Skjoldmøy Skrevet 23. mars 2013 #1 Skrevet 23. mars 2013 Selv er jeg ikke spesielt opptatt av plusser jeg FÅR, men jeg plusser når jeg leser innlegg jeg synes fortjener det. Om det er skrevet av en åpen eller anonym bruker bryr jeg meg ikke om, for det er innholdet som fortjener en tommel opp. Men: Det er ikke ofte jeg ser innlegg fra anonyme brukere som får pluss, og det synes jeg faktisk ikke noe om. Et godt innlegg er et godt innlegg uavhengig av hvem som har skrevet det og om vedkommende gir seg til kjenne eller ikke. Om du er redd for at mottakeren ikke vil se tilbakemeldingen din, så tenk på at det er større sannsynlighet for at de vil se plusser i trådene enn i profilen sin uansett. Pluss en AB i dag, fordi h*n fortjener det! 5
Samaysa Skrevet 23. mars 2013 #2 Skrevet 23. mars 2013 (endret) . Endret 30. januar 2014 av Samaysa 3
Gjest Vampen Skrevet 23. mars 2013 #3 Skrevet 23. mars 2013 AB har mer en 950 000 plusser. Så jeg tror det er et og annet innlegg som får pluss. 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #4 Skrevet 23. mars 2013 Selv er jeg ikke spesielt opptatt av plusser jeg FÅR, men jeg plusser når jeg leser innlegg jeg synes fortjener det. Om det er skrevet av en åpen eller anonym bruker bryr jeg meg ikke om, for det er innholdet som fortjener en tommel opp. Men: Det er ikke ofte jeg ser innlegg fra anonyme brukere som får pluss, og det synes jeg faktisk ikke noe om. Et godt innlegg er et godt innlegg uavhengig av hvem som har skrevet det og om vedkommende gir seg til kjenne eller ikke. Om du er redd for at mottakeren ikke vil se tilbakemeldingen din, så tenk på at det er større sannsynlighet for at de vil se plusser i trådene enn i profilen sin uansett. Pluss en AB i dag, fordi h*n fortjener det! Haha, du legger for mye i kg. Anonym poster: 1f2c3071362b776e2593a9b82a29e6f5 2
Skjoldmøy Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2013 AB har mer en 950 000 plusser. Så jeg tror det er et og annet innlegg som får pluss. Litt rundt regnet en pluss per innlegg ja. Atskillig mindre enn brukere flest har.
Skjoldmøy Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2013 Haha, du legger for mye i kg. Anonym poster: 1f2c3071362b776e2593a9b82a29e6f5 As if!
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #7 Skrevet 23. mars 2013 Jeg er enig med TS. Man ser jo kjente brukere få plusser for å skrive ca. nøyaktig det samme som en AB skrev tidligere i tråden. Det er litt teit. Plusser betyr mer for dynamikken i en tråd enn det barometeret på profilsiden uansett. Anonym poster: 401646e457525c6df0d258cb89c97d6b 7
Gjest Vampen Skrevet 23. mars 2013 #8 Skrevet 23. mars 2013 Litt rundt regnet en pluss per innlegg ja. Atskillig mindre enn brukere flest har. Om du faktisk har kartlagt hvor mange plusser brukere flest har pr innlegg, så skal jeg faen hakke meg sende deg et påskeegg som belønning for heltmodig innsats. 2
Skjoldmøy Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 23. mars 2013 Om du faktisk har kartlagt hvor mange plusser brukere flest har pr innlegg, så skal jeg faen hakke meg sende deg et påskeegg som belønning for heltmodig innsats. Jeg er veldig glad i påskeegg, men tror ikke jeg er kvalifisert. Det som inspirerte tråden er det _faktum_ at svært mange gode AB-innlegg ikke plusses, samtidig som innlegg av åpne brukere i samme tråder plusses grundig. Jeg har _ikke_ sjekka innlegg/pluss-forholdet for mange brukere, men innlegget ditt fikk meg til å sjekke en liten håndfull tilfeldige profiler (basert på siste innlegg). Du har for eksempel godt og vel to plusser pr innlegg, profildatoen din tilsier at mange av innleggene er skrevet før plussfunksjonen ble innført. Jeg ligger dårligere an, men jeg ligger også godt over AB-snittet. 2
Gjest Vampen Skrevet 23. mars 2013 #11 Skrevet 23. mars 2013 Jeg er veldig glad i påskeegg, men tror ikke jeg er kvalifisert. Det som inspirerte tråden er det _faktum_ at svært mange gode AB-innlegg ikke plusses, samtidig som innlegg av åpne brukere i samme tråder plusses grundig. Jeg har _ikke_ sjekka innlegg/pluss-forholdet for mange brukere, men innlegget ditt fikk meg til å sjekke en liten håndfull tilfeldige profiler (basert på siste innlegg). Du har for eksempel godt og vel to plusser pr innlegg, profildatoen din tilsier at mange av innleggene er skrevet før plussfunksjonen ble innført. Jeg ligger dårligere an, men jeg ligger også godt over AB-snittet. Det er noen som av prinsipp verken vil svare eller lese innlegg skrevet av AB, og dermed sikkert ikke plusse dem heller, men jeg tror det er et lite fåtall. Jeg tror heller ikke 1 pluss pr innlegg er et dårlig snitt om man ser på forumet som helhet. Faktisk tror jeg du finner mange under det. I ABs tilfelle er det jo veldig mange innlegg og forfattere under en konto, så man har nok ganske