Gjest Silje M. Skrevet 24. mars 2013 #1 Skrevet 24. mars 2013 Nå har jeg lest om mange her på forumet som har noen helt hårreisende opplevelser med stemødre fra helvete. Forskjellsbehandlinger og all verdens ondskap som voksne mennesker får seg til å gjøre i kraft av å være fars nye samboer, på uskyldige barn oppi det hele. Man får jo et inntrykk at dette er mer regelen enn unntaket. Jeg får helt vondt inni meg, jeg er selv stemor, men elsker alle ungene mine (biobarn og bonusbarn) over alt på jord. De har sin egen mor, men jeg er en voksen person i livet deres som de vet er utrolig glad i de. Det kunne ikke ramla meg inn å gjøre forskjell. Muligens derfor de også er glad i meg. Det jeg faktisk lurer på er, om noen i det hele tatt har noen GODE opplevelser med stemor og kunne være så snill å fortelle noe om disse opplevelsene? Jeg skulle så gjerne visst at det nytter å gi så mye av meg selv til tross for at det ikke er mine biologiske barn. Får nesten dårlig selvtillit her i rollen min som stemor etter disse skrekkhistoriene.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #3 Skrevet 24. mars 2013 Det finnes sorte får i alle kategorier. Anonym poster: dcf250bd4263493b964f1f37f4ce2539
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #4 Skrevet 24. mars 2013 Men de fleste pleier å være hvite, snille, og gode får! Anonym poster: dcf250bd4263493b964f1f37f4ce2539
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #5 Skrevet 24. mars 2013 Snille stemødre blir ikke omtalt her fordi det ikke er noe moro for folk å fortelle om. Selvfølgelig finnes de, men tror også mange mammaer føler seg "truet" av en ny dame rundt barna sine og gjør ting verre enn det behøver å være. Tror ikke du skal stole blindt på det du leser her inne. Barna mine har en veldig fin stemor. Hun gjør sitt beste, om det ikke alltid er det jeg mener er best er en helt annen ting, men vi er ikke like alle sammen. Ungene liker henne og det er det viktigste. Anonym poster: 1b89693d077d41d44cb3e2c1bf04f554 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #6 Skrevet 24. mars 2013 Min stemor sitter akkurat nå med mine to barn på flyet, hun spanderer påskeferie på barnebarna sine (selv om de ikke er biologisk i slekt, er hun barnas bestemor, like god som noen). Og det selv om min far har vært død i mange år. Selvsagt finnes det mange flotte stemødre, men det er ikke de som får mesteparten av oppmerksomheten. Anonym poster: 6dab74bd362aab1fadec0fb45e09bd35 3
Kontormus Skrevet 24. mars 2013 #7 Skrevet 24. mars 2013 Snille stemødre finnes helt klart! Men det er som noen sier ikke et særlig yndet tema i dette forum. 1
Ellevill Skrevet 24. mars 2013 #8 Skrevet 24. mars 2013 Og alle svigermødre er gale og onde! ;-) Stemoren til mine barn er snill! 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #9 Skrevet 24. mars 2013 Tviler de finnes, sjalusien råder sterkere. Anonym poster: e379bc3a88505e2a929f86b9b377b349
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #10 Skrevet 24. mars 2013 Klart det finnes snille stemødre tror det er en del mødre som blåser ting veldig opp også, at de misliker at det er en ny kvinne i dems eksmann sitt liv som skal ta del i livet til barna. Jeg har vært stemor, jeg var selvfølgelig snill mot barnet, prøvde ikke ta mors plass. Men moren hatet meg som pesten selvom hu hadde ny mann og ventet barn med han. Hu hadde vel bare bestemt seg for å hate nye dama til eksen. Anonym poster: b88c89d36e5fc638bf8f029204395066 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #11 Skrevet 24. mars 2013 Min svigermor er min manns stemor og hun er helt super. Mine halvsøskens mor var veldig grei, samt at jeg liker min fars nye kjæreste godt. Tror min mor er en ganske snill stemor for sønnen til samboeren også. Så jeg har igrunn bare positive erfaringer med stemødre Anonym poster: e55343df2332b4387ebd4e3601756332 2
Gjest LineaAlba Skrevet 24. mars 2013 #12 Skrevet 24. mars 2013 Jeg kan dessverre ikke fortelle noen fine historier om min stemor, men jeg syns det er min far som har feilet der, ikke stemora. Det er jo han som må ta ansvar og legge til rette for et godt forhold mellom barn og stemor? Tror problemet er at alt for mange fedre er feige og lar seg styre av den nye dama. De stiller ikke krav på barnas vegne. 1
Gjest Sjøstjerna Skrevet 24. mars 2013 #13 Skrevet 24. mars 2013 Jeg har selv stemor, og jeg har mer kontakt med henne enn min biologiske. Finere menneske fins ikke og jeg er så heldig som har henne
skruf Skrevet 24. mars 2013 #14 Skrevet 24. mars 2013 Har skrevet det før her, og skriver det igjen; stemoren til eldstejenta mi er helt enestående! Har aldri hatt et vondt ord å si om henne, hun behandler jenta mi på lik linje med sitt eget barn. Vi kommuniserer også veldig bra, faktisk er det henne jeg tar kontakt med når det er noe viktig pga eksen min er en meget distre mann.. Høres mulig ut som en klisje; men føler at vi er "one big happy family". Da jenta ble konfirmert ifjor så satt jenta i midten med faren og meg på hver sin side, og stemor ved eksen sin side (og stefar ved min side:)), vi var over 50 gjester pga det tette familiebåndet, så både familien til stemor og stefar var invitert. Jeg virkelig liker stemoren, hun er et fantastisk menneske! 2
Gjest navnelapp Skrevet 24. mars 2013 #15 Skrevet 24. mars 2013 Stemora til mine barn er heilt fantastisk, positiv, søt og glad i mine barn, støttar dei når det trengst og er ei tvers igjennom bra dame. Eg er utruleg glad for at dei har henne. 2
Timseh Skrevet 24. mars 2013 #16 Skrevet 24. mars 2013 (endret) Jeg spanderte sommerferie på bonusbarn i sommer (med oss så klart), har fornyet hele garderoben hans (pga mobbing av klær) og finner på ting med han hele tiden det er meg han spør om vi skal finne på noe, ikke faren alltid storkoser meg i stemor-rollen Pappa sin kone er også helt fantastisk Endret 24. mars 2013 av HenLu
xinnia Skrevet 25. mars 2013 #17 Skrevet 25. mars 2013 Klart det finnes snille stemødre tror det er en del mødre som blåser ting veldig opp også, at de misliker at det er en ny kvinne i dems eksmann sitt liv som skal ta del i livet til barna. Anonym poster: b88c89d36e5fc638bf8f029204395066 Eller at ny kone misliker at det er en barn med en x i "Mannen's liv".....
Gjest Silje M. Skrevet 25. mars 2013 #18 Skrevet 25. mars 2013 Hei, nå ble jeg faktisk glad her! Hurra for stemødre! Hurra for barn som får så mange voksne mennesker som bryr seg og er glad i de, stefamilie burde jo absolutt kunne bli en ressurs i barnas liv. Jeg vil tilføye at jeg synes det er begredelig av fedre som i det hele tatt blir sammen med damer som ikke er glad i barn (alle barn, ikke bare sine egne). Det er faktisk fedrene som må ta ansvar og ta gode valg når de finner seg ny kjæreste. At noen vil ha så onde mennesker i livet sitt begriper jeg ikke, hverken for seg selv eller barna. Flere hyggelige historier ønskes, så alle stemødre kan få noen tips om hvordan de burde være!
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2013 #19 Skrevet 25. mars 2013 Det som er typisk er at ste mødre mener dei er sååå snille og mor mener stikk motsatt. Ingen spør barna hva dei mener! noen barn vil oppleve at far ikke er som før, etter ny dame kommer og overtar styringen i hjemmet slik som dei absolutt er vant til. Ting blir gjort på en annen måte og far oppfører seg også aneledes. Noen ganger opplever barna at far blir i skyggen og at den nye damen er den som finner på ting,dette er jo self. bra for barna at det finnes på ting,men dei mister litt far liksom.. Så kommer det ofte hastigt inn i livet deres uten forberedelse. og noen ganger(for mange ofte) like fort utigjen! Personlig har jeg ett godt forhold til mine ste barn og deres mor,men ikke til mine barns ste familie.vi snakkes ikke i det heletatt! alt slikt er nok veldig inividuelt og kommer ann på hvilken situasjon en er i
Dricka Skrevet 25. mars 2013 #20 Skrevet 25. mars 2013 Stemoren min er snill mot meg. Aldri gjort meg noe vondt, men hun har gjort barna sine vondt sånn at barna hennes ikke får treffe henne. Hun har også gjort mange andre vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå