Gå til innhold

Konstant slim i halsen HJELP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynner å bli så lei nå.. i ca 3 år har jeg hatt noe som har ligget nedi halsen min HELE tiden. Det har blitt verre og verre, og det plager meg utrolig mye. Det er som en klump av slim som sitter fast nedi halsen, og kribler og er helt ekkel. Det verste er at det blir MYE verre etter at jeg har spist, og i mens jeg spiser. Det føles litt ekkelt å svelge maten, og blir utrolig forverret. Det som er aller verst er at jeg alltid må kremte før jeg skal snakke, fordi ellers har jeg utrolig rar stemme, det er som at det påvirker stemmebåndene mine. Hvis jeg ikke kremter før hver setning nesten, så er stemmen enten helt hes, eller halveis borte eller helt borte. Så hvis noen f.eks sier "hei" til meg og jeg skal si "hei" så kommer det ikke alltid noe ut, så da dummer jeg meg ut... hater det. Og dessuten så er stemmen min noen ganger HELT annerledes, spesielt etter at jeg har spist når det i halsen blir verre, stemmen blir helt ... rar. Det føles helt tett. Kan ikke synge lengere heller, noe som gjør det enda verre. Jeg har vært til halslegen, og han sa at jeg ikke skulle kremte, og bare drikke vann? Men jeg har prøvd det og det funker ikke. Jeg har undertrykk i ene øret, og har hatt bihulebetennelse før. Jeg har ofte vondt i bihulene, og føler meg forkjølet veldig mye. Har det noe med det å gjøre? Har også en lett reakjson for husstøvmidd. Jeg er helt desperat, hater å snakke på grunn av dette. Jeg er også deprimert og har angst, og pga det sa halslegen at jeg skulle gå til psykolog, og at når psykologen hjalp meg med angsten og depresjonen skulle det i halsen forsvinne. Er det sant da? I dag fikk jeg forresten symptomer på bihulebetennelse igjen, har veldig mye smerter og sånn nå, så begynner å lure på om jeg har noe problemer med bihulene. det ble ikke sjekket. Unnskyld for at det ble litt langt, men noen som vet hva jeg skal gjøre?

Anonym poster: 90abfa9b1333a93b6cdc609c09c7d975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du overvektig? Spiser du mye fet mat? Drikker du mye brus og eller kaffe? Røyker du? Drikker du mye alkohol? Spiser du få ganger per dag men store måltid? Spiser du sent på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du overvektig? Spiser du mye fet mat? Drikker du mye brus og eller kaffe? Røyker du? Drikker du mye alkohol? Spiser du få ganger per dag men store måltid? Spiser du sent på kvelden?

Er ikke overvektig, spiser ikke alt for mye fet mat, drikker ikke kaffe og drikker ikke brus hver dag, røyker ikke og drikker ikke alkohol, spiser ganske regelmessig, spiser sent på kvelden noen ganger.

Anonym poster: 90abfa9b1333a93b6cdc609c09c7d975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du overvektig? Spiser du mye fet mat? Drikker du mye brus og eller kaffe? Røyker du? Drikker du mye alkohol? Spiser du få ganger per dag men store måltid? Spiser du sent på kvelden?

ikke noe av dette er vesentlig for slim i halsen.

Men :

Er du allergisk,

har du astma?

Drikker du mye melk eller spiser mye melkeprodukter?

Anonym poster: 913e2d439b835eab5709e82006c1a01a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe av dette er vesentlig for slim i halsen.

Men :

Er du allergisk,

har du astma?

Drikker du mye melk eller spiser mye melkeprodukter?

Anonym poster: 913e2d439b835eab5709e82006c1a01a

Hver eneste ting jeg spurte om er de mest vanlige grunnene til voksne folk har gastroøsofageal refluks, symptomene hun beskriver er de mest vanlige symptomene på voksne med langvarig gastroøsofageal refluks uten merkbare oppstøt. Hvordan er det uvesentlig av meg å spørre de spørsmålene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Popoki

ikke noe av dette er vesentlig for slim i halsen.

Men :

Er du allergisk,

har du astma?

Drikker du mye melk eller spiser mye melkeprodukter?

Anonym poster: 913e2d439b835eab5709e82006c1a01a

Er ikke allergisk, har ikke astma, drikker aldri melk men spiser jo ting som inneholder melkeprodukter, men ikke for mye siden jeg har litt laktoseintoleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bump

Anonym poster: 90abfa9b1333a93b6cdc609c09c7d975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunheart

Følelsen av å ha noe i halsen, klump og problemer med å svelge, drikke og spise, kommer ofte av psykisk uro. Sikkert derfor halslegen din sa at etter å ha snakket med psykolog, vil du kjenne resultater.

Det vil si at det er psykisk og ikke noe fysisk som feiler deg. Da ville vel halslegen ha oppdaget det? Regner med du er utredet skikkelig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver eneste ting jeg spurte om er de mest vanlige grunnene til voksne folk har gastroøsofageal refluks, symptomene hun beskriver er de mest vanlige symptomene på voksne med langvarig gastroøsofageal refluks uten merkbare oppstøt. Hvordan er det uvesentlig av meg å spørre de spørsmålene da?

Denne sykdommen var det første jeg også tenkte på når jeg leste plagene som ble beskrevet. Lurer da også på om du er plaget med hikke når du spiser eller dårlig ånde? Evt løs avføring?

Jeg synes du burde få tatt en skikkelig undersøkelse, der de kan kikke ned i spiserøret. Vanskelig å kunne utelukke og bekrefte evenuelle sykdommer hvis dette ikke blir gjort.

Jeg har også hatt bekjente med lignende plager som deg, og de har fått beskjed om at dette var psykisk. Plagene gikk da over av seg selv etterhvert.

Jeg har i perioder etter kraftige forkjølelser hatt MYE slimdannelse, ofte har dette vart i noen måneder. Jeg har hos legen fått beskjed om at det sansynligvis bare er en kronisk irritasjon. Dette er svært ubehagelig, og jeg har mistanke til at en av årsakene kan være at jeg har store mandler. Kan dette være en mulighet med deg?

Ønsker deg lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sykdommen var det første jeg også tenkte på når jeg leste plagene som ble beskrevet. Lurer da også på om du er plaget med hikke når du spiser eller dårlig ånde? Evt løs avføring?

Jeg synes du burde få tatt en skikkelig undersøkelse, der de kan kikke ned i spiserøret. Vanskelig å kunne utelukke og bekrefte evenuelle sykdommer hvis dette ikke blir gjort.

Jeg har også hatt bekjente med lignende plager som deg, og de har fått beskjed om at dette var psykisk. Plagene gikk da over av seg selv etterhvert.

Jeg har i perioder etter kraftige forkjølelser hatt MYE slimdannelse, ofte har dette vart i noen måneder. Jeg har hos legen fått beskjed om at det sansynligvis bare er en kronisk irritasjon. Dette er svært ubehagelig, og jeg har mistanke til at en av årsakene kan være at jeg har store mandler. Kan dette være en mulighet med deg?

Ønsker deg lykke til og god bedring!

TS her: Hikker noen ganger etter at jeg har spist, men har ikke spesielt dårlig ånde (tror jeg ikke?), og har ikke løs avføring heller omvendt. Hvor lang tid sånn ca tok det før plagene gikk vekk hos de du kjente? Har ikke store mandler. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Når det gjelder venninne som hadde ubehag i hals og svelgevansker som sansynligvis var psykisk betinget, gikk det nok nærmere et år før ubehaget forvant. Men dette er nok veldig individuelt.

Denne venninnen av meg er en oppegående (utdannet sykepleier) dame som hadde problemer med å skjønne at plagene hennes kunne være psykiske. Veldig forståelig synes jeg, men det er visst ikke et uvanlig fenomen. Det som er viktig er jo å være helt sikker på at det ikke er andre årsaker til problemene.

Diverse reflux lidelser kan man få medisiner for slik at tilstanden bedrer seg. Du får bare følge godt med om plagene bedrer eller forverrer seg, synes du uansett bør be legen om å undersøke nærmere... Finnes sikkert mange mulige grunner til symtomene du har. Vet at innsnerving i spiserøret og allergier kan gi lignende problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Når det gjelder venninne som hadde ubehag i hals og svelgevansker som sansynligvis var psykisk betinget, gikk det nok nærmere et år før ubehaget forvant. Men dette er nok veldig individuelt.

Denne venninnen av meg er en oppegående (utdannet sykepleier) dame som hadde problemer med å skjønne at plagene hennes kunne være psykiske. Veldig forståelig synes jeg, men det er visst ikke et uvanlig fenomen. Det som er viktig er jo å være helt sikker på at det ikke er andre årsaker til problemene.

Diverse reflux lidelser kan man få medisiner for slik at tilstanden bedrer seg. Du får bare følge godt med om plagene bedrer eller forverrer seg, synes du uansett bør be legen om å undersøke nærmere... Finnes sikkert mange mulige grunner til symtomene du har. Vet at innsnerving i spiserøret og allergier kan gi lignende problemer.

Det forverrer seg bare, og jeg har ofte vondt i bihulene og har hatt bihulebetennelse og alt... men han har ikke sjekket om det har noe med bihulene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bump

Anonym poster: 90abfa9b1333a93b6cdc609c09c7d975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I steden for å bumpe en tråd flere ganger, ring legen og få en time.Der får du i alle fall bedre svar enn her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest anonym

hei har hatt løs avføing i flere år, lege har funnet ut av dette. Har også mye slim i halsen som fører til dårlig ånde. Kan dette ha sammeneheng?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Denne sykdommen var det første jeg også tenkte på når jeg leste plagene som ble beskrevet. Lurer da også på om du er plaget med hikke når du spiser eller dårlig ånde? Evt løs avføring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har hatt liknende symptomer som deg, pluss at jeg slet med den hosten hver gang jeg la meg ned (for å sove). Har prøvd diverse astmamedisiner tidligere, samt hostesaft. Nå har jeg fått resept på Somac (magesekkmedisin, syrepumpehemmer), og det er mye bedre allerede. Jeg har trolig refluks syndrom.

Anonymous poster hash: affc8...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...