mange innlegg som drar snittet ned. For å ta et random eksempel, går du inn i en tråd for å svare på hvilken bok du leser nå, så er ikke det et innlegg som pleier å få plusser. Uavhengig av om du skriver som AB eller nick. Forskjellen på AB og nick er at mens nick skriver ett innlegg for å fortelle hva h*n leser, så er det kanskje 10 som ønsker å bruke AB til å fortelle hvilken bok de leser nå. Det gjør noe med snittet. Hadde man fjernet en del av de innleggene som ikke pleier å få plusser, uansett hvem som skriver dem, så tipper jeg snittet til AB hadde sett annerledes ut. At gode innlegg ikke får pluss tror jeg heller ikke er noe som gleder spesielt for AB. Idiotiske innlegg kan få gullstjerne og glansbilde, mens gode innlegg ikke får noe. Og bare for å ha sagt det, jeg plusser både brukere og ABere, så jeg gjør min "plikt" og samfunnsinnsats. 1
Skjoldmøy Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 23. mars 2013 For the record: Jeg har ikke skrevet dette for å diskutere AB-funksjonen. Det er ene og alene en oppfordring: Gi positive tilbakemeldinger til innlegg som fortjener det, uavhengig av hvem som skriver dem. Positive tilbakemeldinger har en merkelig evne til å gjøre noe positivt for miljøet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #13 Skrevet 24. mars 2013 Jeg har fått flere plusser for innlegg jeg har skrevet som AB enn som meg selv. Ratioen min på brukeren min er langt under 50% pluss per innlegg. Nå er jeg riktignok bare en person, men jeg velger allikevel å så tvil om påstandene dine om at AB-innlegg får for få plusser i forhold til brukere basert på disse erfaringene ettersom du ikke har gått gjennom særlig mange profiler for å sjekke hvor mange plusser brukere har fått eller hvor de evt. har fått dem. I tillegg må man jo ta med andre påvirkninger før man kan grunnlegge en slik påstand som du fremlegger utover at det er noe man føler eller synes man observerer. Har du for eksempel tatt med en sammenligning over hvor populære trådene i seg selv er? Hvor mange leser dem? Er det snakk om tema hvor det er vanlig å gi ut mange plusser? Det er også verdt å huske på at veldig mange innlegg skrevet av AB er troll og lignende som misbruker AB-funksjonen. Disse bør dra snittet veldig mye for antallet totale plusser AB-innlegg har fått. Nå er det selvsagt mulig at enkelte AB-innlegg får for få plusser, men jeg tror ikke på at det er en trend. Jeg tror heller at enkelte brukere som poster med sine egne brukernavn får for mange innlegg basert på deres status på forumet. Og dette er kun basert på grunnløse observasjoner fra min side, selvsagt. Anonym poster: 23c1b779e5401372292a0f46979a84cf 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #14 Skrevet 24. mars 2013 Skjønner uansett ikke poenget med å poste som AB. Med mindre man ikke skriver mye om privatlivet sitt eller legger ut bilde av seg selv, er vel de fleste her inne helt anonyme. Det som er fint med AB-funksjonen er at det desto mer åpner for at man kan diskutere sak uten at andre brukere finner på å dra inn uttalelser i andre tråder og diskusjoner for så å begynne å diskutere person mer enn sak. Det er og mange på dette og andre fora som ikke er veldig anonyme, men tvert om er svært åpne om hvem de er. Da er det greit å kunne diskutere saker man ikke ønsker skal være allmenn kjent at man interesserer seg for under en anonym bruker. Sex f.eks. Eller vanskelige opplevelser i oppveksten. Kanskje ikke alt går bra i forholdet? Mulighetene er mange. Problemet med AB-funksjonen er at mange misbruker den, til stor irritasjon for oss andre. Anonym poster: 23c1b779e5401372292a0f46979a84cf 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #15 Skrevet 24. mars 2013 Jeg er veldig glad i påskeegg, men tror ikke jeg er kvalifisert. Det som inspirerte tråden er det _faktum_ at svært mange gode AB-innlegg ikke plusses, samtidig som innlegg av åpne brukere i samme tråder plusses grundig. Samme greia som på facebook, det. Enkelte brukere blir oversvømt av likes og kommentarer bare de skriver God morgen. Hvor mange eller få plusser jeg får på kg bryr meg lite. Jeg gir selv pluss til gode innlegg, uavhengig av hvem som skriver dem. Det er innholdet som avgjør hvem som "vinner" en diskusjon, ikke hvem som høster 85 pluss. Anonym poster: 255ec391e7d74b5102302d8211d5d277 1
Sweet77 Skrevet 24. mars 2013 #16 Skrevet 24. mars 2013 Jeg plusser AB hele tiden - som jeg gjør med andre brukere når jeg syns innlegget er godt Skjoldmøy, jeg har ikke gjort samme observasjon som deg. Jeg ser stadig vekk AB-innlegg med både 20, 30 og av og til 40 pluss. Litt over et pluss per innlegg sier du - det virker som ganske gjennomsnittlig, tror jeg? Som er å forvente der et tilfeldig utvalg bruker samme AB-funksjon? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå