Gå til innhold

Finne ting på rare steder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen gang lett etter ting, for så å finne dem igjen på helt ulogiske steder? Gjerne etter at du har gitt opp, og egentlig leter etter noe annet? Og ikke minst at du finner ting der du har lett mange ganger før uten å finne det? Jeg skjønner det bare ikke. Jeg mistet en vott fra jakkelommen for flere uker siden. Gikk ut fra at det hadde skjedd ute, men lette likevel alle steder i yttergangen hjemme der tøyet henger. Borte var den. Så i dag finner jeg den igjen: På badet, oppå en kurv der jeg har liggende tannkrem og såpe osv. Ikke bare et helt ulogisk sted å legge den, men også et sted jeg har hentet andre ting fra daglig i flere uker, uten å se den fargerike votten. Hva i all verden? Ingen andre har vært i min leilighet siden jeg "mistet" den. Sånne ting er jo enklere å forklare for de som bor med andre eller har hatt gjester. Men jeg synes sånt skjer meg stadig vekk, også at ting dukker opp igjen der jeg har lett mange ganger. Hvor er tingene i mellomtiden? :sjokkert:

Anonym poster: f7871bf335a827fb05f9786b5ca854d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, når du nevner vott, kommer jeg til å tenke på en vante! Rett etter at jeg hadde kjøpt et sett med to par, forsvant den ene, og jeg trodde den var borte for godt, jeg lette overalt - jeg måtte ha mistet den ute eller kastet den ved et uhell, tenkte jeg. Surt, men sånt skjer jo. Det gikk vel et år, og jeg skulle flytte, da gikk jeg igjennom lommene på en jakke jeg aldri hadde likt og derfor lenge hadde tenkt å kaste, og der var den forsvunne vanten, gitt. Ikke rart at jeg ikke hadde sett noe til den, når den hadde vært sammen med et plagg jeg hadde sluttet å bruke og derfor ikke tenkte på at jeg jo hadde brukt før.

Ikke like morsom som din historie, men det var det beste jeg hadde å by på akkurat nå. :fnise:

I ditt tilfelle må man bare mistenke nissen. :laugh:

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden mista jeg lommeboka mi. Lette overralt men fant den aldri. Da jeg skulle flytte hjemmefra så kvitta jeg meg med noe greier på rommet i samme slengen. Hadde en gammel tv der som jeg aldri brukte, som sikkert ikke funka heller... Lommeboka lå under der gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en historie om en kollega på jobben.

Hver dag i 12 år har hun gått inn på kontoret sitt, lagt fra seg nøklene på fast sted, hengt opp kåpen på kroken, skrudd på datamaskinen, og hentet seg en kopp kaffe.

Utpreget vanemenneske som hun er, har dette vært fast rutine, og dette gjorde hun også denne dagen.

Litt utpå dagen ringte hun meg, om jeg kunne hjelpe henne å lete etter nøkkelen hennes.

Jeg gikk inn til henne, og vi lette begge to, uten å finne den.

Vi lette også utenfor kontoret, om hun kunne mistet nøkkelen på vei inn - uten hell.

Til slutt ga vi opp, og gikk inn på kontoret igjen.

Der lå nøklene midt på skrivepulten hennes! Av en eller annen merkelig grunn, hadde vi begge oversett nøkkelen som lå helt åpent på pulten.

Anonym poster: eb15be0d4a8cdc51acd28b8e76c6a1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidenes beste potetskreller, og ble riktig så lei meg når den var borte. Etter noen uker så jeg at den lå ute på gårdsplassen i en søleputt... Det er enda et mysterium hvordan den havnet der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Kan finne mye rart i senga når jeg våkner - søvngjenger må vite :P

Klatreutstyret har vært i senga, diverse klær og sko, kodebrikken, smårot, hundeselen. Og et veggbilde oppå et klesskap en gang. Alltid like spennende å våkne opp :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige for meg er at jeg finner ting der de vanligvis ligger. Men noen ganger har jeg ikke lett godt nok på det vanlige stedet. Det medfører at jeg leter i timesvis alle andre steder, og deretter gir opp. Dagen etter dukker den på magisk vis opp på det vanlige stedet.

Andre ganger kan det være jeg har bært med meg en ting, mens jeg gikk og tenkte på noe annet (eller skulle lete/hente en annen ting). Den tingen jeg bærer med meg kan slik på mystisk vis bli transportert til en eller annen tilfeldig plass i huset, siden bevisstheten min ikke "får med seg" at jeg bærer på, og plasserer denne tingen der. Den er på en måte "kognitiv usynlig". Det er antagelig slik illusjonister holder på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymbruker

Jeg er vanvittig på å legge ting på "smarte steder", bære ting med meg og legger de fra meg uten å tenke over det. Putte ting i lommer og så faller de ut når jeg bøyer meg eller går rundt og jeg ikke får det med meg. Jeg fant fire gafler på soverommet her om dagen, jeg spiser aldri på soverommet :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mista telefonen min en gang, den var borte i 3 mnd og jeg fatta ikke hvor i alle dager den kunne være.. joda etter 3 mnd stakk jeg hånda nedi jakkelommen min ( som jeg bruker hver dag) og der fant jeg telefonen min :fnise:

Anonym poster: 8221aac0b73dd25f2b803b15fa9919f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...