AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #1 Skrevet 24. mars 2013 (endret) Vet ikke om dette er å henge ut en person, altså, men personen har lagt ut informasjon offentlig. Personen sender også rundt link selv, for å få andre til å lese. Har en venn som tar helt av på konspirasjonsteorier. Det har vært ganske ille i mange år, men nå har det tatt helt av. Dette må da være noe han burde få hjelp for? Hva kan jeg gjøre? Anonym poster: 8455d15dfacaad7a5573361ee6bf8163 Link fjernet, Rainbow81, mod Endret 24. mars 2013 av Rainbow81
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #2 Skrevet 24. mars 2013 Vel, en konspirasjonsteori går ut på at noen ultraortodokse muslimer konspirerte og kapret noen fly sammen og fløy de inn i diverse bygninger i USA. Det er en konspirasjonsteori. Heldigvis tror ikke jeg på konspirasjonsteorier. Jeg er fornuftig og forholder meg kun til fakta. Anonym poster: 5df007e71400648fb6735a0ca463cfe2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #3 Skrevet 24. mars 2013 Vel, en konspirasjonsteori går ut på at noen ultraortodokse muslimer konspirerte og kapret noen fly sammen og fløy de inn i diverse bygninger i USA. Det er en konspirasjonsteori. Heldigvis tror ikke jeg på konspirasjonsteorier. Jeg er fornuftig og forholder meg kun til fakta. Anonym poster: 5df007e71400648fb6735a0ca463cfe2 Noen ting er så åpenbart at det blir rart å fortsatt kalle dem for konspirasjonsteori. Er enig med innlegget ditt. Anonym poster: 61979e45f0b25e131b1c154774c7664f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #4 Skrevet 24. mars 2013 Hæ? Jeg forstår ikke hva dere mener. TS Anonym poster: 8455d15dfacaad7a5573361ee6bf8163
Gjest meh Skrevet 24. mars 2013 #5 Skrevet 24. mars 2013 (endret) Vel, en konspirasjonsteori går ut på at noen ultraortodokse muslimer konspirerte og kapret noen fly sammen og fløy de inn i diverse bygninger i USA. Det er en konspirasjonsteori. Heldigvis tror ikke jeg på konspirasjonsteorier. Jeg er fornuftig og forholder meg kun til fakta. http://www.9-11commi...t/911Report.pdf Det du sier blir bare for dumt, alle de "alternative forklaringene" har fortsatt status som konspirasjonsteorier (altså utelukkende basert på antagelser), det gjelder i aller høyeste grad ikke for den "originale forklaringen". Hvor usannsynlig er det også ikke at amerikanske myndigheter tilsynelatende skal ha stått bak noe som ville ha krev flere tusen personer med tanke på planlegging og faktisk utførelse, som måtte ha holdt kjeft for resten av livet sitt. Selvsagt ville disse personene i så fall bare vært folk klassifisert som "hemmelig" som myndighetene stoler på. Men når myndighetene selv ikke klarte å hindre at enkelte av de få i Seal Team 6 som deltok i drapet på Osama røpte hemmelige detaljer rundt hendelsen, så vil de aldri i livet ha klart å tvinge tusenvis av personer som tross alt et slikt storskala "falsk-flagg" angrep ville krevd, til taushet. Og bare så det er sagt, Seal Team 6 består av USAs aller best trente og mest pålitelige soldater. Endret 24. mars 2013 av meh 2
apekatt Skrevet 24. mars 2013 #6 Skrevet 24. mars 2013 Hæ? Jeg forstår ikke hva dere mener. TS Anonym poster: 8455d15dfacaad7a5573361ee6bf8163 Jeg tror de mener at vennen din er fornuftig nok til å ikke tro blindt på media. Hvorfor mener du at han tar helt av? Det er lov å være kritisk og prøve å få folk til å tenke selv. Det er faktisk frekt gjort å henge ut personen her TS, det er ikke det samme som at han gir ut linker til sin side. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #7 Skrevet 24. mars 2013 Det finnes en drøss av "underholdende" konspirasjonsteorier innen alle slage felt. Noen av menneskene bak/tilhengerene er folk som trenger litt spenning, synes livet er litt kjedelig sånn som det virker, eller de elsker oppmersksomhet. Andre igjen er rett og slett psykisk syke. Har fulgt med på et par forum der noen av de mere ekstreme medlemmene har vært inn og ut av psykisk helsevesen, noe også tvangsinnlagd. Det morsomme da er jo at de da lager egne konspirasjonsteorier rundt hvem som står bak tvangsinnleggelsen etc. Det er jo litt trist å le av dette, men det typiske med konspirasjonsteorier er at de har sin egen logiske tenkning og sitt eget univers. Anonym poster: 6d62d907275739328aceb545d6c8a200 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #8 Skrevet 24. mars 2013 Jeg tror de mener at vennen din er fornuftig nok til å ikke tro blindt på media. Hvorfor mener du at han tar helt av? Det er lov å være kritisk og prøve å få folk til å tenke selv. Tenke selv? Kaller du å å tro blindt på YouTube-videoer, bibelsitater og numerologi for å tenke selv? Alt materiale som ikke støtter allment aksepterte teorier, er riktig i hodet hans. Han eier jo ikke spor av kritisk tenkning. Å lese forskningsrapporter for å kunne gjøre seg opp en ordentlig mening (i stedet for å slå seg til ro med det VG skriver), er å tenke selv. Det finnes en drøss av "underholdende" konspirasjonsteorier innen alle slage felt. Noen av menneskene bak/tilhengerene er folk som trenger litt spenning, synes livet er litt kjedelig sånn som det virker, eller de elsker oppmersksomhet. Andre igjen er rett og slett psykisk syke. Har fulgt med på et par forum der noen av de mere ekstreme medlemmene har vært inn og ut av psykisk helsevesen, noe også tvangsinnlagd. Det morsomme da er jo at de da lager egne konspirasjonsteorier rundt hvem som står bak tvangsinnleggelsen etc. Det er jo litt trist å le av dette, men det typiske med konspirasjonsteorier er at de har sin egen logiske tenkning og sitt eget univers. Anonym poster: 6d62d907275739328aceb545d6c8a200 Jeg tror ikke dette er for oppmerksomhet eller kjedsomhet. Han er helt i sitt "eget univers", som du sier. Er det ingenting man kan gjøre. Redd for at han skal skade noen. TS Anonym poster: 8455d15dfacaad7a5573361ee6bf8163
Alina X Skrevet 24. mars 2013 #9 Skrevet 24. mars 2013 (endret) Er det konspirasjonsteori å være skeptisk til legemiddelindustrien eller matindustrien?Nei, egentlig ikke, men du blir ansett som konspirasjonsteoretiker hvis du er skeptisk til nye vaksiner, genmodifisert mat, tilsetningsstoffer og nye piller. Dette er ikke konspirasjon, det er bare ren skepsis. De som er ordentlig konspirasjon, er de som snakker om UFOs, hemmelige underjordiske møter etc. De lager en konspirasjon ut av ingenting. De snakker om HAARP og Chemtrails, og om hemmelige symboler i film og musikkindustrien. Om Bildeberger møter og Illuminati seremonier....... Ja, jeg tror det er mye skitt i feks film og musikkindustrien der de feks har forsket på at barn i 2års alderen liker runde former som beveger seg sakte, så lager de leker og programmer for å kapre barna, og om "hemmelig" reklamasjon i forskjellige filmer, men jeg tror ikke Rihanna og Lady Gaga har solgt sjela til Djevelen og er med i en Illuminati sirkel med Beyonce og Jay-Z. Jeg tror det er mye kødd i matindustrien med genmodifisert mais og soya, MSG og div E-nr, men jeg tror ikke på at de sitter på hemmelige labratorier og tar tester av menneskebarn som spiser mat med mye hormoner. Og ang 9/11 så er det ikke "bare" 9/11. Man kan krangle om hva som skjedde igjen og igjen, sammenhengen med krigen i Afghanistan og Irak, om hvorfor soldatene er der ennå etter så lang tid, hva de egentlig gjør der osv....Jeg tror ikke vi blir fortalt alt av vestlig Media, og at saker kan fremstilles slik forfatteren av artikkelen VIL den skal fremstilles. Gidder ikke å ta noen diskusjon om dette, men bare sier at kompisen din er kanskje ikke spinnvill, men han har kanskje bare strukket det for langt? Endret 24. mars 2013 av Fortuna Xania
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #10 Skrevet 24. mars 2013 De som er ordentlig konspirasjon, er de som snakker om UFOs, hemmelige underjordiske møter etc. De lager en konspirasjon ut av ingenting. De snakker om HAARP og Chemtrails, og om hemmelige symboler i film og musikkindustrien. Om Bildeberger møter og Illuminati seremonier....... Gidder ikke å ta noen diskusjon om dette, men bare sier at kompisen din er kanskje ikke spinnvill, men han har kanskje bare strukket det for langt? Det er på det nivået du skriver over her. Paven er falsk profet, Obama er antikrist og enden er nær. Hemmelige sekter har kontrollen over USA. Han bruker all sin tid på disse videoene og er nesten ikke mulig å få kontakt med. Hele hverdagen handler om å spre informasjonen videre. Hvor går grensen mellom å strekke det litt langt og å være spinnvill? Anonym poster: 8455d15dfacaad7a5573361ee6bf8163
Alina X Skrevet 24. mars 2013 #11 Skrevet 24. mars 2013 Det er på det nivået du skriver over her. Paven er falsk profet, Obama er antikrist og enden er nær. Hemmelige sekter har kontrollen over USA. Han bruker all sin tid på disse videoene og er nesten ikke mulig å få kontakt med. Hele hverdagen handler om å spre informasjonen videre. Hvor går grensen mellom å strekke det litt langt og å være spinnvill? Anonym poster: 8455d15dfacaad7a5573361ee6bf8163 Mmmmhmmm, også har han vel sikkert masse "smarte"bilder der feks sauene sier til den ene sauen at han er en idiot fordi han tror gjeterhunden og gjeteren samarbeider? hehehe....folk som vet hva jeg prater om,skjønner hva jeg prater om... Slapp av, det går nok over når det ikke blir spennende lenger eller når man finner ut at det er ikke så enkelt som å skylde på EN hemmelig organisasjon. Når man tilslutt innser at saken er større enn som så......han vokser det nok fra seg..Jeg snakker av litt erfaring, har noen venner som er sånn og var LITT sånn før, men har alltid vært moderat om mer skeptisk til ting enn å tro blindt på alt jeg hører og tror det er "sannheten".
