AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #1 Skrevet 24. mars 2013 Var hos legen i går og tok en gynekologisk undersøkelse, og fortalte legen min at jeg hadde fått 2 påminnelser om å ta celleprøve, så det var da på tide. Jeg tenkte det ville bli greit med en sjekk om alt var bra der nede. Har ikke hatt noen symptomer på kjønnsykdommer, men man vet jo aldri. Så jeg fortalte henne at jeg ville ta den celleprøven, og kom også med ønske om å ta klamydiatest under undersøkelsen. Sa også at jeg kun har tatt GU èn gang før, og det var lenge siden, så det kunne bli godt å få en trygghet om at alt var i orden. Men nå i ettertid er jeg usikker på om det ble gjort ordentlig. Leser flere plasser på nettet at legen kjenner med fingre inni for å sjekke eggestokker osv. Dette ble ikke gjort på meg. Legen min tok bare celleprøven og klamydiaprøven, og ingenting annet. Skulle hun gjort mer? Hun stilte ingen spørsmål i forbindelse med menstruasjon, hvor seksuelt aktiv jeg var, eller slike spm. Er dette en dårlig lege da? Føler jeg burde gå til en ordentlig gynekolog, men dette er ikke en stor by, og jeg vet ikke om noe sånt må gå igjennom fastlegen? Er det i det hele tatt nødvendig? Anonym poster: 2f32ed774b6e5bc475cf32f342bbb65a
Gjest Blubberella Skrevet 24. mars 2013 #2 Skrevet 24. mars 2013 Det var kanskje litt lettvint av legen å ikke kjenne på livmor og eggstokker og hun burde jo stille noen spørsmål for å høre at alt er i orden i forhold til menssyklus og ellers. Det er jo enkelte lidelser som ikke har symptomer så det er jo greit å bli ordentlig sjekket når man først har time. Dersom du ønsker ekstra trygghet kan du be om å få komme til gynekolog eller bestille time hos privat gynekolog og få tatt innvendig ultralyd. Da får de med seg det meste av eventuelle problemer i underlivet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå