Gå til innhold

Smerter i korsryggen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen av dere som har vært plaget av smerter i korsryggen helt tidlig i svangerskapet? Eller har det ingenting med graviditet å gjøre i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig med ryggsmerter i ryggen hvis man sliter med ryggsmerter fra før av.

Jeg slet litt med korsryggsmerter i ryggen mens jeg var gravid, men det tok helt av så fort ungen av ute. Enkelte netter gjorde det så vondt at jeg knapt fikk sove. Nå er det over heldigvis da.

Men jeg sliter også en del med ryggsmerter fra før av pga overvekt etter 3 svangerskap for mesteparten av vekten la seg rundt magen og det området der og ryggen er blitt litt svak helt nede med korsryggen :-(

( pluss at barn nr 2 og 3 var henholdsvis 4,6 kg og 5,1 kg, så både ryggen og bekkenet fikk en god del press og en del å bære på...... ).

Men jeg spurte om dette med ryggsmerter rett etter fødselen min i februar og fikk til svar at det var vanlig med ryggsmerter etter fødselen og i graviditeten hvis man sliter med det fra før av.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest flere steder at smerter i korsryggen kan være et tidlig tegn på graviditet - da omtrent som mens-murringer tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...