Gjest myr Skrevet 23. mars 2013 #1 Skrevet 23. mars 2013 Det får jeg høre ofte. Er greit nok, jeg vet jeg er tynn fordi jeg gikk ned 14 kg på 4,5 måneder. Men saken er at jeg trives som jeg er og har ingen planer om å legge meg på det igjen. Er normalvektig, og var det før og, dog i det øverste siktet på "normalvektig" på bmi. prøver ikke å gå ned i vekt, men heller ikke opp. Spiser det jeg har lyst på og koser med med maten, og godis. Hva sier man?
blueberries Skrevet 23. mars 2013 #2 Skrevet 23. mars 2013 "Pass på deg selv, så passer jeg på meg selv" 4
Gjest Blubberella Skrevet 23. mars 2013 #4 Skrevet 23. mars 2013 Vær ærlig og si at du stortrives med den vekta du har nå. Hvis det blir for mye mas, se dem dypt inn i øynene og spør om de ikke unner deg å trives med den kroppen du har. 1
Skjønningen Skrevet 23. mars 2013 #5 Skrevet 23. mars 2013 BMI er svært misvisende så det sier igrunn lite om hvordan du ser ut og om hvor sunn kroppen din er. Hvis du i stedet for kan komme med høyde og vekt, så vil det være enklere å si om det de forteller deg har grunnlag i oppriktig bekymring. Hvis ikke, så sier de det muligens for å ødelegge gleden din fordi de er misunnelige på deg og din nye kropp. Ikke godt å vite.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #6 Skrevet 23. mars 2013 For noen år siden gikk jeg ned noen kilo, og da var mine veldig tynne venninner raskt ute med lignende kommentarer. Jeg hadde da gått ned kanskje 10 kilo, til rundt 65 kilo så var jo ikke akkurat skrapa, så bare normal ut. Venninnene mine veide alle rundt 55 kilo. Rar reaksjon, jeg var jo fortsatt "den tjukke" i gjengen, bare litt mindre tjukk.. Anonym poster: 3831ff1ec93d9635952f8389e35bd5c9
Gjest fry Skrevet 23. mars 2013 #7 Skrevet 23. mars 2013 BMI er ment for populasjoner, ikke individer, selv om det for menigmann også gir mening på individsnivå. Fettprosent og fett:muskel-ratio er mer interessante metrikker. Vi må også tenke på at "normalvekt" ikke lenger betyr hva det gjorde tidligere, men skyves opp eller ned avhengig av gjennomsnittet i samfunnet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå