AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #1 Skrevet 24. mars 2013 Jeg hører mye om menn med aspergers, men hva med damer? Hvordan er en aspgergers-dame? Eneste jeg vet er at menn med aspergers husker tall og datoer, kan tid-tabellene til toget. Kan tekniske ting ned til hver minste med detalj... Egentlig forstår jeg ikke hva aspergers er, så det hadde vært fint med eksempler på dette med damer. Anonym poster: f67e0acf1ac599a1786decb32074feda
Amarinda Skrevet 24. mars 2013 #2 Skrevet 24. mars 2013 Kvinner med asperger er ofte veldig opptatt av et spesielt tema, vet ikke om de er så ulike fra menn. De kan ha psykiske problemer i sammenheng med diagnosen.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #3 Skrevet 24. mars 2013 Folk som har aspergers er ikke nødvendigvis like. De har ikke samme symptomer. Menn med aspergers husker ikke automatisk tall og datoer. Om du googler litt så er det veldig lett å finne veldig mye informasjon om aspergers. Anonym poster: 452de883e87df41dd4e952903e0e6619 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #4 Skrevet 24. mars 2013 Les litt om kjenntegnene ved en diagnose. Du er ganske på bærtur når det kommer til aspergers i alle fall Typiske for asperger er at de kan ofte en ting veldig godt. De kan ikke alle ting veldig godt. Det er uansett en veldig komplisert diagnose, så om du virkelig er innteresert av å lære om det, så må du lese deg opp på mye annet også. Anonym poster: 66a5d85102b153563a02a8791bcc6ec7 1
Miller Skrevet 24. mars 2013 #5 Skrevet 24. mars 2013 Har møtt både jenter og gutter med asperges, og de er alle ganske forskjellige. Noen er hyggelige, ikke hyggelige, sosiale, beskjedne, morsomme osv. Det de alle har hatt til felles er problemer med sosiale normer og at de har problemer med ironi, symbolikk og overført betydning i varierende grad.
Gjest Lille-pus Skrevet 24. mars 2013 #6 Skrevet 24. mars 2013 Du har utrolige mengder faglieratur å lese deg opp på, TS. Får jeg spørre hvorfor du har blitt så interessert i en relativt ny diagnose ? Nei, Pus har ikke asperger, hun har derimot noe kjennskap til noen menn (voksen og unge) som har asperger syndrom,
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2013 #7 Skrevet 24. mars 2013 Jeg er veldig god i ting jeg er ufattelig interessert i, MÅ ha motivasjon til å gjøre noe, forstår ikke humor, vanskelig med å kjenne igjen ansikt eller ansiktsuttrykk, tar ting alvorlig hele tiden, kan flire av ting men jeg legger sjela mi i det om jeg forstår det, og snakker og beskriver ALT med hjertet og hvordan jeg føler. Dårlig til å lyve, har depresjoner, veldig interessert i dinosaurer som jeg vist har hørt flere med aspergers kan være. Snakker rundt poenget, dårlig med sosial kommunikasjon og kan ikke være meg selv hvis jeg ikke er i trygge omgivelser. Analyserer mye og har en tendens til å beskrive ting i for mye detaljer. Har noen tiks og er perfeksjonist i noe og har tvansgtanker i annet. Dette var litt om min aspergers, men så har jeg gått betydelig mye bort fra aspergers som barn og voksenaspergers
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #8 Skrevet 24. mars 2013 Aspergere kan slite en del sosialt, da de ikke forstår "kodene" i hvordan man er sosial. Tomprat oppleves lite givende, har h*n ikke noe å snakke om, lar h*n heller være. Personer med asperger kan virke kalde, fordi de kan ha vanskelig med å ta andres perspektiv, altså empati. Men det er ikke fordi dem ikke vil! Aspergere kan ha høyere utdanning, det finnes aspergere i mange ulike samfunnsgrupper; lærere, professore, osv. Aspergere liker ofte ikke forandringer, trenger en del tid alene for å fordøye all verdens inntrykk. Lyder kan være et problem, og kan oppleves slitsomt. (Alt fra musikk på kjøpesentre, vifte i bakgrunn, en klokke i bakgrunn, kan ødelegge konsentrasjonen. Har man sterk asperger, er det langt mer synlig for andre mennesker. Mange voksne har svak asperger uten å være klar over det.... Dette var bare noe jeg kom på i farten. Sikkert mer å lese på nett. Anonym poster: 4eef50ead3c5b186efa3435ce5c7216d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #9 Skrevet 24. mars 2013 Takker for alle svar Jeg har lest mye på nettet, men jeg forstår ikke det som står der ... syns det er enkelere å forstå når folk forklarer og kommer med ekspempler. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg skal bli utredet for aspergers, og jeg forstår egentlig ikke hva det er ... Anonym poster: f67e0acf1ac599a1786decb32074feda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå