Gå til innhold

Hvem kan komme på Modum bad?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med en mobbe og overgrepsproblematikk.

Jeg har vært på en smerteklinikk og de sier at smertene mine nok skyldes alt jeg går og bærer på. Og det er ikke lite.

Jeg har hørt om Modum bad. Hvem kan komme dit? Fremgangsmåte?

Jeg trenger skifte av miljø og bosted og klarer ikke hamle opp med alt selv pga Me.

Jeg trenger nye mennesker rundt meg.Som jeg kan stole på.

Noen som vet hvor jeg kan få hjelp?

Anonym poster: 8f2635ed16ce237399bf51aa5bea5451

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ihvertfall komme inn. Det er sikkert Norges beste behandlingssted. Kjør på! Har ikke et vondt ord å si om plassen.

Anonym poster: 2a63421107b0d5edead9ad4c3f74dea3

AnonymBruker
Skrevet

Modum er en veldig fin plass. Fekjær, som ligger litt lenger bort, har jeg vært på. Det er en plass som ikke er seriøs, hvor Mr. Fekjær himself er mer opptatt av å tjene penger enn av å hjelpe mennesker. Styr unna! Men nå var det ikke den plassen du lurte på.

Jeg er selv blitt anbefalt Modum av flere som sier at det er en veldig fin plass.

Anonym poster: 9b1fdc84597d139d191ef6ca38dc6ae9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Modum er en veldig fin plass. Fekjær, som ligger litt lenger bort, har jeg vært på. Det er en plass som ikke er seriøs, hvor Mr. Fekjær himself er mer opptatt av å tjene penger enn av å hjelpe mennesker. Styr unna! Men nå var det ikke den plassen du lurte på.

Jeg er selv blitt anbefalt Modum av flere som sier at det er en veldig fin plass.

Enig. Fekjær er en arbeidsleir. Hørt stort sett mye bra om Modum fra flere.

Anonym poster: 2d9470e3e3601b080639905a7caf5c94

Gjest Raggy
Skrevet

Fastlegen kan i noen tilfeller henvise deg dit. Les på hjemmesiden til Modum Bad om de tilbud som finnes. Enkelte av tilbudene krever at du har en fast behandler/psykolog som søker deg inn/har deg til behandling før/under og etter evt innleggelse.

Jeg er tatt inn til vurderingsopphold å for å komme til vurdering er det ca et års ventetid, også vil man få tilbud om plass etter endt vurderingsopphold. Det er en lang prosess å få en plass der man det er det nok verdt!

Skrevet

Det står endel på hjemmesidene til Modum bad. Der kan du lese om tilbudene demmes.

Hvis du finner ut at dette kan være noe for deg kan lege og/eller behandler søke deg inn sammen med et motivasjonsbrev fra din side.

Hvis modum tror dem kan hjelpe deg blir du innkalt til et vurderingsopphold der du får vite mer om opplegget og dem får vite mer om deg. På slutten av oppholdet får du vite om de tror de kan hjelpe deg, hvordan og evt når.

Da får du litt tid på deg til å svare på om dette er noe du tror kan være noe for deg.

Anbefaler modum for alle som er klare for å jobbe med seg selv. Det er hard jobbing, men dem er veldig flinke der!

Skrevet

Jeg er tatt inn til vurderingsopphold å for å komme til vurdering er det ca et års ventetid, også vil man få tilbud om plass etter endt vurderingsopphold. Det er en lang prosess å få en plass der man det er det nok verdt!

Dette varierer veldig utfra hvilken gruppe som er aktuell og hvilke bakgrunn man har.

Dette blir vurdert utfra hver enkelt person. Selv om det i fht ventelistene kanskje er 1 års ventetid kan det skje ting i løpet av uker/ mndr.

AnonymBruker
Skrevet

Det står endel på hjemmesidene til Modum bad. Der kan du lese om tilbudene demmes.

Hvis du finner ut at dette kan være noe for deg kan lege og/eller behandler søke deg inn sammen med et motivasjonsbrev fra din side.

Hvis modum tror dem kan hjelpe deg blir du innkalt til et vurderingsopphold der du får vite mer om opplegget og dem får vite mer om deg. På slutten av oppholdet får du vite om de tror de kan hjelpe deg, hvordan og evt når.

Da får du litt tid på deg til å svare på om dette er noe du tror kan være noe for deg.

Anbefaler modum for alle som er klare for å jobbe med seg selv. Det er hard jobbing, men dem er veldig flinke der!

Hvordan type jobbing? Viktigst for meg er mennesker som forstår meg og som jeg kan stole på samt hjelp til etablering på nytt bosted og gjøre meg sterk nok til å etablere meg alene nytt sted.

Kan de hjelpe meg ift praktiske ting også?

Klarer det ikke alene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg kunne klare det meste, holde alt inni meg, Være sterk også klarer jeg ingenting lenger. :jolie:

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg kunne klare det meste, holde alt inni meg, Være sterk også klarer jeg ingenting lenger. :jolie:

Ts

Nei du, det er du ikke alene om. I begynnelsen av uken ringte bilverkstedet meg, det hadde blitt noe kluss med forsikringen og de dekket ikke reparasjonen. Lang historie kort, jeg tenkte jeg skulle komme ned dagen etter og forklare hva og hvorfor (jeg har forsikring, delkasko, men ikke på skadetidspunktet), men jeg fikk bare mer og mer angst. På kvelden så satt jeg med følelsen av at jeg ikke bare er verdiløs, men jeg koster samfunnet en masse penger uten at jeg tilføyer samfunnet noe tilbake. Jeg hadde virkelig tanker om å gjøre slutt på alt og hadde ingen å prate med det om.

En venn ringte meg tilfeldigvis ut på kvelden og trengte å bli kjørt et godt stykke (et par timer). Så jeg slapp å sitte alene med de tankene den kvelden.

Problemet er at når folk møter meg så oppfatter de meg som så "sterk", som en som slettes ikke har noen problemer. Men så lite skal til altså for å vippe meg av pinnen...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei du, det er du ikke alene om. I begynnelsen av uken ringte bilverkstedet meg, det hadde blitt noe kluss med forsikringen og de dekket ikke reparasjonen. Lang historie kort, jeg tenkte jeg skulle komme ned dagen etter og forklare hva og hvorfor (jeg har forsikring, delkasko, men ikke på skadetidspunktet), men jeg fikk bare mer og mer angst. På kvelden så satt jeg med følelsen av at jeg ikke bare er verdiløs, men jeg koster samfunnet en masse penger uten at jeg tilføyer samfunnet noe tilbake. Jeg hadde virkelig tanker om å gjøre slutt på alt og hadde ingen å prate med det om.

En venn ringte meg tilfeldigvis ut på kvelden og trengte å bli kjørt et godt stykke (et par timer). Så jeg slapp å sitte alene med de tankene den kvelden.

Problemet er at når folk møter meg så oppfatter de meg som så "sterk", som en som slettes ikke har noen problemer. Men så lite skal til altså for å vippe meg av pinnen...

Forstår deg godt.

Nå ringte jeg min exmann som jeg egentlig hadde blitt uvenn med og bestemt meg for ikke å snakke med han hele påsken . Fordi han sviktet meg flere ganger da vi hadde en avtale. Lot meg bli sisteprioritet. Igjen.

Så han skulle komme snart fordi jeg orker ikke være alene. Men så selvdestruktivt å måtte ty til mennesker som ikke behandler en noe bra,

Jo han er ofte snill men respektløs ofte.

Ts

Skrevet

Hvordan type jobbing? Viktigst for meg er mennesker som forstår meg og som jeg kan stole på samt hjelp til etablering på nytt bosted og gjøre meg sterk nok til å etablere meg alene nytt sted.

Kan de hjelpe meg ift praktiske ting også?

Klarer det ikke alene.

Hva er det du tenker de på modum skal hjelpe deg med da?

Er det mobbing og overgrepshistorien som er problemene dine eller er det det at du trenger hjelp til å bosette deg et annet sted?

Hvis det er først nevnte kan kanskje modum bad hjelpe deg med å jobbe med traumene osv.

Men på de videre innleggene dine virker det jo som om det er det å bosette seg på et nytt sted som er greia?? Da er det noe helt annet enn modum bad du trenger.

Gjest Raggy
Skrevet

Hva er det du tenker de på modum skal hjelpe deg med da?

Er det mobbing og overgrepshistorien som er problemene dine eller er det det at du trenger hjelp til å bosette deg et annet sted?

Hvis det er først nevnte kan kanskje modum bad hjelpe deg med å jobbe med traumene osv.

Men på de videre innleggene dine virker det jo som om det er det å bosette seg på et nytt sted som er greia?? Da er det noe helt annet enn modum bad du trenger.

Det kan lønne seg å trå litt forsiktig i tråder som dette synes jeg.

Ts skriver jo også at hun ønsker hjelp til å bli så sterk at hun klarer å gjennomføre de endringene som må til. Siden du kjenner Modum så vet du kanskje at det sterke behovet for å flykte/flytte kan endre seg etter endt behandling da en får etablert indre trygghet.

Skrevet

Jeg spør fordi jeg sliter med å forstå.....

Som jeg skriver anbefaler jeg modum på det varmeste hvis det er bakgrunn osv hun trenger hjelp med, men hvis det dreier seg om å flytte osv er det noe helt annet hun trenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...