Rainbow Skrevet 24. mars 2013 #12 Skrevet 24. mars 2013 Trådens hovedinnlegg er redigert. Det er ikke tillatt å diskutere en privatperson og identifisere vedkommende på forumet på den måten, det går under persondebatt. Diskusjonen rundt konspirasjonsteorier generelt er helt ok. Rainbow81, mod
Gjest meh Skrevet 25. mars 2013 #13 Skrevet 25. mars 2013 Jeg tror ikke vi blir fortalt alt av vestlig Media, og at saker kan fremstilles slik forfatteren av artikkelen VIL den skal fremstilles. Gidder ikke å ta noen diskusjon om dette, men bare sier at kompisen din er kanskje ikke spinnvill, men han har kanskje bare strukket det for langt? Ikke det nei, derfor vestlig media var med en gang ute med en masse kritiske røster med en gang de fikk fatt i de 93,000 dokumentene fra krigene Wikileaks lekket? (Som forresten usannsynliggjorte ganske kraftig det meste av konspirasjonsteoriene rundt krigene). Hvem tror du fikk fram videoen om f.eks Apache-angrepet på sivile i Irak til offentligheten? Jo, det var vestlig media, som er relativt sett veldig uavhengig og går ut med hva de selv ønsker. http://deturl.com/play.asp?v=8-NHfLTJ4Gc 1
Alina X Skrevet 26. mars 2013 #14 Skrevet 26. mars 2013 Ikke det nei, derfor vestlig media var med en gang ute med en masse kritiske røster med en gang de fikk fatt i de 93,000 dokumentene fra krigene Wikileaks lekket? (Som forresten usannsynliggjorte ganske kraftig det meste av konspirasjonsteoriene rundt krigene). Hvem tror du fikk fram videoen om f.eks Apache-angrepet på sivile i Irak til offentligheten? Jo, det var vestlig media, som er relativt sett veldig uavhengig og går ut med hva de selv ønsker. http://deturl.com/pl...p?v=8-NHfLTJ4Gc jeg skrev: "jeg tror ikke vi blir fortalt ALT av vestlig media"..forhold det til hva jeg skriver.
Personlig12 Skrevet 26. mars 2013 #15 Skrevet 26. mars 2013 Jeg elsker å høre om konspirasjonsteorier. Det er nesten bedre en eventyr for meg. Finnes det en tråd om det her?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #16 Skrevet 26. mars 2013 Jeg elsker å høre om konspirasjonsteorier. Det er nesten bedre en eventyr for meg. Finnes det en tråd om det her? Prøv religionsforumet. Anonym poster: 64210aef45854554a5151c5b2752a235
Gjest Skogmann Skrevet 26. mars 2013 #17 Skrevet 26. mars 2013 Det er på det nivået du skriver over her. Paven er falsk profet, Obama er antikrist og enden er nær. Hemmelige sekter har kontrollen over USA. Han bruker all sin tid på disse videoene og er nesten ikke mulig å få kontakt med. Hele hverdagen handler om å spre informasjonen videre. Hvor går grensen mellom å strekke det litt langt og å være spinnvill? Anonym poster: 8455d15dfacaad7a5573361ee6bf8163 Høres nøyaktig ut som en bekjent/venn av meg. Paven, antikrist, subliminale beskjeder i popmusikk-videoer, osv osv. Hadde han gitt seg på 911 så kunne jeg kost meg med det, men han er som besatt. Klarer ikke snakke om annet, sitter oppe om nettene og røyker hasj og prøver å finne "patterns" Jeg hadde ikke noe annet valg enn å "si han opp" som venn, etter å ha konfrontert ham med at jeg synes det har gått for langt og at jeg føler meg ubekvem samme med han. Har ikke hørt fra ham siden, så jeg antar han bare har gravd seg enda lenger ned.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå