrnemmelser/følelse av at halsen tettes igjenn. Småsvimmel, sliten og vondt i hodet. Altså ganske mye. Når det kommer til det å være "småsyk" ofte, vet jeg at det også kan være en reaksjon om du er mye i kontakt med det du reagerer på. Når det kommer til allergi medisin så er ikke det noe farlig, så jeg ville absolutt prøvd det. Når det er sagt så er det man får kjøpt reseptfritt ganske pinglete og ut i fra hvor mye du plages ville jeg bedt om å få prøve noen forskjellige reseptbelagte piller. Selv måtte jeg prøve ut over 5 forskjellige reseptbelagte produkter før jeg fant en kombinasjon som knekker det værste av symptomene mine. Tre forskjellige piller og nesespray daglig. Det høres kanskje mye ut, men alle er forskjellige, derfor er det vanskelig å komme med et konkret tips. Foruten om at du må ringe til lege, forklar problemet og si at du opplever flere symptomer på allergi og gjerne vil få sjekket det ut:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå