AnonymBruker Skrevet 19. januar #5401 Del Skrevet 19. januar Dette er jo ikke språkfeil grunnet kunnskapsløshet, men man jo lure på om NRKs journalister har begynt å få lov til å skrive med promille. Anonymkode: b2ff5...81e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5402 Del Skrevet 20. januar Det heter ikke kondolere, det heter kondolerer. Det heter ikke gratulere, det heter gratulerer. Anonymkode: d2f08...bd5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 20. januar #5403 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det heter ikke kondolere, det heter kondolerer. Det heter ikke gratulere, det heter gratulerer. Anonymkode: d2f08...bd5 Å kondolere, jeg kondolerer Å gratulere, jeg kondolerer Det kommer an på hvordan man bruker ordet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5404 Del Skrevet 20. januar sofie777 skrev (2 timer siden): Å kondolere, jeg kondolerer Å gratulere, jeg kondolerer Det kommer an på hvordan man bruker ordet Men det blir feil når noen sriver kondolere, når noen har gått bort. Da kondolerer man. Anonymkode: d2f08...bd5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 20. januar #5405 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men det blir feil når noen sriver kondolere, når noen har gått bort. Da kondolerer man. Anonymkode: d2f08...bd5 Riktig, man må også forklare ordet på riktig måte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 20. januar #5406 Del Skrevet 20. januar Dårlig STEVNING Vi tar det i PLENIUM HENNE er teit HVEM farge skal jeg velge Psykriatri, har og hørt psykriatriker Instutisjon Samtidlig istedet for samtidig Juleaften 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5407 Del Skrevet 20. januar Hvordan mat vil du ha i dag? Hvem bukse er det? Jeg liker hun (i stedet for henne). Fortball Samtidlig Anonymkode: 4c0e6...9cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5408 Del Skrevet 20. januar Jeg BLIR å komme (!?!?) Anonymkode: f6acd...338 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5409 Del Skrevet 20. januar Det heter en skandinav og flere skandinaver, ikke "en skandinaver" og "flere skandinavere". Å si "skandinavere" er som å si "svenskere" og "danskere". Det samme gjelder asiat. En asiat, flere asiater. Anonymkode: cb0ce...783 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 20. januar #5410 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg BLIR å komme (!?!?) Anonymkode: f6acd...338 Det er dialekt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5411 Del Skrevet 20. januar Tessa12 skrev (4 minutter siden): AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg BLIR å komme (!?!?) Anonymkode: f6acd...338 Det er dialekt da Så alt på dialekt er greit? Anonymkode: f6acd...338 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 20. januar #5412 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så alt på dialekt er greit? Anonymkode: f6acd...338 Nei, var ikke det jeg skrev, men nordafor så sier de det slik. Blir vel ofte til at det skrives på samme måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jensine Skrevet 29. januar #5413 Del Skrevet 29. januar Det virker som det er opplest og vedtatt blant eiendomsmeglere at "parkmessig" betyr "parkliknende". Irriterer meg! "-messig" betyr jo "mtp/hva angår". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5414 Del Skrevet 31. januar Hvorfor har folk plutselig begynt å skrive at "Jeg er uføre", før klarte folk å skrive "Jeg er ufør". Jeg synes det er så rart! Anonymkode: fda61...a0f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5415 Del Skrevet 31. januar Overforsvømmelse. Anonymkode: 68f85...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5416 Del Skrevet 12. februar "Jeg HVar på reise,jeg Hvet ikke noe.." Fritt sitert etter et innlegg på FB. Hva er meningen med å skrive H foran var og vet?Og det var en person med norsk navn..😮 Anonymkode: 14bef...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5417 Del Skrevet 12. februar Komfirmasjon. Anonymkode: afe99...408 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5418 Del Skrevet 12. februar « i overigår» det heter i forgårs. Anonymkode: 4efe6...daf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsvin Skrevet 12. februar #5419 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 10.50): Utrolig mange som skal spise "hasselbakte " poteter til nyttårsmiddagen! Det heter hasselback! Anonymkode: dc9fb...d1b Jaa! til og med i menyen til en gammel ærverdig restaurant i Oslo sto det «hasselbakte poteter», skammelig! Forventet at jeg da skulle få poteter bakt med hasselnøtter ; p 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5420 Del Skrevet 12. februar Har sett flere ganger nå, også her KG, at noen bruker ordet uhyggelig når de skal fortelle om noen som er lite imøtekommende eller vennlige. Ser veldig rart ut, jeg oppfatter uhyggelig som noe som er nifst og skremmende eller er det bare meg? Anonymkode: bdd42...328 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå